Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Depressie en Cannabis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Depressie en Cannabis

    Korting op 420shop
    Wanneer u wekelijks tot dagelijks cannabis gebruikt, is het lastig wat aan een depressie te doen.
    U blowt soms uw neerslachtige gevoelens weg, maar even later kunnen ze weer (nog harder) terugkomen.
    Dan krijgt u weer zin om cannabis te gebruiken, waardoor u uiteindelijk de depressie in stand houdt. De cirkel is dan rond.
    God was never on your side..

    #2
    Re: Depressie en Cannabis

    Hey donna,

    weer een mooi stukje waarheid.

    Je probeert idd al je negatieve gevoelens weg te blowen tijdens een depressie en dat is niet zo verstandig, nu ben ik een hele tijd terug ook "depressief" geweest en m'n dokter gaf me pillen tegen de stress (iets xanaxachtig).omdat hij dacht dat mijn slechte gevoelens voortkwamen van stress met de zaak.

    Na een weekje ondervond ik van mezelf dat ik redelijk agro werd(geen aanrader op de bouwwerf) dus besliste ik maar te stoppen met pillen en gelijk ook een "sabatsmoke" in te lassen van min6maand (dus 6maand geen toetjes)
    en dat heeft me terug op de been geholpen, een mens denkt vaak wiet helpt me te relativeren terwijl het je eigenlijk gewoon een andere kijk op het leven geeft, meer relax, teakiteasy maar soms is dat niet wat je nodig hebt.
    Een nuchtere klare kijk op het leven kan je weer helemaal anders in je schoenen doen staan, merk ook dat ik sindsdien beter omkan met m'n wietjes, nu is het echt enkel voor ontspanning en plezier dat ik blow, vroeger blowde ik om te blowen en zo snel mogelijk van de kaart te zijn.

    Nog een kleine boodschap aan allen:

    HET IS GEEN SCHANDE OM DOWN TE ZIJN, zoek hulp en liefst nog buiten je vrienden/familie-kring, je vrienden en familie zullen je wel willen helpen maar vaak kijken ze door dezelfde bril als jij en je hebt op een depri moment niet veel aan"het zal wel beteren" of "we hebben mekaar nog" (heel lief begrijp me niet verkeerd) maar het bied geen oplossing, een frisse wind, nieuwe mogelijkheden, daar heb je wat aan en dat vind je meestal buiten je dagelijkse leven.

    Zoek hulp je verdient het!!

    Grtzzzzz...

    Comment


      #3
      Re: Depressie en Cannabis

      Praten helpt ! , bewegen ook ! een vaste levenswijze, sport enzo.. Probeer te zoekn waarom je ongelukkig bent en werk daaraan , en inderdaad zoals Bella al zei , schaam je niet ,praat erover met een dokter ofzo ... Je hersens kunnen het gewoon eventjes niet meer verwerken en zijn een beetje moe nieks om je over te schamen hoor

      Everything is gonna be alright

      Grtz Hash
      Geniet nooit met mate !

      Comment


        #4
        Re: Depressie en Cannabis

        ...vooral goede Vrienden die je begrijpen en steunen door dik en dun,respect ...... en niet te vergeten Humor zijn naar mijn mening het beste medicijn

        humor heeft mijn leven gered ...

        dus kan ik nu weer met gerust hart blowtjes roken en sterk door ut leven gaan

        grtz smokeybandit



        grtz smokeybandit

        Comment


          #5
          Re: Depressie en Cannabis

          Sinds vele jaren heb ik last van "depressies", vooral tijdens de donkere maanden, de zogenaamde winter-depressie.
          Ik voel me moe, kan niet slapen, irriteer me aan iedereen, ben soort van agressief, hekel aan contact met mensen enz, enz.
          De laatste 3 jaar slik ik tijdens de wintermaanden paroxetine, wat me de winter doorhelpt. Zonder gaat het falikant mis, uit ervaring weet ik dat het niet gaat!

          Ik zit nu sinds een paar dagen op de volle dosis na enkele weken opbouwen van de medicatie.
          Werkt nog niet perfect, maar gaat steeds beter.....
          Ik schaam me er niet voor, iedereen waar ik mee omga weet het!
          Alleen is het voor een buitenstaander ( lees niet depri persoon) moeilijk te begrijpen hoe jij je voelt.... je wilt wel, maar het gaat niet zoals het normaal gaat.

          Het gebruik van genotsmiddelen... ik drink een biertje en draai een jointje tijdens deze donkere periode.....
          Alcohol heeft tijdens deze periode een grotere aantrekkingskracht op mij dan een jointje, maar de combi van beiden houd de balans. Na een j'tje hoef ik geen alcohol meer!
          Tesamen met de pillen gaat het voor mij prima, alles in balans en met mate!

          P.S
          Dit is ook de reden waarom ik minder actief op het forum ben dan anders..... kan het niet opbrengen, maar komt wel weer!

          Comment


            #6
            Re: Depressie en Cannabis

            Wat zo klein postje eigenlijk al wel niet kan oproepen.

            Weet je veel van ons weten al dat de wintermaanden een depressie bij ons kan opwekken en ook ik kijk er elk jaar weer tegen op.
            Gisteren de klok weer pffffff vanavond ineens was het weer donker buiten is het koud kan niet meer in mn tuin rond hobbelen en erger nog de pijn in
            mijn spieren en botten begint weer pffffff en de winter moet nog komen....

            Maar dit jaar ga ik het anders doen
            Oke tis donker buiten en dat zal het nog wel even blijven ook dus ik zal dingen moeten zoeken die het minder donker maken.
            Lampjes buiten aan , tuinieren gaat nu niet dus gaan we vogeltjes lokken in de tuin voeder bollen bakken planken maken pinda snoeren rijgen.
            Tis koud maar ski broek gekocht en 2 keer per dag gaan we naar buiten met de hond wandelen want een frisse neus halen zuurstof voeld goed buiten.
            Ik weet dat mijn humeur wat minder zal zijn en dat ik me minder prettig ga voelen komende tijd maar dat geeft niets er zijn meer mensen met dit probleem dus het geeft niks
            Weet je ik vertrouw er nu ook op hoe diep hij ook zal zijn in mei leggen alle vogels en ei en is het buiten groen en is er weer zon.

            Cannabis is voor mij soms een vlucht even rust even minder voelen en weet je als het voor mij werkt en ik niet over mijn eigen grenzen ga en weet waarom ik gebruik
            Dan is het goed zolang ik het maar niet misbruik...

            Ik miste je al Vale Maar knap hoe je het nu zo kan beschrijven en dat je medicatie hebt gevonden die voor jou werkt
            Ik gebruik momenteel nog antidepressiva voor zenuw pijn en volgens mij zorg da bij mij er ook voor dat de winter minder heftig aan komt.

            Groetjes en knuffie
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Depressie en Cannabis

              pff, het liefst rol ik zo net na de oogsttijd mn slaapzakje uit om dan heerlijk te pitten tot de feestdagen, en daarna nog 'n stukje tot maart ofzo ...

              Licht helpt, het klinkt wat raar... af en toe een zonnebankje, of zo'n fancy daglichtlamp (mij te ... nou eum nepzon zeg maar) . Lekker even bij de planten zitten voor de binnenkwekers is natuurlijk ook een -heerlijke- optie
              En lucht > regelmatig eruit, hond/leguaan/vriend(in)/vlieger mee. En als dat gewenst is goede medicatie, want wat voor de een n overkomelijk winterdipje is kan voor iemand anders een hardcore depressie aanzwengelen.

              -geeuw- welterustuh
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Last edited by Floeperd; 2 November 2010, 19:50.

                Comment


                  #9
                  Re: Depressie en Cannabis

                  Mooi geschreven en gezegd, Floeperd!

                  Ik herken bij mijzelf wat minder de winterdepressie. Ik hou van bij de open haard zitten, terwijl het buiten donker is, stormt en regent. Dan binnen alleen wat kaarsjes aan, knapperend vuurtje en gewoon genieten dat je binnen zit. Warme chocolademelk of warme thee. En zeker genieten van de mooie winterdagen, fris maar met een strakblauwe hemel en licht ijlende lucht. Prachtige optrekkende mist in de ochtend, terwijl de zon met een rood / oranje gloed aan de hemel verschijnt. Zolang je er goed op kleed, zoals Belladonna met haar skibroek, is het heerlijk buiten vertoeven. De winter hoeft zo slecht nog niet te zijn...

                  Comment


                    #10
                    Re: Depressie en Cannabis

                    Helemaal waar... Ik ben gek op regen bijv. Niemand meer buiten geluid van de regen op de ramen en in putten...daarom ben ik ook gek op de nacht... Maar goed zomer is ook Nice!

                    Comment


                      #11
                      Re: Depressie en Cannabis

                      Was het maar zo gemakkelijk Floeperd.... helaas werkt het niet zo voor sommigen onder ons!

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Depressie en Cannabis

                          Aan de massa heb ik schijt, geluk en succes zijn slechts begrippen waar ik geen waarde aan hef welke volgens de maatschappij "voorgeschreven" worden. Ik maak mijn eigen leven tot wat ik wil.
                          Helaas denken de serotonines, neurotransmitters en die andere dingen waar ik geen verstand van heb, daar helaas anders over tijdens de wintermaanden..... dus wat ik wil kan ik helaas niet bepalen en wss andere personen ook niet.
                          Modeverschijnselen in de geneeskunde zijn er idd, maar als het niet anders is, wat kun je er aan veranderen?
                          Denken aan de de goede dingen die je wel hebt? Ja, maar wat als je die niet meer ziet...??? Ik praat zelfmoord e.d. zoals Kamerling heeft gedaan nooit goed, maar soms is er geen uitweg meer en neemt desbetreffende persoon in onze ogen de gemakkelijke weg, maar jezelf van kant maken lijkt me niet zo gemakkelijk..... als iemand klaar is op deze wereld wil hij weg en gaat hij toch als de kans zich voordoet.
                          Een mens is een raar ding!
                          Je kunt nooit in de psyche van een ander kijken en weten hoe die de wereld om zich heen ziet en voelt.
                          Dus begrijpen kan een klaardenkend mens het ook niet, vandaar je altijd met de gedachte achterblijft van ..Waarom? Hij/zij had het toch goed?
                          In jouw ogen wel, maar toch was er iets bij die persoon behoorlijk mis om de stap te nemen!




                          Comment


                            #14
                            Re: Depressie en Cannabis

                            het probleem is dat men tegenwoordig al snel zegt; ik voel me depri. Maar iedereen voelt zich weleens kut. Dit hoor je niet te vergelijken met een echte depressie, je kunt er eigenlijk ook pas over spreken als je aan de criteria voldoet.
                            Of je dit zelf bepaalt of een arts of wie dan ook dat maakt imho niets uit, je zit in ieder geval ergens mee en dat is meer dan genoeg van belang. Als je zelf de criteria ziet, wikipedia bijvoorbeeld dan zie je al snel dat je wat langer en breder jezelf liever dood willen hebben bij wijze van spreken dan wanneer iets schokwekkends gebeurt is wat je even van slag maakt.(zegt het best hoe je je voelt)
                            Mijn hart gaat met iedereen mee die met een depressie te maken heeft en natuurlijk ook met iedereen die een slechte periode heeft, het is alleen jammer dat het zo loslippig word toegepast in de huidige wereld, terwijl je 15 jaar geleden nog per se wilde verzwijgen dat je therapie kreeg
                            it's his line so only God knows
                            Grtz Kush

                            Comment


                              #15
                              Re: Depressie en Cannabis

                              vale...ik hoop niet dat je me woorden verkeerd op hebt gevat... wat kush hier boven ook zegt...er zijn mensen met een depressie....en idd mijn hart gaat daar ook naar uit...maar vergeet niet, depressies is big bussines....het word ook aangewakkerd....en medicijnen worden erg snel voorgeschreven...maar ik blijf er bij, het word ook uitgebuit, mensen word ook depressies aangepraat....ik heb zelf het geluk gehad....op vrij jongen leeftijd een bijna-dood ervaring te hebben gehad, en in mijn halfjarige opname in n ziekenhuis in Utrecht vele mede patienten heb zien overlijden....dus ben miss extra dankbaar voor het feit dat ik nog leef...en kan daardoor sommige depressies, en de daaruit voortvloeiende zelfmoord niet in context plaatsen...en dat is miss mijn zwakte...
                              maar nogmaals...ik bedoel het niet verkeerd....en als ik iets voor mensen met echte problemen kan betekenen zal ik dat ook doen....maar sommige dingen moet men toch echt leren relativeren....en minder belangrijk maken....het is een ernstig probleem, maar ik geloof niet dat de meerderheid van mensen met depressies en borderline dit ook daadwerkelijk heeft.... (ik weet t wellicht een botte harde stelling, maar ik zeg ook duidelijk IK GELOOF)
                              het is een beetje zoals ik denk over het eind der tijden....ook al klopt t totaal niet zoals t in de bijbel thora of koran beschreven staat, omdat het al zo lang gelezen word, en geloofd word, leven mensen er naar, en zal t toch nog uitkomen...een zogenaamde selfforfilling prophecy....en zo worden mensen ook bekogeld met onzekerheden en hun tekortkomingen de onderlinge verschillen....symptomen van allerlei door marketing bedachte aandoeningen....
                              zo ook depressies.....
                              P'z
                              1

                              Comment

                              Bezig...
                              X