Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sprinkhanen plaag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    sprinkhanen plaag

    Korting op 420shop
    Hey allen,

    Ik heb vrij veel sprinkhanen aangetroffen op en rondom mijn planten...kan dit een probleem zijn?

    Zo ja, iemand ooit een goede oplossing tegen die beesten gevonden?

    Groeten, Stuntman Bart

    #2
    Re: sprinkhanen plaag

    Sprinkhanen in welk land kweek jij?

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: sprinkhanen plaag

      hey stuntman bart,
      hier ook veel sprinkhanen, hier is gewoon in nederland haha, ben dan ook benieuwd of ze schade kunnen veroorzaken.

      groetjes

      Comment


        #4
        Re: sprinkhanen plaag

        normaal vreten die zich ziek aan groen dus ik zou er niet van opkijken dat er een paar thc verslaafden tussen zitten

        Comment


          #5
          Re: sprinkhanen plaag

          Tips hoe sprinkhanen te kweken.. lijken sprekend op die van onze plantjes:

          " Sprinkhanen zijn echte warm-te minnaars en dienen bij een gemiddelde dag tempe-ratuur van rond de 30C gehouden te worden. Daar-naast is een goede ventilatie van het terrarium nood-zakelijk, er dienen roosters aanwezig te zijn voor aan en afvoer van lucht. M.u.v. de soorten die in tropisch regenwoud leven is gemiddeld 1 a 2 keer per week te sproeien voldoende voor de luchtvochtigheid, Het mooiste is een hoog terrarium waarin de sprinkhanen voldoende ruimte hebben om te vervellen.
          Een bodemsubstraat is niet aan te raden, u kunt het beste de bodem kaal leeg laten, dat maakt het oprui-men van de uitwerpselen een stuk makkelijker.
          Wel dient u een laag van ongeveer 5cm vochtige grond aan te bieden in potten, dit ten behoeve van het eieren leggen. "

          Ik denk dat je er een middeltje voor moet aanschaffen, als deze er zijn. Meerendeel van de sprinkhanen zijn inderdaad planten eters, voornamelijk gras en riet maar ik zou mn wietplantjes er ook niet graag bijzetten.
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Re: sprinkhanen plaag

            Voordat je plant er last van heeft moeten er 10-tallen sprinkhanen dagen lang van zitten eten.
            Een paar sprinkhanen is net zo erg als een paar luizen op een buitenplant.

            Niks om je zorgen om te maken.

            Comment


              #7
              Re: sprinkhanen plaag

              Zijn het geen krekels?

              Grtz.

              Comment


                #8
                Re: sprinkhanen plaag

                hmm krekels...die heb je ook nog lol...is er nog een groot verschil tussen krekel en sprinkhaan? lol Ik heb snachts nog geen geluiden gehoord...krekel trekt toch veel geluidaandacht dacht ik

                In ieder geval ben gerust gesteld met het antwoord dat een paar sprinkhanen niet erg zou zijn ...paar krekels ook niet denk ik dan.

                Groeten, Stuntman Bart

                Comment


                  #9
                  Re: sprinkhanen plaag

                  Als er 1 sprinkhaan in je monster van 1.80 zit is er niks aan de hand..
                  Zitten er 500 in je moederplant van 45 cm dan is er wel wat aan de hand..;p

                  Geldt voor zoveel dingen, zolang het met mate is, is er niks aan het handje en houdt de boel elkaar lekker in dat matige evenwichtje.

                  Buiten kweken rules echt wel....

                  Gr
                  Wv

                  Comment


                    #10
                    Re: sprinkhanen plaag

                    Oorspronkelijk geplaatst door stuntmanbart
                    hmm krekels...die heb je ook nog lol...is er nog een groot verschil tussen krekel en sprinkhaan? lol
                    Sprinkhanen zijn meestal groen, krekels bruiner...
                    Veel gestelde vragen over het forum

                    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                    Comment


                      #11
                      Re: sprinkhanen plaag

                      volgens mij maken alleen de manne krekels herrie, die lokken de meiskes.. maar kan me vergissen.

                      sprinkhanen zijn enorm gezond joh.. geen vet en veel eiwit/proteindatsoortsjit.

                      gefrituurde sprinkhaan recept... mjammie..
                      http://insecteneten.nl/info/recepten/
                      gebakken krekels staan er ook bij.. hehe...

                      Comment

                      Bezig...
                      X