Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

operatie en cannabis!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    operatie en cannabis!

    Korting op 420shop
    Hier wil ik graag mijn ervaring met jullie delen en wil weten hoe "jullie" erover denken.

    Vanaf mijn 2e jaar tot mijn 25e jaar ben ik onder behandeling geweest bij een KNO arts. Dit omdat ik chronische oorsteking had en heb wel 20 operaties gehad in die tijd. Na mijn 25e had ik geen last (lees pijn) meer van mijn oren. Dat was altijd 1 oor, de slechte dus.

    Ben nu 36 en vorig jaar zomer kreeg ik in de gaten dat ik steeds minder kon horen en gesprekken met meerdere mensen tegelijk een onmogelijkheid is. Ik had toen al wel zo'n idee wat ik had en wat er moest gebeuren.

    Maar het liep anders. Ik had in mijn rechter oor (goede oor) een virus zitten dat als er niets zou gebeuren het door kon dringen tot mijn hersenvlies. Dus actie was noodzakelijk. Die actie gebeurde gisteren, heb 2 uur op de OK gelegen en rond 17:00 kwam ik uit narcose en verdomme wat had ik zin in een joint. Ik werd met de minuut helderder, de verpleegster probeerde mij in bed te houden dat lukte totdat ze wegging. Ik duik de wc in, had van te voren er 2 gedraaid, en geniet, ik wordt helderder en wil eruit en ga eruit. Het ziekenhuis uit en rook mijn 2e om 19:15. Had hem op en er kwamen enkele kennisen toch nog onverwacht op bezoek. Die kennen mij en we hebben lol gehad.

    Het is uiteraard mijn probleem dat ik verslaafd ben aan cannabis en heb dat kenbaar gemaakt bij de anethesist. Die zei alleen dat kan niet! En in normale zin heeft hij gelijk.

    Toen ik vannacht wakker lag, vroeg ik me af hoe ze dat zouden doen bij alcohol- en harddrugsverslaafden??? die geopereeerd moeten worden.
    De combinatie ziekenhuis en medicinale cannabis gebruik is omstreden van alle kanten en de blikken die ik kreeg bevestigen dat.

    dit was ut ff. Silas

    Ben benieuwd wat jullie ervan denken en wat jullie zouden in mjn situaties???

    Want er moeten nog 2 operaties aan te pas komen om mijn gehoor te verbeteren.
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    #2
    Re: operatie en cannabis!

    Het is idd vreemd dat een huisarts je medicinale cannabis kan voorschrijven maar dat je in een ziekenhuis dan op zulk onbegrip stuit.

    Comment


      #3
      Re: operatie en cannabis!

      in 'n ziekenhuis vind je rokers ruimtes waar gerookt mag worden maar cannabis gebruik in 'n ziekenhuis!!!
      niet echt gezellig voor de mensen die er liever NIET van willen genieten.
      ook al zou die dan voorgeschreven zijn door de huisarts of wie dan ook.
      het is best logisch dat er niet geblowd mag worden in 'n ziekenhuis.
      het is maar net hoe je er tegenaan wil kijken.

      ik heb altijd netjes alles voorbereid als ik onder het mes moet.
      maar ik ben er meestal maar 1 nacht en dan weer naar huis.
      voor de operatie ben ik al buiten geweest en heb ik mezelf al rustig geblowd.
      na de operatie ben ik nooit misselijk en wil altijd meteen thee en brood omdat ik barst van de honger.
      en na het eten gewoon ff sigaret met... als er niemand in het rookhol zit.
      slaappilletje ligt al klaar als ik terug kom en dan zie ik wel weer hoe laat ze me de volgende dag wakker maken.
      spacekoekjes bakken voor het geval je niet kan blowen is ook 'n optie

      grtz angel777
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

      Comment


        #4
        Re: operatie en cannabis!

        Aight ik heb m'n meeste operaties voor m'n 12e gehad.. Maar wel eens met infuus in de arm naar buiten geweest om te smoken..kom je met rode oogjes en een piepende infuuspomo terug..en ik weet dat canna kan interfearen met de narcose....andere kant er zullen ook mensen die vanwege onrust zenuwen niet zo makkelijk in narcose komen en daar zou canna bij kunnen helpen...
        Maar ik denk er t zelfde over als jij silas
        Cannabis is mijn verslaving/passie dus die verantwoordelijkheid neem ik ook wat doktoren en ziekenhuizen ook zeggen...
        Mijn dokter heeft er nooit moeilijk over gedaan en ach cannabis is ontstekingsremmend....dus daar heb je alleen maar baat bij
        De eerlijkheid Gebied me te zeggen dat ik vroeger oor neus keel infecties en meningitis (hersenvliesontsteking) heb gehad toen ik klein was... Sinds cannabis geen grote infecties meer gehad...
        Toeval?
        Pz

        Comment


          #5
          Re: operatie en cannabis!

          als cannabis je verslaving is heb je toch 'n probleem
          ik gebruik ook cannabis maar misbruik het niet
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment


            #6
            Re: operatie en cannabis!

            Verslaving/passie = zoals de maatschappij t ziet/zoals t is...
            Maar Gallopeert maar voort met de lansch der mooraall

            Pz

            Comment


              #7
              Re: operatie en cannabis!

              Hoe ziekenhuispersoneel aankijkt tegen cannabisgebruik is vaak persoons EN afdelingsgebonden : op een hartafdeling is het natuurlijk taboe, op plekken waar mensen te maken hebben met bv chemotherapie is het bespreekbaar. Er zijn trouwens ook THC tabletten verkrijgbaar (al ben ik daar geen voorstander van). Dat Anesthesie er niets mee doet of geen rekening mee houdt vind ik kwalijk, het moet in elk geval geregistreerd worden.

              Iets om rekening mee te houden als je in een nederlands ziekenhuis opgenomen wordt en uit sociaal besef maar buiten gaat roken : sta je onder controle (en dat is meestal zo want wat doe je anders in het ziekenhuis) en zet je een stap buiten de deur kan dat tot gevolg hebben dat je verzekering niet uitkeert. Dat zal natuurlijk niet zomaar gebeuren maar denk ajb simpel : je gaat naar het ziekenhuis om behandeld te worden > laat dat gebeuren en zet je eigen verlangens even op een laag pitje/maak prioriteiten. Zodra je weer thuis bent kan je weer doen en laten wat je wilt.
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: operatie en cannabis!

                bah,
                dat is nog eens heel netjes gezegd
                daar neem ik mijn petje voor af
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                Comment


                  #9
                  Re: operatie en cannabis!

                  Mijn ziekenhuis is 100% rookvrij en geloof me ik ken het ziekenhuis. Zelfs de laatste mogelijkheid is weg genomen en ik zal wel niet de enige zijn met dat probleem.

                  Het is duidelijk dat sommige mensen niet weten wat oorpijn is en dus mijn actie niet begrijpen.

                  Acceptatie van verslavingserkenning is altijd moeilijk. Ontkennen is veel makkelijker.

                  Ik heb van te voren aangegeven dat ik alle verantwoordelijkheid neem als ik uit de narcose kom. Zwart op wit, ik ken mezelf.

                  Sommige kuddedieren kun je kooien, maar nooit iemand die zijn vrijheid ooit is verloren en die dan ook weet WAT vrijheid is.
                  Veel gestelde vragen over het forum
                  JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                  420Shop.NL
                  "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                  Comment


                    #10
                    Re: operatie en cannabis!

                    Silas : als ik het voor het zeggen had zou vrijheid gevierd worden met tolerantie. Dokters en regelgevers hebben wat mij betreft een te grote waffel over zaken waar ze denken wat over te weten. In de tussentijd zijn ze dan wel mooi olifantje in de porselijnkast aan het spelen. Mensen moeten vrij zijn in het maken van keuzes, en vervolgens mans genoeg om de consequenties van keuzes te aanvaarden. Dokters kunnen advies geven en soms ingrijpen, regelgevers ... tsja daar mag Xtreme wat over zeggen
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                      Comment


                        #12
                        Re: operatie en cannabis!

                        Hennep is niet verslavend, maar wel gewennend. Net als vrouwen, niet verslavend, maar je komt er evengoed niet van af

                        Alcohol en sommige andere medicijnen is voor een chirurg natuurlijk vervelend, omdat wonden maar blijven bloeden.
                        Zo stop ik een week van tevoren met Atacand en Acetosal. Dat is wel zo aardig.

                        En inderdaad is space cake voor jou een goed idee, lijkt mij.

                        Grtz, HJM
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #13
                          Re: operatie en cannabis!

                          Geestelijke verslaving noemen ze dat.

                          Als je een vrouw (of een hond)) nauw op kon roken en daar stoned van wordt dan is er nog enig nut.

                          HJM, dat zijn bloedverdunners. Dat is logisch, want je bloed is zo dun dat het bij de eerste de beste snee een bloedbad oplevert en paniek in de OK.

                          Zo is mijn laaste opratie gegaan, 14 jaar geleden. Gelukkig is de tijd niet stil gaan staan..

                          Donderdag moet ik weer naar de arts en ik zal het met hem hier uitgebreid over hebben. Omdat ik er nog 2 te gaan heb.
                          Veel gestelde vragen over het forum
                          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                          420Shop.NL
                          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                          Comment


                            #14
                            Re: operatie en cannabis!

                            je kunt het draaien zoals je wilt maar als cannabis je verslaving is maakt het niet uit of je rookt of eet.
                            het gaat er tenslotte om dat je 'n bepaalde dosis van iets binnen moet krijgen voor de gewenste resultaten.

                            dat jij jezelf afhankelijk hebt gemaakt van het genot om te MOETEN ROKEN wil niet zeggen dat 'n ziekenhuis zich daar maar aan aan moet passen
                            of zie ik het nu verkeerd!!!!
                            HOE MOET IK ONTKIEMEN
                            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                            Comment


                              #15
                              Re: operatie en cannabis!

                              Ik vind het wel heel ver gaan als je in een ziekenhuis wiet gaat roken..
                              Dit zou ik iniedergeval nooit doen..
                              "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                              Comment

                              Bezig...
                              X