Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CBD filteren/isoleren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    CBD filteren/isoleren

    Korting op 420shop
    Een vraagje,

    Weet iemand van jullie of het mogelijk is om CBD te isoleren/filteren uit de andere werkzame stoffen in Cannabis, of ieder geval van de THC?

    Reden dat ik dat vraag is dat ik cannabis gebruik voor puur medische redenen. Het is hoofdzakelijk de CBD die hiervoor het interessants is, vanwege z'n pijndempende werking. CBD is verder niet psychoactief, dus je wordt er niet high of stoned van. In mijn geval een voordeel, omdat ik daar ook niet naar op zoek ben (met respect voor een ieder die wel om die reden cannabis gebruikt).

    Kortom ik ben altijd nieuwsgierig naar zo min mogelijk THC en zoveel mogelijk CBD. Nu weet ik dat de plantensoort hier veel invloed op heeft, maar ik was benieuwd of er ook andere mogelijkheden waren om het de CBD te scheiden/filteren/isoleren.

    Kan het via google niet goed terug vinden en ik denk dat ik toch niet de enige medische cannabis gebruiker ben die dit interessant vind.

    hoor graag jullie reactie.

    groet Franko

    #2
    Re: CBD filteren/isoleren

    Je had deze post beter bij het Medicinaal gedeelte kunnen plaatsen
    Gr Belladonna
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: CBD filteren/isoleren

      Je zou het THC gehalte kunnen verlagen door met een volcano vaporizer op 170 graden eerst een groot deel THC te verdampen. Wanneer je temperatuur daarna verhoogt, zal er beduidend minder THC aanwezig zijn, aangezien ik van die 170 en 180 graden zakken knetterhigh word.
      Wat daarna komt, remt die high weer, dus dat is overwegend CBD plus de rest.
      Je gooit natuurlijk ook wel wat cbd weg, onder het kookpunt kookt het niet maar verdampt het natuurlijk wel een beetje. Maar doordat de vaporizer niets verbrand heb je zowizo al 6x meer opbrengst dan normaal uit een joint roken opgenomen wordt.

      Comment


        #4
        dat is een goed idee, aangezien ik gisteren mn regelbare vaporiser heb gekregen kan ik dat mooi uitproberen...


        groet Franko

        Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
        Je had deze post beter bij het Medicinaal gedeelte kunnen plaatsen
        Gr Belladonna

        je hebt helemaal gelijk. kan ik dat alsnog doen?
        Last edited by ceBep; 13 July 2012, 17:31. Reden: dubbelposten, quote verwijderd bovenstaand bericht

        Comment


          #5
          Re: CBD filteren/isoleren

          Verplaatst naar het Medisch gedeelte van het forum.

          Comment


            #6
            Re: CBD filteren/isoleren

            Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View Post
            Je zou het THC gehalte kunnen verlagen door met een volcano vaporizer op 170 graden eerst een groot deel THC te verdampen. Wanneer je temperatuur daarna verhoogt, zal er beduidend minder THC aanwezig zijn, aangezien ik van die 170 en 180 graden zakken knetterhigh word.
            Wat daarna komt, remt die high weer, dus dat is overwegend CBD plus de rest.
            Je gooit natuurlijk ook wel wat cbd weg, onder het kookpunt kookt het niet maar verdampt het natuurlijk wel een beetje. Maar doordat de vaporizer niets verbrand heb je zowizo al 6x meer opbrengst dan normaal uit een joint roken opgenomen wordt.
            Weet je trouwens zeker dat bij 170 graden de thc verdampt? Ik lees namelijk elders dat de verdampingstemperatuur van thc 157 graden is en cbd tussen 160-180.

            Greetz Franko

            Comment


              #7
              Re: CBD filteren/isoleren

              Dan probeer je het op 160 graden. Het zal een beetje zoeken zijn voor je gewenste resultaat, maar ik denk dat je er zo wel komt.

              Comment


                #8
                Re: CBD filteren/isoleren

                Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View Post
                Dan probeer je het op 160 graden. Het zal een beetje zoeken zijn voor je gewenste resultaat, maar ik denk dat je er zo wel komt.
                ik ga inderdaad gewoon even een tijdje pielen, dan kom ik er vanzelf wel achter.

                bedankt!

                Comment


                  #9
                  Re: CBD filteren/isoleren

                  en vergeet niet dat er in hasj veel meer cbd zit,
                  een libanon of niet te dure maroc will do the job

                  Comment


                    #10
                    Re: CBD filteren/isoleren

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cannawizard View Post
                    en vergeet niet dat er in hasj veel meer cbd zit,
                    een libanon of niet te dure maroc will do the job
                    Dat is ook een goede tip. Weet alleen niet of die in mn vaporiser gaat.

                    Greetz Franko

                    Comment


                      #11
                      Re: CBD filteren/isoleren

                      Onmogelijk, de chemische eigenschappen lijken te veel op elkaar, zelf al had je een goed uitgerust chemisch lab dan was het nog extreem moeilijk (mits je een bruikbaar product wil).
                      THC vervalt langzaam naar cbd, je wiet oud laten worden is een optie maar om nog een fatsoenlijke smaak over te houden zul je hasj moeten 'rijpen'. Of zoals Cannawizard al zegt een goeie/oude hasj kopen.

                      Comment


                        #12
                        Re: CBD filteren/isoleren

                        Hash gaat gewoon in je vaporizer, bij mij is dat in ieder geval geen probleem.

                        Comment


                          #13
                          Re: CBD filteren/isoleren

                          Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View Post
                          Hash gaat gewoon in je vaporizer, bij mij is dat in ieder geval geen probleem.

                          super!

                          Comment

                          Bezig...
                          X