Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Glycerine als oplosmiddel voor cannabis.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Glycerine als oplosmiddel voor cannabis.

    Korting op 420shop
    Ik heb na het lezen van heel wat informatie EN het bekijken van filmpjes op Youtube een fles plantaardige glycerine besteld bij de natuurvoedingwinkel om over ruim een week de hars van mijn medicinale wiet met 6% CBD en 6% thc daarin te laten oplossen i.p.v. de alcohol en daarna olie. Ik zocht zelf al lang naar een soort met veel cbd. Hoewel ik het wil gebruiken voor iets anders ben ik ondertussen de wereld ingerold van ouders van kinderen met epilepsie. Van mijn opbrengst hoop ik dus ook 1 of 2 kinderen met het dravet syndroom te kunnen helpen. In een filmpje kwam ik daarover tegen dat glycerine was gebruikt omdat dit een iets betere smaak geeft. Ik vind namelijk de olie zelf ook erg onsmakelijk. Het gekke is dat hoe meer ik lees over Cannabis hoe minder ik ervan schijn te weten. Omdat het hier wel gaat over een erg kwetsbare groep gebruikers heb ik de nodige informatie gevraagd (en gekregen van de kwekerij die de medicinale wiet kweekt voor de apotheken en van de mensen achter het bureau medicinale cannabis in Nederland) zodat ik met een gerust hart mijn biowietje kan gebruiken als medicijn bij kinderen. Zijn er hier meer mensen die glycerine hebben gebruikt?

    #2
    Re: Glycerine als oplosmiddel voor cannabis.

    vraagverheldering is wel een puntje hier : wat wil je precies weten ?

    Glycerine kan slaan op de stof glycerol of op een oplossing van glycerol in water. Dat geeft dan meteen al het volgende punt weer : glycerol is polair, het mengt dus probleemloos met water. MAAR : THC is apolair en lost dus NIET op in water en dus ook NIET in glycerol.

    En als we dan toch aan het mugge(n)ziften zijn : dus plantaardige glycerol is wel goed maar glycerol uit dierlijk vet niet ? ik zie het verschil niet hoor, het moet beide bewerkt worden voordat het glycerol is....

    Ja, ik gebruik glycerol. Om dingen mee aan te steken > glycerine en bv een permanganaat is een prima ontsteker voor vanalles en nog wat
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Glycerine als oplosmiddel voor cannabis.

      Glycerine ook bekend als glycerol is ook een vorm van Alcohol...

      Quote:
      "Glycerol of (minder correct) glycerine (IUPAC-naam: propaan-1,2,3-triol) is een organische verbinding met als brutoformule C3H8O3. Het is de eenvoudigste drievoudige alcohol en komt voor als een viskeuze kleurloze vloeistof, die matig tot goed oplosbaar is in water. Glycerine is doorgaans een mengsel van 80% glycerol en 20% water."

      bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Glycerol
      Last edited by Jointjedraaien; 18 September 2013, 14:33.

      Comment


        #4
        Re: Glycerine als oplosmiddel voor cannabis.

        Ik zie de vraag wel
        Heb er geen ervaring mee.
        Succes, respect voor wat je doet. thumbsup.gif
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Glycerine als oplosmiddel voor cannabis.

          Ik heb geen ervaring met glycerine.
          Maar ik ben wel heel benieuwd naar de info die je hebt gekregen van de kwekerij en het bureau. Zou je dat hier willen delen? Misschien in een nieuw topic.

          CM

          Comment


            #6
            Re: Glycerine als oplosmiddel voor cannabis.

            niet goed gelezen, de openingspost. En rottig gereageerd, Excuses

            . smaak is in feite irrelevant als het gaat om een geneesmiddel. Met de juiste manier van brengen kan het zelfs een voordeel zijn dat iets rottig smaakt. Zo vergeet je bijvoorbeeld nooit dat het om een middel gaat voor uitzonderlijke situaties.
            De zuiverheid van je brouwsel, uitgaande van zo goed mogelijke grond- en hulpstoffen, daarmee jouw geloof erin, je overtuigingskracht naar ouders, die van hen naar de patientjes ; smaak kan daar allemaal een rol in spelen
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Glycerine als oplosmiddel voor cannabis.

              Ik heb zelf nog geprobeerd om hasjolie op te lossen in glycerine, voor in een e-cig. Geen succes: Zolang er alcohol bij het mengsel zit gaat het prima, maar als die eruit dampt scheiden de glycerine en olie van elkaar.
              De scheikunde zegt hetzelfde als mijn experimenten, dus ik concludeer dat hasjolie niet oplost in glycerine. Als ik jou was zou ik het eens proberen met boter of olie. Daar zijn voor kinderen best lekkere dingen mee te maken, toch?

              Ander punt: Voor zover ik weet is het wondermiddel voor epilepsie niet de 5%THC/5%CBD die jij hebt. Het Amerikaanse verhaal gaat over een strain die "Charlottes Web" heet en 19%CBD bevat en 1%THC. Wat niet wil zeggen dat jouw wietje niet kan werken, maar tijdens de experimenten zou ik door zoeken naar een strain met nog meer CBD.

              Succes!

              Comment


                #8
                Re: Glycerine als oplosmiddel voor cannabis.

                <komt 'tie weer>

                ik denk dus serieus dat er een betere manier moet bestaan om epilepsie etc te behandelen, alleen kan ik het niet bewijzen laat staan goed uitleggen.
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Ik had deze cannabissoort zelf ontdekt voor mijn zoon van 19 met asperger. Na het zien van de film "Charlotte's web" en een gesprek met de vader van een 5-jarig kind met epilepsie ben ik dus verder gaan zoeken. Ik had genoeg opbrengst om naast mijn zoon ook andere mensen te kunnen helpen en als moeder gingen de beelden van die kinderen me door merg en been. Na het contact met het BMC vroeg mijn gesprekspartner daar me of ik lid wilde worden van een dravetgroep. De kinderen met de vorm van epilepsie van Charlotte. Die groep bleek een onderdeel te zijn van epilepsie vereniging nederland. Van die vereniging had ik ergens een reaktie gelezen dat ze eigenlijk niet echt geloofden dat mensen baat hadden bij medicinale cannabis. Het was misschien een placebo effekt? Daar moest ik dus niet zijn. Ondertussen heb ik al wel kontakt met een andere dravet groep in Nederland. Mensen zijn bang om hun ernstig ziek kind als proefkonijn te gebruiken en dat vind ik zeer begrijpelijk. Daarom zet ik her en der wat informatie neer. Misschien durven ze de stap naar medicinale cannabis nog niet te maken maar er wordt over nagedacht en gepraat. Dat is alvast een begin. Bovendien zijn er bij het BMC zoveel reakties binnengekomen na deze docu op tv dat ze ook vanuit het bureau aan de slag gaan om medicinale cannabis voor meer ziektes en gezondheidsproblemen op recept beschikbaar te maken. In 2014 komt er als het goed is in ieder geval een nieuwe medicinale cannabis beschikbaar op doktersrecept met 11% cbd. Ik heb helaas niet de medische kennis in huis om iedereen uitgebreid te informeren maar ik verwijs mensen door naar het BMC. Daar zitten namelijk mensen met de benodigde kennis die in alle rust antwoord geven op vragen en die ook willen helpen met het informeren van huisartsen. Dus als je denkt dat voor jou of iemand die je dierbaar is de medicinale cannabis DE oplossing zou kunnen zijn dan neem gerust kontakt op. Ik had verwacht dat je als thuiskweker(ik heb mijn bloemetjes op mijn balkon laten groeien) zou worden behandeld als een crimineel. Niets van dat alles. Ga niet gokken maar haal je informatie bij mensen die weten waar ze over praten. En gooi het in de groep bij artsen..psychologen en psychiaters. Natuurlijk staan ze in de meeste gevallen afwijzend tegenover cannabis. Maar als ze steeds vaker vragen krijgen over dit onderwerp waarop ze geen antwoord weten gaan ook zij zich uiteindelijk in deze materie verdiepen.

                  Comment


                    #10
                    Re: Glycerine als oplosmiddel voor cannabis.

                    Ik weet niet of er al echt een definitief bewijs of THC al dan niet schadelijk is voor (menselijke) kinderhersenen, maar ik zou daar toch ook heel voorzichtig mee zijn. Als je bijvoorbeeld naar de "Cannabis - the evil weed" documentaire van de BBC kijkt dan hebben ze daar een stukje in waar ze wel aanwijzingen hebben voor schade bij nog niet ontwikkelde hersenen. Jonge muizen blootgesteld aan THC hebben duidelijk moeite met een orientatie test terwijl volwassen muizen inderdaad geen last hebben van de THC.


                    De hele documentaire is trouwens best interessant

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Re: Glycerine als oplosmiddel voor cannabis.

                      Ik zet mijn verhaal maar even in meerdere stukken neer omdat ik al wel eens een heel verhaal had getikt en als ik het wilde plaatsen was mijn tekst verdwenen. Als dat niet mag..sorry..maar ik neem het zekere voor het onzekere. Mijn vraag was dus alleen of er mensen ervaring hadden met glycerine. Mijn ervaring kan ik inmiddels ook delen. Het is een prima oplosmiddel. De smaak is zoet en je wordt niet stoned van een druppeltje terwijl het wel prima werkt als slaapmiddel en het is zeker eetlustremmend. Ik heb zelf de eerste paar dagen met de glycerine oplossing proefgedraaid. Je moet wel weten wat je mensen geeft per slot van rekening. Ik mankeer godzijdank niets. Maar ik sliep prima en ik snoep wat minder dus met een beetje mazzel hou ik er een goddelijk lijf aan over. De olie is sinds een paar dagen in gebruik bij de ouders van het kind. Hij werd van de normale medicatie wat kribbig volgens moeder..dat schijnt nu minder te zijn. Hij had niet dagelijks aanvallen dus of het tegen de aanvallen werkt moeten we nog afwachten. Maar het kereltje is in een beter humeur en het heeft dus wel effekt op dat gebied. Spannend maar ik duim dat hij aanvalsvrij blijft. En heb je het gevoel dat je reaktie op mijn vraag in het begin onaardig was? No problem. Ik heb bij artsen en psychiaters al wel onaardigere reakties gehad. Ik ben niet snel onder de indruk en blijf toch gewoon rustig doorgaan met mijn verhaal. Ook wel leuk trouwens..als je erover begint willen ze het gesprek beeindigen door op te staan en je de hand te schudden zodat je doorhebt dat het gesprek is afgelopen. Ik ben een simpele ziel en blijf gewoon zitten en praat door. Beleefdheidshalve gaan ze uiteindelijk ook weer zitten. Ik sluit ieder gesprek wel af met een handdruk en de opmerking: "Ik blijf dit verhaal vertellen aan alles en iedereen. Ook in uw wachtkamers etc. In uw plaats zou me er toch eens in gaan verdiepen want er komen steeds meer mensen met vragen over dit onderwerp dat weet ik zeker." Nu de normale zorg aan alle kanten wordt ingekrompen gaan mensen zelf op zoek naar middelen die helpen EN die betaalbaar zijn. Dat is ons recht in mijn ogen.

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Comment


                        #12
                        Re: Glycerine als oplosmiddel voor cannabis.

                        @Blani.
                        In mijn geval heb ik de cannabis minimaal 36 uur laten "trekken"in de glycerine. Dus ik heb geen olie gemaakt en dat door de glycerine gedaan. Deze oplossing maak je door de wiet in de glycerine te doen en dan minimaal 36 uur te laten trekken of door het een aantal weken op een zonnige plaats te laten staan zodat de hars oplost in de glycerine. De normale cannabis/alcohol oplossing maken gaat een stuk sneller. De smaak van de glycerine oplossing is inderdaad vooral in het begin een stuk zoeter. De nasmaak vind ik eerlijk gezegd net zo onsmakelijk als de wietolie. Maar ik heb de oplossing nu ruim 2 weken in de koelkast staan. Ik zie geen scheiding van de beide stoffen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Glycerine als oplosmiddel voor cannabis.

                          Inderdaad, je leest wel dat CBD de "psychotische" effecten van THC juist teniet doet. Wellicht dat die muizen alleen THC hebben gehad en geen CBD. Wellicht dat ze daar syntetische THC voor gebruikt hebben.
                          Lijkt me sowieso wel veilig om zo laag mogelijk in de THC proberen te komen.

                          Zoals bijvoorbeeld dat Charlotte's Web wat ze in Amerika hadden gegeven aan een klein meisje dat last had van epileptsiche aanvallen

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #14
                            Re: Glycerine als oplosmiddel voor cannabis.

                            Ik heb de reportage bekeken. Ik schrok wel een beetje moet ik bekennen. Ik had uit de uitleg van een arts begrepen dat het lichaam van een kind niet reageert op thc. Ik kom ook regelmatig tegen dat cannabis mogelijk helpt bij het aanmaken van nieuwe (hersen)cellen. Je zou toch zeggen dat de jonge muizen dan zouden moeten herstellen na een tijdje. Er valt dus nog heel wat te onderzoeken voor de experts.

                            Comment


                              #15
                              Re: Glycerine als oplosmiddel voor cannabis.

                              Ik heb de olie een paar weken geleden gegeven aan ouders met een kindje met epilepsie zoals ik al aangaf. En...het werkt! Het kereltje heeft in 4 weken geen aanval gehad, hij slaapt goed en is overdag volgens de onderwijzers op school een stuk aangenamer. De ouders zijn blij en eerlijk gezegd...ben ik nog veel blijer. Ik heb al her en der flesjes olie weggegeven (niet de cbd soort..die bewaar ik voor bijzondere gevallen.)tegen allerlei aandoeningen en pijntjes. Ik hoor alleen positieve reakties. Maar toen ik de vader van het kereltje sprak kon ik wel janken. 1 druppeltje 's avonds voor het slapen gaan en zo'n verschil. Dat is voor mij waar het om gaat. Ik ken het kind niet eens maar ik heb wel een week rondgelopen met een geweldig goed gevoel. Mijn eigen kind van 19 doet het er ook goed op. Ik probeer al mijn brouwsels zelf voor ik het weggeef. Ik krijg van 1 druppel een barstende hoofdpijn die 12 uur duurt maar zoonlief en het kleine kereltje hebben dat niet. Ik heb gelukkig ook niet allerlei kwaaltjes maar blijkbaar is cbd niets voor mij. De gewone thc olie vind ik wel lekker trouwens als slaapmiddel. In mijn koelkast staat nog een flesje met genoeg cbd olie voor mijn zoon en het kleine kereltje. Hopelijk genoeg om ze te voorzien tot ze de cannabis op recept kunnen krijgen van een arts. En anders maar weer een paar plantjes op mijn balkon. Dan moet ik om een kleurtje te krijgen maar een zonnehemeltje aanschaffen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X