Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rendement van guerilla spots?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Rendement van guerilla spots?

    Korting op 420shop
    Ik neem aan dat de meesten onder jullie meerdere plekjes hebben om je planten neer te zetten. Ik neem aan dat het af en toe eens fout gaat en er een spot "onbruikbaar" wordt, bij toeval (bv weersomstandigheden) of met opzet (boer/politie).

    Hoeveel % van de spots brengen iets voort? En hoe lang kan je een spot blijven gebruiken? Is het verstandig regelmatig te wisselen?
    15
    0-20%
    13,33%
    2
    21-40%
    20,00%
    3
    41-60%
    26,67%
    4
    61-80%
    26,67%
    4
    80-100%
    13,33%
    2

    #2
    Re: Rendement van guerilla spots?

    1) reken 1 op 3

    2) wat denk je van - tot de spot ontdekt is / - tot je de grond uitput

    3) het is kiezen of delen, je kan niet 100% safe zitten wat je ook kiest.

    Comment


      #3
      Re: Rendement van guerilla spots?

      Valt volgens mij niet te berekenen.
      Teveel externe factoren die een invloed hebben op je eindresultaat.
      sigpic
      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

      Comment


        #4
        Re: Rendement van guerilla spots?

        Correct heel moeilijk te zeggen..
        Had wel eens een spot die het heel goed deed en een andere grote flop, zoals Gamm zegt veel bepalende factoren..
        Denk zo aan: licht, grond, toegankelijkheid, dieren, drukte, weer, wind, bomen, eigendom,...
        Maar ih algemeen had ik wel succes. Nooit op voorhand te weten tevens!Denk

        Denk gem 50%
        Last edited by Silve R; 10 December 2013, 16:24.

        Comment


          #5
          Re: Rendement van guerilla spots?

          moet je ook niet berekenen, maar meten.

          ik haal grofweg 1 op 3, over een periode van 6 jaar. Daarvoor hield ik het niet bij. "iets voort brengen" definieer ik als "plant blijft staan tot oogsttijd". Succes van kweken dus niet (dat ligt namelijk lager maar met leercurve -en de factor geluk-)

          Er zijn natuurlijk een heleboel factoren die succes van een plek beinvloeden. Die komen uitgebreid aan bod in de guerilla gids van Jan Leuri (hier in dit forumstuk te vinden mbv de zoek-knop).

          Of het verstandig is regelmatig te wisselen ? geen idee. Omdat ik guerilla leuk vind ben ik automatisch gespitst op nieuwe mogelijkheden. Wel op toevallige basis, ik ga maar zelden speciaal op zoek. Nieuwe spots bewerk ik nauwelijks, daar pleur ik een plantje neer om te checken of die er aan het eind van het seizoen nog staat. Dat zijn er afhankelijk van hoeveel plantmateriaal ik heb (en zin op dat moment) enkele, soms wel tientallen. 10% gaat door voor de volgende status : "in ontwikkeling": 1e kweek is blijven staan, waar nodig pas ik dan wat kleine details aan (afwateringsgeultje, wat structureel snoeiwerk etc). En dan weer checken of het blijft staan. Het is dus een continue wisselend proces bij mij, zeg maar chronisch guerillakweken. Wat stabiele spots, wat uitprobeerplekjes, soms een jaartje alles kwijt, dan weer dat je drie keer moet fietsen om de zooi weg te krijgen.

          Is een spot eenmaal ontdekt of heb ik ook maar het flauwste vermoeden dat er ongewenste omstandigheden zijn dan is het afgelopen, hoe goed de spot ook is.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Rendement van guerilla spots?

            Een berekening kan wel te maken zijn.

            X = aantal voorbijgangers per dag
            G = hoeveelheid (groen)bescherming vanaf de voorbijgangers tot de plant op schaal 1-10 (10 is volledig afgeschermd, 1 is vol in het zicht)
            M = aantal meters van het dichtstbijzijnde voetpad/fietspad/landweg
            A = aantal planten

            Laten we zeggen dat we 3 planten plaatsen, op 10 meter van een voetpad. Hierbij komen 50 wandelaars langs per dag. De afscherming is gemiddeld, een 5 dus; blad is soms te zien door de bosjes maar meestal niet.

            (X-G)+(M/A) = (50-5) + (10/3) = 45 + 3 = 48% kans op geen ontdekking op zicht alleen.

            Zo, ik typ maar een voorbeeldje. Maar in theorie kan het wel te berekenen zijn. Nu nemen we de kijkhoek van de mens niet mee, wind en luchtvochtigheid, elasticiteit van de stam en vorm van het blad op de dinsdagmiddag na de koffiepauze, maar toch. Een begin moet er zijn. Er zal maar een hobbywiskundige tussen zitten die dit wel volledig wilt berekenen.
            Volgens mij kun je game-software daarvoor prima gebruiken. Ubisoft maakt gebruik van engines die 'vijanden' laat reageren op locatie, afscherming, zicht en geluid. Zoals bij de oude Commandos, maar dan in 3d. Die dingen hebben een berekening ingebakken, ergens.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Rendement van guerilla spots?

              Is hier is verteld als je wilt weten of je een spot kan gebruiken.. Gooi wat munt geld neer, zie je het snel genoeg.. Wel onthouden waar je het heb gelegd ofc..
              sigpic

              Comment


                #8
                Re: Rendement van guerilla spots?

                Yep, ik prefereer 2 euro munten, maar wat briefgeld mag ook natuurlijk.
                Als ze weg zijn gewoon nog eens proberen.

                Ik kom nogal eens plantjes tegen in het bos.
                Het is meestal de geur die ze verraad, of rondslingerend afval, gaas of slakkenkorrels.
                Probeer je rekening te houden met dat soort dingen ben je al een eind op weg.
                Als dan de grond, lucht, licht en water ook nog goed zijn heb je een mooie plek gevonden.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Rendement van guerilla spots?

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Yep, ik prefereer 2 euro munten, maar wat briefgeld mag ook natuurlijk.
                        Als ze weg zijn gewoon nog eens proberen.

                        Ik kom nogal eens plantjes tegen in het bos.
                        Het is meestal de geur die ze verraad, of rondslingerend afval, gaas of slakkenkorrels.
                        Probeer je rekening te houden met dat soort dingen ben je al een eind op weg.
                        Als dan de grond, lucht, licht en water ook nog goed zijn heb je een mooie plek gevonden.
                        Hahaha oh, ik dacht dat jij het had gezegd namelijk.
                        sigpic

                        Comment

                        Bezig...
                        X