Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet meenemen naar het buitenland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet meenemen naar het buitenland

    Korting op 420shop
    Wiet meenemen naar het buitenland
    Buiten Nederland is het bezit van een klein beetje cannabis nog steeds een misdrijf.
    Wanneer u op reis gaat en u medicijnen gebruikt die onder de Opiumwet vallen, zoals sterke pijnstillers, dan bent u verplicht om een door uw arts getekende verklaring met u mee te nemen die is gewaarmerkt door de Inspectie voor de Gezondheidszorg.

    Als je binnen de zogenoemde Schengenlanden reist, heb je een 'Schengenverklaring' nodig om het bezit van medicinale cannabis (of andere medicijnen die onder de opiumwet vallen) legaal te maken.

    SchengenverklaringToestemming van ambassade
    Gaat u naar een land dat niet tot de Schengenlanden behoort, neem dan contact op met uw arts en met de ambassade of het consulaat van het land waar u naar toe reist. Uw arts zal u een verklaring verstrekken. Daarna moet u toestemming vragen aan de ambassade of het consulaat om de medicijnen mee te nemen (u hebt de verklaring van de arts hierbij nodig).

    Wilt u weten welke medicijnen onder de Opiumwet vallen? Uw apotheek kan uw vraag beantwoorden.

    Bron: http://www.igz.nl
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    #2
    Re: Wiet meenemen naar het buitenland

    Word zoiets dan in de praktijk ook toegepast ? Ik reis al vele jaren met een apotheek rond en zorg er wel voor dat alles in de originele verpakking zit om niet de indruk te wekken dat ik iets te verbergen heb.
    Op luchthavens bij nazicht van de handbagage, zelfs in de USA nog nooit vragen over gekregen.

    Comment


      #3
      Re: Wiet meenemen naar het buitenland

      @simplemind,

      Wat bedoel je met apotheek? Alleen wierie of meerdere medicijnen..

      Ik bedoel eigenlijk, not offensive!, gebruik je het daadwerkelijk als medicijn?

      Nogmaals niet lullig bedoeld ofzo...

      Comment


        #4
        Re: Wiet meenemen naar het buitenland

        Beetje verwarring ik had in die reply over pillen op voorschrift.

        Wiet meenemen is een ander verhaal : met auto of trein maak ik me daar weinig zorgen om, k heb altijd wel iets bij maar verder dan een paar gram gaat dat niet. En als er een vliegtuig aan van pas komt helemaal niets (ik heb geen zin om in een of ander vreemd land in de koelkast te gaan zitten omdat een overijverige ambtenaar denkt een drugskoerier te hebben onderschept).
        Als je een vliegtuig nodig hebt weet je dat meestal enige tijd op voorhand en weet je ook waar je hoe lang gaat verblijven, dan is het veiligste voor je vertrek per post op te sturen.
        (als afzender zet je dan het adres van "ouders tegen drugs" )

        Comment


          #5
          Re: Wiet meenemen naar het buitenland

          Maar als ik nu toch wat wiet zou willen meepakken met het vliegtuig, pakt gwn 3 gram fzo. Is er dan geen mogelijkheid om da mee te smokkelen zonder da zet vinde? Kweeni, in zilverpapier enzo wikkele voor de geur?

          Comment


            #6
            Re: Wiet meenemen naar het buitenland

            Zoals ik zei: Geur vinden ze SOWIESO, honden zijn een ware pest als het aankomt op het verstoppen van wiet. Mocht je het dan toch geurloos kwijt kunnen dan heb je nog de scanners waar je door moet. (het beste zou je dan je wiet op je moeten dragon omdat je niet door een scanner gaat waar beelden van bekeken worden). Als je die in zilverpapier zou wikkelen, en vertrouw me vrij, dan ben je op voorhand verraden. Dit is een achterhaalde techniek en dan ook kinderspel om te ontdekken door die mensen achter hun schermpjes. In Australie halen ze zo duizenden postpakketten uit omloop. Die scanners gaan gewoon door die dingen .
            Je moet dus 1 stap verder denken (en hopen op de afwezigheid van honden) en voor de onopvallendheid gaan door ze op 'niet verstopplaatsen' te steken. Gewoon in je zak (is een beetje alles of niets) of in zilverpapier waar nog zilverpapier zit (bvb bij je boterhammen). Als het naar een buurland is dan zou ik het gewoon op een normale plaats steken niet al te verborgen (doe alsof je uit de lucht valt moest het toch foutlopen, je moet roeien met de middelen die je hebt op dat moment). En denk nu zelf: hoeveel keer zijn douanes al met hun handen in jou zakken gegaan? Inderdaad, niet dus... Nogmaals: Honden absoluut vermijden! Ze zijn de beste vriend van de mens maar niet van ons!

            Comment


              #7
              Re: Wiet meenemen naar het buitenland

              Ik heb wel eens wat stuff mee genomen in het vliegtuig. Van nl naar spanje, gewoon om te zien of het me zou lukken. Ja dus. Maar achteraf wel een lekkere stomme pubber actie.. En ik ga niet verklappen hoe, dus bespaar je de moeite en de pm's.

              Maar als je gaat reizen en je moet dingen mee hebben op docters voorschrift, dan kun je gebruik maken van een Medish Paspoort. Bel je huisarts hiervoor op. Dit is geldig in alle landen en daar staat alle relevante informatie op, ook voor eventuele herhalings recepten voor in het buitenland. (Tip van een Maresjeseeu.. ofhoejedatookschrijft.. wat een woord zeg.)

              Comment


                #8
                Re: Wiet meenemen naar het buitenland

                Oorspronkelijk geplaatst door ashdra
                En ik ga niet verklappen hoe, dus bespaar je de moeite en de pm's.

                Comment


                  #9
                  Re: Wiet meenemen naar het buitenland

                  in u gat stoppen :o !
                  *SmokingggGG* !

                  I wanna get high... so high!

                  Comment


                    #10
                    Re: Wiet meenemen naar het buitenland

                    Ja, dat wou ashdra wss niet zeggen .

                    hahaha

                    Comment


                      #11
                      Re: Wiet meenemen naar het buitenland

                      Aaah ja, tuurlijk. Haha, had effe zo ver niet gedacht. Dacht dat die et voor zichzelf wilde houden .
                      Anyways, ik ga heus niet huilen als iemand zegt dat ie zo de grens over heeft gestoken .
                      Een manier is inslikken en dan gewoon uitkakken als je aangekomen bent (nu we toch bezig zijn met dergelijke ).

                      Greetzzz

                      Comment


                        #12
                        Re: Wiet meenemen naar het buitenland

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jona
                        Aaah ja, tuurlijk. Haha, had effe zo ver niet gedacht. Dacht dat die et voor zichzelf wilde houden .
                        Anyways, ik ga heus niet huilen als iemand zegt dat ie zo de grens over heeft gestoken .
                        Een manier is inslikken en dan gewoon uitkakken als je aangekomen bent (nu we toch bezig zijn met dergelijke ).

                        Greetzzz
                        Kben dn wel ni zeker f de wiet ng ga smake

                        Comment


                          #13
                          Re: Wiet meenemen naar het buitenland

                          das geen weed meer, das shit

                          Comment


                            #14
                            Re: Wiet meenemen naar het buitenland

                            Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
                            das geen weed meer, das shit

                            Hehe. Idd, ma das dan wel shit die ni zo goe smoort denk ik

                            Comment


                              #15
                              Re: Wiet meenemen naar het buitenland

                              Hmm, raar smaakje

                              Comment

                              Bezig...
                              X