Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer guerilla farming

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer guerilla farming

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Vandaag 10 zaden besteld van het merk Himalayan Gold.
    Deze zaden zijn volgens de beschrijving zeer geschikt voor buiten en moeten eind september al oogstrijp zijn.
    Ik heb met deze zaden geen ervaring en al helemaal niet met guerilla farming.
    Toch ga ik proberen om deze planten in het wild groot te brengen, volgens de beschrijving moeten ze 1500 gram per plant op gaan leveren dat is dus totaal 15 kilo yeh right.
    Maargoed 10% van deze opbrengst zal ook al leuk zijn toch.
    Ik heb een aantal mooie plaatsen gevonden op afgelegen plekken waar geen recreatie aanwezig is.
    Op deze plekken staan hoge slanke bomen die veel zonlicht door laten, om deze bomen staan hoge struiken van +/- 4 meter hoog.
    Dit gebied is vervolgens voor een groot gedeelte omgeven met water, akkers en een grote doorgaande weg.
    De grond voelt zacht aan en er groeien enorm veel brandnetels op de plaatsen waar ik wil gaan planten.
    Het is mijn bedoeling om de zaden te plaatsen en ze te laten ontkiemen op de plaats waar ze groot gebracht moeten gaan worden.
    Ik wil hiervoor een gat graven van 10x10x10 dit gat vervolgens opvullen met zaai/stek grond om daarna het zaadje er in te plaatsen.
    De grond goed nat maken en vervolgens een glas ondersteboven op het zaadje plaatsen.
    Gedurende de eerste week regelmatig bewateren en daarna zijn ze op zichzelf aangewezen.
    Aankomende week komen de zaden binnen en aan het einde van de week wil ik op pad gaan om ze te gaan planten.
    We hebben dan meer dan 15 uur zonlicht per dag en dat moet voldoende zijn om de groei op te wekken.
    Ik heb geen idee hoe groot de planten moeten worden maar met zulke opbrengsten zullen het geen kleine dames zijn.
    Heeft iemand ervaring met deze plant, en of tips voor mijn experiment?


    #2
    Re: Eerste keer guerilla farming

    Welke bescherming tegen insecten / konijnen ?

    Grote weg: gaan zij je plantje niet zien?

    10 plantjes op 1 plek: riskant, da's alles of niets. Zou je ze niet wat verspreiden? 1 cannabisplant valt niet zooooo op, maar 10 geven samen veel meer geur (draagt verder) en kan je al moeilijker missen.

    Alvast veel geluk, moge je glorieus beloond worden door moeder aarde .

    Himalaya gold heb ik nog nooit gegroeid, maar wel gerookt. Leuk wietje, kreeg me in een hogere levenssfeer, maar nog vrij energiek. Inspiratie was toen ook top.
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

    The plant of today, makes the planet of tomorrow.

    Comment


      #3
      Re: Eerste keer guerilla farming

      Oorspronkelijk geplaatst door Dissi View Post
      Welke bescherming tegen insecten / konijnen ?

      Grote weg: gaan zij je plantje niet zien?

      10 plantjes op 1 plek: riskant, da's alles of niets. Zou je ze niet wat verspreiden? 1 cannabisplant valt niet zooooo op, maar 10 geven samen veel meer geur (draagt verder) en kan je al moeilijker missen.

      Alvast veel geluk, moge je glorieus beloond worden door moeder aarde .

      Himalaya gold heb ik nog nooit gegroeid, maar wel gerookt. Leuk wietje, kreeg me in een hogere levenssfeer, maar nog vrij energiek. Inspiratie was toen ook top.

      Ik ga op verschillende plaatsen zaaien om geurverspreiding te voorkomen wel allemaal in het zelfde gebied.
      Er is zeker nagedacht over bescherming alleen heb ik daar nog geen oplossing voor, echt veel insecten zijn er in ieder geval niet te vinden en konijnen zijn er op deze spotten al helemaal niet, wel hazen en enkele herten.
      De planten die daar al groeien zien er sterk gezond uit dus die overleven de vraat van dieren zeer goed.
      Vanaf de weg is er niets te zien alleen maar groen van de dichte struiken die het stukje bos rondom afschermen, ook kunnen de auto's niet op dit gedeelte van de weg stoppen (autoweg 100 km per uur).
      Bedankt voor de reactie.

      Greetzz Coen…

      Comment


        #4
        Re: Eerste keer guerilla farming

        hou rekening met file, als daar vrachtwagens stil staan kunnen ze wel alles goed zien. veel planten verpreid over 1 gebied lijkt mij ook niet zo goed. als ze 1 plant vinden gaan ze snel de rest vinden, ik zou ze dan op de beste plek toch in groep zetten of verspeiden over 2 totaal verschillende gebieden. oja 10percent zou idd mooi zijn. Die 1500 als ge al van januari voorgroeit onder lampen en dan funderingen giet zoda de boom niet kan omwaaien :p
        En om die dieren zou ik mij wel zorgen maken.

        gtz jan
        Last edited by janleuri; 1 May 2011, 00:09.

        Comment


          #5
          Re: Eerste keer guerilla farming

          Oorspronkelijk geplaatst door janleuri View Post
          hou rekening met file, als daar vrachtwagens stil staan kunnen ze wel alles goed zien. veel planten verpreid over 1 gebied lijkt mij ook niet zo goed. als ze 1 plant vinden gaan ze snel de rest vinden, ik zou ze dan op de beste plek toch in groep zetten of verspeiden over 2 totaal verschillende gebieden. oja 10percent zou idd mooi zijn. Die 1500 als ge al van januari voorgroeit onder lampen en dan funderingen giet zoda de boom niet kan omwaaien :p
          En om die dieren zou ik mij wel zorgen maken.

          gtz jan

          Ik ga het zeker nog een keer goed bekijken of de plek goed verscholen is ook vanaf de weg als er vrachtauto’s in de file staan.
          Misschien ook een paar stukjes kippengaas om de plant heen plaatsen, zeker in de eerste groei periode.
          Wat de locatie betreft, ja ik ga in verschillende gebieden planten, we hebben hier een aantal soortgelijke plaatsen waar je goed terecht kan, gebruik maken van de mogelijkheden die ik heb.
          Bedankt voor de linken die je hebt gestuurd, ik heb er nog niet naar gekeken maar dat ga ik zeker nog doen.

          Greetzz Coen…

          Comment


            #6
            Re: Eerste keer guerilla farming

            Welke zaden zijn het? vrouwelijke of reguliere?

            Succes met je kweek!
            Guerilla 2012

            Comment


              #7
              Re: Eerste keer guerilla farming

              Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous View Post
              Welke zaden zijn het? vrouwelijke of reguliere?

              Succes met je kweek!

              Ik heb vrouwelijke zaden genomen omdat ik geen energie wil steken in mannelijke planten.
              Aangezien vrouwelijke zaden omgerekend net zo duur zijn als mannelijke is het dus niet de moeite waard om reguliere zaden aan te schaffen.

              Greetzz Coen...

              Comment


                #8
                Re: Eerste keer guerilla farming

                Zaden zijn binnen, ze zijn van de Green House dit is een merk waar ik veel vertrouwen in heb.
                Van de week even kijken of ik tijd heb om ze te plaatsen, het gaat een beetje regenen en dat is gunstig.
                Ook de temperatuur gaat weer wat omhoog, nu is de tijd om te zaaien.
                Zaai en stekgrond is gekocht evenals strooibare meststof, vloeibare meststof is niet goed mee te werken omdat ik niet vaak langs zal gaan.
                Ook plastic bekertjes om over het zaadje te plaatsen heb ik in mijn bezit.
                Wat ik nog nodig heb zijn slakkenkorrels, veel slakken korrels.
                Ook ga ik op zoek naar grotere doorzichtige bakken om over de plant te kunnen plaatsten als ze iets groter zijn.
                Dit ter bescherming tegen vraat en voor een vochtig klimaat.
                Ik heb 5 mooie plaatsen gevonden op een oppervlakte van +/- 12 vierkante kilometer.
                Dat betekend 2 planten per plek.
                Ik heb op het forum gelezen dat spreiden de sleutel tot succes is, dus dat ga ik ook doen.
                05-02A.jpg05-03A.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste keer guerilla farming

                  Zaden zijn geplaatst, 5 mooie plaatsen maal 2 zaden per plaats.

                  Ik hoop binnenkort mooie foto’s te hebben, we zullen zien of ze het goed gaan doen.
                  Eind van de week of begin volgende week ga ik kijken of er al kopjes boven de grond uit komen.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste keer guerilla farming

                    Veel succes, ik zal je volgen.
                    Lijkt me een interessant wietje

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste keer guerilla farming

                      Oorspronkelijk geplaatst door dnafreak View Post
                      Veel succes, ik zal je volgen.
                      Lijkt me een interessant wietje
                      Volg me gerust, vind ik heel leuk om te horen dat er mensen zijn die mijn experiment interessant vinden.
                      Reacties, tips en trucks zijn natuurlijk ook erg leuk om te krijgen.
                      Ik ben ook heel benieuwd wat het resultaat zal worden.
                      Vanmiddag ben ik lekker even een stukje wezen wanden met aanhang.
                      We zijn op een steenworp afstand van een paar van mijn plekken gelopen maar ik ben niet wezen kijken hoe het er bij stond.
                      Het kriebelde wel hoor om gewoon even te kijken, van de week ga ik in ieder geval wel even water geven.
                      Dan zal ik ook meteen wat foto’s proberen te maken.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste keer guerilla farming

                        Vanmorgen vroeg met een berg water de deur uit gegaan, om precies te zijn 10 flessen van 1,5 liter.
                        Ik heb alle plekken bezocht en 1,5 liter water per zaadje gegeven.
                        De bekertjes er weer overheen gezet en weer naar huis gegaan.
                        In het totaal ben ik met water geven 1,5 uur bezig geweest, al met al een hele klus dus.
                        Er waren nog geen kopjes zichtbaar, dat had ik ook niet verwacht maar wel een beetje gehoopt.
                        Aankomende maandag ga ik als het even mee zit weer kijken en water geven, ik denk dat dan al de eerste kopjes al zichtbaar moeten zijn.
                        Op foto 1 is te zien op wat voor soortgelijke plekken de zaden zijn geplaatst, je ziet lange slanke bomen.
                        Aan de bodembedekking zie je goed dat er veel zonlicht op de grond komt.
                        Op sommige plekken staan er lage (4 meter hoge) struiken aan de boomrand.
                        Daarachter tussen de bomen zit de plek goed verscholen en is volop zonlicht aanwezig.
                        Op de overige foto’s zijn een aantal bekertjes te zien waar de zaden onder liggen.
                        DSCF1095.jpg05-07F.jpg05-07H.jpg05-07E.jpg05-07A.jpg05-07I.jpg05-07G.jpg

                        Comment


                          #13
                          Guerilla 2012

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste keer guerilla farming

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste keer guerilla farming

                              Vandaag weer op de plekken geweest om water te geven, met deze lange droogte in de ontkiem periode is dat echt wel nodig.
                              Weer 10 flessen van 1,5 leter mee genomen.
                              Ik ben van mening dat het beter is om water mee te nemen omdat ik op mijn plekken snel betrapt kan worden als ik water uit de sloot haal die dicht bij mijn spot ligt.
                              Helaas waren er nog geen kopjes te zien, volgende keer beter hoop ik.
                              Wat mij wel opviel waren de toch wel de overduidelijk sporen die ik de voorgaande 2 keren had achter gelaten.
                              Natuurlijk probeer ik zo goed en zo kwaad elke keer weer een andere route te nemen, maar toch waren er veel sporen te zien.
                              Vooral rondom de plaatsen waar de zaden in de grond zitten.
                              Vandaag ben ik iets korter bezig geweest dan de vorige keer, slechts 5 kwartier.
                              Foto’s heb ik niet gemaakt, die komen de volgende keer wel als er wat te zien is.

                              Comment

                              Bezig...
                              X