Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x Pure Ak, 2 x Psycodelicia, 1x Cream Caramel, 1 x Blackjack, 1 x S.A.D.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4 x Pure Ak, 2 x Psycodelicia, 1x Cream Caramel, 1 x Blackjack, 1 x S.A.D.

    Korting op 420shop
    Medegrowers,


    heb eindelijk besloten af en toe enkele foto's te plaatsten in een kweekverslag. Jammer genoeg heb ik geen foto's van de eerste weken, dus zal dit maar een half kweekverslag worden. Nu 37 dagen geleden heb ik 9 zaden proberen ontkiemen in een glas water. Drie daarvan (2 Blackjacks, 1 S.A.D) waren niet ontkiemd en die zijn een week later vervangen door 2 Blackjacks en 1 Cream Caramel.


    Maar eerst mijn setup:


    -Homebox XL silverline (1,2 m x 1,2 m x 2 m)
    -600 W Son-T-Pia-plus HPS met spiegelkap en VSA
    -Davin DV12 relaisschakelkast
    -Torin S-vent metalen box-afzuiger van 550 m3 (aangesloten op de schoorsteen)
    -Can koolstoffilter
    -15 W clip-ventilator
    -45 W zwenk-ventilator met 3 standen
    -Honneywell luchtbevochtiger
    -min/max thermometer
    -luchtvochtigheidsmeter (=brol)
    -2 automatische poederblussers van 1 kg (zijn onderweg)


    en verder:


    -9 potten van 18 liter
    -gieter, planten-spuitbus, maatbeker en spuitje
    -zaai- en stekaarde
    -Batmix
    -voeding Biobizz (groei, bloei, topmax en fishmix)
    -DCM fossiele zeewierkalk van cocolieten



    Nog aan te schaffen voor volgende kweken:


    -PH-meter
    -EC-meter


    Info over de zaden:



    The X-Line
    The X-Line was developed with the intention of creating limited editions of exclusive strains/crosses for the enthusiast. As soon as a variety is sold out, it will be replaced another variety. Each X-Line bag contains 5 female/feminized seeds. Small batches are not tested.


    PURE AK

    Since the mid 1990’s “AK” strains have been increasingly popular. Our Pure AK is one of the strongest early finishing strains available anywhere. Pure AK produces hard buds with an exceptional penetrating aroma. Pure AK is an indica/sativa hybrid yet it retains most of its sativa qualities in its high. Pure AK finishes in as early as 48 days if conditions are perfect..
    Extremely STRONG odour and smoke. An occasional leaf mutation can occur, but this is familiar with this strain.




    Click to enlarge
    Sweet Seeds - PsicodeliciaA cross-bred plant cutting coming from United States and a Nepali plant whose spiced aroma remains one of the places where coffee is toasted, mainly of the sativa strain with a very short flowering time, 9 weeks only, giving generous and dense buds coated with resin. Very stimulant “high” characteristic of the sativa strain and a highly productive plant.

    Its aroma it’s very different from others self-grown genetic varieties, having a fresh and citric aroma and Asian spiced coffee scent that together form a soft and delicate sativa flavour. Being a Sativa, its “high” is energetic, clear and exciting, ideal for producing artistic and creative work.

    It suits hempters who want to fill up its indoor of mainly sativa genetic because of its high productivity and short flowering period.

    Indica / Sativa: 30%-70%
    THC: 15%-20% CBD: 0,9% CBN: 0,5%
    Indoor Yield: 400-600 gr/m2
    Outdoor Yield: 450-700 gr/plant
    Indoor Blooming: 8-9 weeks.
    Outdoor Harvest: End of September,
    beginning of October.



    Click to enlarge
    Sweet Seeds - Cream CaramelA synthetic variety (S.V.) result of a three way cross-bred between our best indicas BlueBlack x Maple Leaf Indica x White Rhino. The synthetic varieties share with hybridised varieties an objective to obtain the vigour of a hybrid and to give homogeneity to its descendents.

    Its taste is intense and sweet like caramel as is the indica strain with a hint of an earthy flavour that comes from the presence of the Blue genetic.

    Ideal for indoor growing, it has typical indica structure, huge central buds and rich lateral branches. Usually favourite for customers who buy it for medical use, it has high levels of THC and enough CBD to induce a narcotic and physical “high”.

    Indica / Sativa: 90%-10% THC: 15%-20% CBD: 1,6% CBN: 0,6%
    Indoor Yield: 400-550 gr/m2 Outdoor Yield: 350-600 gr/plant
    Indoor Blooming: 8-9 weeks.
    Outdoor Harvest: End of September, beginning of October.



    Click to enlarge
    Sweet Seeds - Black JackWe have crossed-bred our Black Domina with an exceptional Jack Herer of pleasing and intense aroma similar to the haze of cathedral incense, resulting on one of our most powerful and highly productive plant.

    This variety produces long lateral branches plenty of abundant resinous buds giving the plant a sphere like form. This breed-crossing provides the plant a sweet aroma characteristic of Black Domina that softens the deep incense aroma of our Jack.

    It has the great vigour of a hybrid, totally adapted to indoor conditions. Planted outdoor in earth, with enough sun, becomes a resinous and hairy monster as high as 3 metres.

    Indica / Sativa: 50%-50%
    THC: 16%-21% CBD: 1% CBN: 0,6%
    Indoor Yield: 500-600 gr/m2
    Outdoor Yield: 500-700 gr/plant
    Indoor Blooming: 9 weeks.
    Outdoor Harvest: Beginning of October.



    Click to enlarge
    Sweet Seeds - S.A.D (Sweet Afgani Delicious S1)
    The in-breeding of this “supermother” produces resinous dense buds of intense aroma and musky flavours inherited from its afghan ancestors.

    S1 seeds are very homogenous, so too will be its offsprings.

    Excellent for indoor growing and suitable for all kinds of outdoor areas. Easy harvesting and very resistant to pests and fungus.

    Indica / Sativa: 90%-10% THC: 15%-20% CBD: 1,8% CBN: 0,5%
    Indoor Yield: 400-500 gr/m2 Outdoor Yield: 350-550 gr/plant Indoor Blooming: 8-9 weeks.
    Outdoor Harvest: End of September.



    Geschiedenis van de setup:


    Ik dacht dat een 550 m3 afzuiging in combinatie met 2 lichte ventilators voldoende zou zijn om de temperaturen in mijn tentje niet te hoog te doen oplopen maar dat was al direct fout gezien van mij. Mijn tent staat in huis en niet in een koude garage of zo, dus zijn mijn temperaturen ook hoger dan in een onverwarmde ruimte. Vorige week heb ik dus tweedehands een 45 W ventilator gekocht die er op stand 1 prima in slaagt de hitte van de lamp te blazen, richting afzuiging. Nu is er een gemiddelde temperatuur van 26 graden, zonder koolstoffilter. De eerste maand kampte ik met temperaturen tussen 28 en 31 graden met de lamp aan dus ben nu blij met de 26 graden.


    Ik had eerst een Carboriginal Filter van 500 m3 met een smallere flens dan mijn afzuiger en meteen werd het 38 graden in mijn tentje. Carboriginal dan ingeruild voor Can-filter met zelfde flens als mij afzuiger maar minder vermogen. Tot nu toe heb ik die filter er nog niet ingehangen, want ik vrees dan ook verhoging van temperatuur en heb die nu net onder controle. Hoop ergens dat omdat mijn rook via de schoorsteen wegvliegt dat voldoende zal zijn om geurhinder weg te houden en anders ligt de filter klaar.


    Geschiedenis van de plantjes:


    31 januari: 9 zaden proberen ontkiemen in glaasjes water op 20 graden
    1 februari: Ik geef er de voorkeur aan om de zaadjes te planten in zaai-en stekaarde van zodra ze open zijn en gezonken in het glas en vandaag waren ze allemaal open en gezonken, behalve de 2 Blackjacks (wel gezonken, niet open). Op dit moment heb ik alle zaadjes geplant in kleine potjes met zaai- en stekaarde
    3 februari: 1 psycodedicia en 2 pure Ak boven de grond
    4 februari: 3e pure Ak en 1 Sweet Afghani Delicious boven de grond
    5 februari: 2e psycodelicia boven de grond. Ik graafde de 2 Blackjack zaden en de 2e SAD op en die zaden zagen er nogal dood uit, dus ontkiemde ik hier nog 1 Blackjack, 1 Cream Caramel en 1 Pure Ak.
    6 februari: Pure Ak is ontkiemd en in een potje geplant. De andere plantjes zij nu tussen 4 en 6 cm en doen het goed.
    7 februari: Cream Caramel en Blackjack zijn ontkiemd en belanden in een potje.
    8 februari: Alle drie de nieuwe zaadjes komen boven in de loop van de dag.
    10 februari: De eerste vijfvingerige blaadjes bij de eerste 6 plantjes.
    11 februari: Psycodelicia wordt geler en heeft stilaan grotere pot nodig.
    14 februari: De eerste 6 plantjes worden in Batmix overgeplant tot aan de lobblaadjes. Aan de Batmix voegde ik fossiele zeewierkalk toe. Sir_Smoke_Alot legde me al uit dat het onverstandig is iets toe te voegen aan grond zonder dat je plant daar naar vraagt. Hoop dus dat ik hier niet te veel schade mee aangebracht heb aan mijn planten en grond.
    16 februari: Eerste 6 hebben 1 internode
    17 februari: Sommige hebben 2 internode's, 1 psycodelicia heeft veel smaller blad dan de andere. Vreemd...
    19 februari: 3 kleintjes verpot in de batmix.
    20 februari: Andere plantjes zijn nu ongeveer 10 cm
    23 februari: Psycodelicia's hebben beiden 4 internodes
    24 februari: Grootste plant is 15 cm
    28 februari: Grote planten: 20 cm (7 internodes), kleine Blackjack en CC 15 cm, Ak 10 cm
    1 maart: Poging om 5 grote planten te fimmen en een klein beetje te dieven (alle oudste planten, behalve Cream Caramel)
    2 maart: planten ongeveer 24 cm maximum
    3 maart: 2 fims die zeker mislukt zijn getopt
    4 maart: 1 mislukte fim in 't midden weer afgedaan (experimentje). Grootste plant: 28 cm
    5 maart: Ventilator gekocht om de hitte van de lamp te blazen en het helpt. T: 26 graden maximum (voordien flirten met de 30 graden), vandaar dat de bladrandjes wat naar omhoog staan bij sommige planten. De Afghani voelde zich het beste bij de veel te warme temperaturen en groeide snel en mooi in die omstandigheden. In het belang
    van haar zusjes zal ze het vanaf nu met minder moeten stellen.
    6 maart: Voorbloei te zien bij SAD.
    7 maart: De Ak's hun bladpunten vertonen plots iets wat lijkt op verbranding, ook al heb ik nog geen voeding gegeven en ook zij vertonen nu voorbloei. Men zei me op dit forum al dat dit aan de Batmix kan liggen. Een soort van vertraagde reactie van verbranding. Alleen de nieuwere blaadjes hebben er last van. Ze zijn wel op korte tijd veel in de breedte uitgezet door het fimmen en toppen. Blackjack getopt.
    8 maart: Plantjes zijn ongeveer 30 cm hoog en hebben korte internodes.
    9 maart: 1 psycodelicia toont voorbloei. De jongste Pure Ak is getopt. Onderste bladeren van sommige planten beginnen lichtgroen te kleuren. Denk dat ze stikstof tekort hebben. Durf ze echter nog geen echte groeivoeding geven vanwege de gele bladpunten bovenaan die misschien nog op overvoeding door de batmix wijst. Heb de plantjes die stikstof tekort hebben sterk verdunde fish-mix gegeven vandaag en wacht af hoe ze hier op reageren.


    De eerste weken hadden de planten een RV van 60 procent onder de lamp (weet dat dat hoger mocht zijn). Nu is die ongeveer 50 procent met lamp aan en 60 a 70 met de lamp uit. Zoals reeds gezegd heb ik nog geen groeivoeding gegeven, behalve gisteren wat fish-mix. De lamp hangt vanaf het eerste moment op 60 cm.

    Vandaag (dag 38 sinds ontkieming)

    Ik weet het foto's zijn boeiender, maar bij in het verleden gebrek daaraan dus deze saaie update voor mensen met veel doorzettingsvermogen.


    Maar dan nu de foto's van hoe mijn plantjes er nu uitzien:


    IMG_1000..jpgIMG_1007..jpgIMG_1008..jpgIMG_0998..jpg


    Psycodelicia Blackjack Cream Caramel
    IMG_1017..jpgIMG_1015..jpgIMG_1002..jpgIMG_1001..jpg

    Blackjack Cream Caramel Cream Caramel Pure Ak

    IMG_0999..jpgIMG_1013..jpgIMG_1011..jpgIMG_0997..jpg

    Kleine Pure Ak S.A.D. Pure Ak

    IMG_1010..jpgIMG_1005..jpgIMG_1018..jpgIMG_1006..jpg

    normale Psycodelicia kleine Pure Ak Blackjack Vreemde psycodelicia

    IMG_1009..jpgIMG_1004..jpgIMG_1014..jpgIMG_1016..jpg

    Normale psycodelicia Cream Caramel Blackjack

    Zal in een volgend bericht nog wat foto's opladen. Alle commentaar en tips over de planten zijn welkom. Heb al enkele malen buiten gekweekt maar dit is de eerste keer onder HPS.

    Grtjs
    Last edited by pedro; 10 March 2010, 00:45.
    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

    #2
    Re: 4 x Pure Ak, 2 x Psycodelicia, 1x Cream Caramel, 1 x Blackjack, 1 x S.A

    En dan nog enkele foto's van de planten en enkele foto's van al dan niet gelukte fims (ben er nog niet uit).

    IMG_1024..jpgIMG_1034..jpgIMG_1030..jpgIMG_1036..jpgIMG_1042..jpgIMG_1039..jpgIMG_1027..jpgIMG_1037..jpgIMG_1019..jpgIMG_1038..jpg

    En met het bladprobleem van de Ak's:

    IMG_1044..JPGIMG_1045..JPGIMG_1043..JPG

    Grtjs,
    Last edited by pedro; 10 March 2010, 00:14.
    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

    Comment


      #3
      Re: 4 x Pure Ak, 2 x Psycodelicia, 1x Cream Caramel, 1 x Blackjack, 1 x S.A

      goed bezig!! die cream caramel daar ben ik zeer benieuwd naar.. wil die zeker ook zelf nog een keer gaan zetten, k hoop dat t een soort baileys wiet is k ga je volgen

      Comment


        #4
        Re: 4 x Pure Ak, 2 x Psycodelicia, 1x Cream Caramel, 1 x Blackjack, 1 x S.A

        Yo Pedro,

        Sweet keuze van soortjes! Plantjes zien er net en gezond uit! Die bladproblemen zien er mij nog niet doodseng uit moe ik zegn. Puik puik puik vind ik! We blijven volgen kerel, succes ey!

        Greetz

        Comment


          #5
          Re: 4 x Pure Ak, 2 x Psycodelicia, 1x Cream Caramel, 1 x Blackjack, 1 x S.A

          Ze zien er wel verrukkelijk uit hoor Pedro... je moet je helemaal geen zorgen maken.
          De batmix is redelijk sterk en daardoor gaan je topjes wat wit kleuren, dit is nog geen verbranding hoor. Vergelijk je foto's maar eens goed met die van het draadje van Roy. Daar zie je echt bruin en verdroogd/verdord. Het wit kleuren van de vingertoppen geeft aan dat je op het maximum zit van de toegelaten ec op dit moment, de maximale voedingsdosis dus. Door de batmix zou dit eventueel nog wat kunnen verergeren, maar dit groeit er op termijn wel uit.
          Dat de psicoD smallere vingers heeft dan de rest is normaal man, het is de enigste overwegende sativa hybride in je hok denk ik... mijn favo trouwens qua opbrengst SAD vond ik een grote tegenvaller en voor mij niet voor herhaling vatbaar qua opbrengst en zeker qua smaak, het effect was wel beestig
          Doe zo voort pedro man en ik ga je wel in de gaten houden vanaf nu.

          Grtz $iR
          Last edited by SirSmokeAllot; 10 March 2010, 02:29.
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: 4 x Pure Ak, 2 x Psycodelicia, 1x Cream Caramel, 1 x Blackjack, 1 x S.A

            @Sir,

            Merci om al eens een kijkje te nemen, ben wat gerustgesteld. Het vreemde bij de psycodelicia's is dat de ene veel smallere vingers heeft dan de andere, maar daar maak ik me geen zorgen in, vond het enkel vreemd. Tof dat je mijn verslagje een beetje wil volgen.

            Grtjs
            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

            Comment


              #7
              Re: 4 x Pure Ak, 2 x Psycodelicia, 1x Cream Caramel, 1 x Blackjack, 1 x S.A

              Persoonlijk vond ik ze een heel stabiele soort. Het zijn uiteraard geen stekken pedro en ik veronderstel dat misschien hier en daar de pheno's toch wat verschillen. Eventueel zou het ook kunnen komen omdat ze wat meer recht onder de lamp staat.
              Hou er rekening mee dat je psico's en je blackjacks toch groter worden dan de andere soortjes die je staan hebt. Geef de andere wat plek of de psico zal zeker de plantjes ernaast verzwelgen. Had ik persoonlijk meegemaakt met de combi psicoD en SAD.

              Grtz $iR
              sigpic

              Comment


                #8
                The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                Comment


                  #9
                  Re: 4 x Pure Ak, 2 x Psycodelicia, 1x Cream Caramel, 1 x Blackjack, 1 x S.A

                  hej pedro

                  heb je verslagje gevonden. ziet er nice uit! veel tips moet je van mij niet verwachten maar ik kom zeker af en toe een kijkje nemen!

                  kweek ze!
                  nono

                  Comment


                    #10
                    Re: 4 x Pure Ak, 2 x Psycodelicia, 1x Cream Caramel, 1 x Blackjack, 1 x S.A

                    hoy Pedro,

                    Ik merkte je vraag pas nu op en hoop dat je al over bent geschakeld naar 12/12. Hoe zit het met de plantjes? Zie je al haren uit de toppen komen?
                    Bij gefemde zaden wacht men best tot men voorbloeiverscheinselen ziet alvoor op 12/12 te gaan. Je zat dus eigenlijk goed. De indica's worden bij mij iets langer voorgegroeid terwijl een echte sativa nauwelijks een week 18 uur krijgt. Dat is iets wat je met de ervaring wel zult leren maar zelf schakel ik ook ongeveer altijd over tussen 30 en 40 cm.

                    Grtz $iR
                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Re: 4 x Pure Ak, 2 x Psycodelicia, 1x Cream Caramel, 1 x Blackjack, 1 x S.A

                      Hey Sir, ja je kan ook niet naar iedereens topic tegelijkertijd kijken, dat snap ik wel

                      Ben uiteindelijk maar op dag 50 naar 12/12 over geschakeld (nu een week geleden). 'T is misschien stom, maar na de herma Pure-Ak te zien bij m'n broer heb ik die vier planten eruitgegooid en die krijgen buiten nu een kans. Weet dat dat te vroeg is, maar ze groeien daar goed en anders waren ze nu al dood, dus ik zie wel. Wou mijn eerste kweek niet in gevaar brengen en heb ondertussen nog kweekverslagen gezien waar deze soort in week 4 of 5 (van de 7 weken) bananen begint aan te maken en die hoef ik echt niet.

                      De andere vijf planten wou ik dus wat langer laten voorgroeien om mijn tent nog min of meer vol te krijgen. Ik heb ze ook verpot naar 25 liter-potten want had 1 keer afgezuurd met groene thee en als je organisch kweekt (biobizz) vermoord je dus echt je bodemleven en shake je je ph-waarden door elkaar als je afzuurt. De dag na het afzuren werden de onderste fanleaves geel (ik flippen). Gelukkig is dat onmiddelijk gestopt door over te potten in extra batmix.

                      Alle planten zijn vanaf de tweede nacht 12/12 bloeiharen beginnen bijmaken en nu na een week staan er in alle oksels wel wat haren (weet niet of dat op schema is of niet), dus de bloei zit er wel in.

                      Raar maar waar doen de indica's het het beste tot nu toe. Had de Cream Caramel (mensen hadden me verwittigd over hoe klein die blijft) niet getopt en die groeit nu als gek, dus heb de hoofdtop wat gebogen deze morgen (met een dik en zacht touw). Hij is nu 65 cm (18 cm gegroeid op een week) en houdt er maar niet mee op. Sweet Afghani Delicious is gelukkig wel gefimt (drie hoofdtoppen), want die groeit nu ook als kool (60 cm) en ziet er best wel goed uit.

                      Ook de blackjack groeit heel goed (zowel in de hoogte als in de breedte) en dit is de enige die nooit een bladprobleem gehad heeft (wat een mooie soort is dat!) en door jou wist ik ook dat hij mooi laat zien wanneer hij stress heeft gehad (paars stuk stam na het toppen).

                      De zorgenkindjes zijn eigenlijk vooral de Psychodelicia's op dit moment. Als de andere vijf cm groeien, groeien zij maar 1 cm, ze drinken ook minder goed als de rest, maar voor de rest staan ze mooi groen en in bloei . Nu zijn ze 45 cm hoog en ik heb ze op een verhoogje gezet zodat ze zeker genoeg licht kunnen vangen. Ik ga er ook van uit dat de Indica's opeens zullen stoppen met groeien en dat dit hun laatste groeisprint is. En dan hoop ik dat de psicodelicia's nog wat langer zullen doorgroeien dan de Indica's. Weet jij of dat over het algemeen zo is?

                      Hier nog wat weinig zeggende bovenaanzicht foto's die met de laptop genomen zijn. Binnenkort komt er iemand langs met een goed fototoestel en dan post ik nog wat duidelijke foto's.

                      Photo_00010..jpgPhoto_00015..jpgPhoto_00005..jpgPhoto_00017..jpg

                      Hopelijk blijft het de volgende 8 weken gaan zoals nu en kan ik beginnen aftellen...(is misschien niet spectaculair maar ben al blij dat ze groeien, bloeien en mooi groen zijn voor mijn eerste kweekje)

                      Leuk dat je nog even reageerde op m'n vraag!

                      Grtjs,
                      Last edited by pedro; 30 March 2010, 19:49.
                      The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                      Comment


                        #12
                        Re: 4 x Pure Ak, 2 x Psycodelicia, 1x Cream Caramel, 1 x Blackjack, 1 x S.A

                        Yo Pee,
                        Ziet er goed uit man en dat de psicoD's het minder goed doen dan de SAD's slaat me met verstomming...ik had net het omgekeerde en psicoD is de enigste soort waar ik vandaag nog steeds mn hand voor in het vuur zou steken. Zou het kunnen dat ze wat stilstaan? normaal zouden ze toch groter moeten worden want zijn volgens mij 70% sativa en ik vond ze eigenlijk een hele stabiele soort, zoals de meeste sweed seeds strains eigenlijk. In principe goeien ze ook iets langer door dus.
                        Gewoon blijven verder gaan kerel! Hou het hier wel in de gaten.

                        Grtz $iR
                        sigpic

                        Comment


                          #13
                          The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                          Comment


                            #14
                            Re: 4 x Pure Ak, 2 x Psycodelicia, 1x Cream Caramel, 1 x Blackjack, 1 x S.A

                            Hmmm...dat is een ervaring die ik ga onthouden die je daar hebt gehad met die SAD. In mijn geval was het te wijten aan te vochtige grond denk ik.
                            Grtz $iR
                            sigpic

                            Comment


                              #15
                              Re: 4 x Pure Ak, 2 x Psycodelicia, 1x Cream Caramel, 1 x Blackjack, 1 x S.A

                              hoi pedro,

                              Ziet er toch goed uit en lekker soorten heb je daar staan. Een beetje jammer als ze stagneren en stijf staan van de overvoeding. Je moet maar denken, dan hebben ze weer wat meegemaakt, goed voor het karakter.

                              Elk zaadje reageert ook weer anders, zeker in het begin is daar geen touw op te trekken.

                              Comment

                              Bezig...
                              X