Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower vraag

    Korting op 420shop
    Oi!

    Onlangs vroeg ik me hetvolgende af:

    Als ik een autoflower als entertainment wil laten growen onder hps, gewoon open in mijn kamer,
    maar 24/24 belichten kost mij toch teveel electriciteit, kan ik ze dan gewoon 14/24 ofzo licht geven, en voor de rest gewoon laten in mijn (verlichte) kamer, zonder dat ze effectief bruikbaar licht krijgen dus, en een mooie opbrengst/plant krijgen?


    Of wordt dit totaal fucked up?
    Acid, the drug that changed our world.

    #2
    Re: Autoflower vraag

    Bij autoflowers staat genetisch vast dat het bloeihormoon gaat aanmaken na een x-periode en is daarbij onafhankelijk van het aantal uren licht per dag zoals dat bij gewone wietplanten het geval is (12/12).

    De aanmaak van 'verse' bloeihormonen wordt voornamelijk aangemaakt wanneer het donker is, dus 4 uurtjes 'nacht' zullen ze wel prettig vinden, maar nogmaals het aantal uren licht per dag heeft geen invloed op een autoflower soortje.

    Comment


      #3
      Re: Autoflower vraag

      Zet je plant lekker voor het raam in het zonneke en je heb niet eens lampen nodig .

      groetjes Belladonna
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Autoflower vraag

        De lichtduur/hoeveelheid licht heeft hooguit invloed op de afbloei snelheid.Cheers

        Comment


          #5
          Re: Autoflower vraag

          @De lichtduur/hoeveelheid licht heeft hooguit invloed op de afbloei snelheid.Cheers

          en op welke feiten bazeer je dat??
          want dat is klingklare onzin natuurlijk

          grtz angel777
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment


            #6
            Re: Autoflower vraag

            Oorspronkelijk geplaatst door cavi View Post
            De lichtduur/hoeveelheid licht heeft hooguit invloed op de afbloei snelheid.Cheers
            das klets bij een autoflower
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Autoflower vraag

              Helaas, dit is door mijzelf ondervonden.Heb meerdere rondes gehad met autoflowers.Probeer maar eens naast elkaar 24 uur licht en 8/13 dan zie je het verschil wel onstaan.Het waren trouwens Low rider 1 planten, dit was destijds een nieuwigheidje.Doel was om zsm zaad te verkrijgen.

              Comment


                #8
                Re: Autoflower vraag

                Bij autoflowering planten is de opbrengst per plant nooit zo hoog. Het is, naar mijn mening, dus ook onnodig om er een HPS boven te hangen aangezien hoe meer watt = hoe meer gewicht niet echt geldt bij AF soortjes.

                Net als Belladonna zegt; zet ze voor het raam. En anders, hang er wat extra spaarlampjes ofzo boven, dan bereik je bijna net zo goed de maximale opbrengst van een autoflowering soortje als met HPS, en het scheelt je een hoop euro's.

                AF soortjes zijn niet afhankelijk van licht, dus bijvoorbeeld 12/12 of 16/8 e.d. is allemaal geschikt.
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                Comment


                  #9
                  Re: Autoflower vraag

                  Wacht een paar weken en stop ze dan in de volle grond.
                  Moet jij eens kijken wat een entertainment

                  Comment


                    #10
                    Re: Autoflower vraag

                    heum , sorry maar lowryder kan wel goed opbrengen hoor en is zeker aan te raden onder lampen (nu zou ik een filmpje kunnen posten, ma heb het teveel al gepost lol )

                    heb ooit eens 2 op de vensterbank gezet ,zoals bella zegt , is niet goedgekomen

                    id tuin of binnen tuin

                    Comment


                      #11
                      Re: Autoflower vraag

                      "sorry maar lowryder kan wel goed opbrengen hoor en is zeker aan te raden onder lampen (nu zou ik een filmpje kunnen posten, ma heb het teveel al gepost lol )"

                      Bron? Uit elk bericht dat ik gelezen heb over autoflowering soortjes met in het speciaal over Lowryders blijkt dat ze beduidend minder grammen produceren dan andere planten.
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment


                        #12
                        Re: Autoflower vraag

                        Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
                        Bron? Uit elk bericht dat ik gelezen heb over autoflowering soortjes met in het speciaal over Lowryders blijkt dat ze beduidend minder grammen produceren dan andere planten.

                        Comment


                          #13
                          Re: Autoflower vraag

                          Hang er 4*18w TL-buisjes boven in een entertainmentwaardig armatuurtje.

                          Of een:

                          duofluor2x55w..jpg

                          Ze zijn er ook van 2*80watt.

                          Als je 1 of 2 mooie planten in een strakke pot neerzet onder dat armatuur, misschien wat ledlampjes erbij voor het spectacel krijg jij mooie planten en dito wietje.
                          En ja hoor je kan er ook een paar AF-jes onderzetten.
                          Net als andere soorten wil ook een Lowrider-cloon gewoon een goed klimaat etc en heeft baat bij goed licht.

                          In de bloei ff minimaal 1 warmere kleur lamp erin zetten.

                          Etc...

                          Buizerd

                          Comment

                          Bezig...
                          X