Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische cannabiswetgeving

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Handelen in alle zaden zoals bloemzaden,pompoenzaden,cannabis zaden is een EU burger recht en is legaal.
    grtzzz


    Last edited by Jointjedraaien; 5 November 2008, 18:36.
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #62
      Jona & Noto : Nice job!!! Er is idd veel onduidelijkheid omtrent het gedoogbeleid in belgenlandje.Laatst ben ik tegengehouden door onze vriend nonkel B.O.B (Belgische Opsporings Brigade) met ongeveer 3 gram op zak.Na een kort gesprekje alles mooi teruggekregen en geen verdere problemen.Moet er wel bijvertellen dat het BOB agentje in kwestie ook wel niet 1 van de braafste is,maar toch...De oplossing zit er volgens mij in het duidelijk maken dat onze kruiden niet voor overlast,problemen,criminaliteit etc zorgen.Als er nu een deftige richtlijn komt zou dit zelfs leiden tot een daling in illegale handelspraktijken en al het andere wat deze met zich meebrengt.Dat onze heren politici zich eens beginnen druk te maken met de kwesties die echt tellen en voor vooruitgang zorgen.Niet met wat de kleine (onwetende) minderheid van de belgische kiezers wil horen.Of zorgen wij misschien allemaal voor overlast?? Zoja:Foei!!
      Grtz Peace Out

      Comment


        #63
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
        Eindelijk wet over drugs

        Kweken
        Cannabis verkopen blijft verboden in ons land. In Nederland mag dat
        wel. Cannabis halen in Nedrland is ook verboden. Toch mag je thuis
        een sigaretje met wiet roken. Hoe kom je dan aan die wiet? Je mag
        hennep kweken voor jezelf. Maar het is niet duidelijk hoeveel planten
        je mag kweken.

        Grtz
        Dus in principe is het niet verboden om te kweken?

        Comment


          #64
          1 plant in Belgie wordt 'gedoogd' (vraag me niet wat ze precies bedoelen met dat idioot woord want we weten het zelf niet meer...). In Nederland ligt dat anders en moet je naar de topic over de Nederlandse wetgeving aangezien die licht afwijkend is van de Belgische .

          Greetzzz

          Jona

          Comment


            #65
            In Belgie zien ze 1 plant door de vingers hoor,alleen een beetje opletten met de geur en bemoeizuchtige buren .Nu moet je je plant natuurlijk ook niet in het volle zicht van de buurt gaan zetten want dan zou je wel eens onze blauwe vriendjes over de vloer kunnen krijgen.
            Peace Out

            Comment


              #66
              Meerderjarigen die cannabis bezitten en/of gebruiken

              Sinds de wetswijziging wordt er voor meerderjarigen een onderscheid gemaakt tussen cannabis en andere illegale drugs.
              Wanneer een meerderjarige in het bezit is van een kleine hoeveelheid cannabis voor persoonlijk gebruik, zal er - bij vaststelling van bezit - een vereenvoudigd procesverbaal worden opgesteld, waarin onder andere worden opgenomen:
              • Plaats en datum van de feiten;
              • Aard van de feiten (type en hoeveelheid van het product);
              • Volledige identiteit van de dader;
              • Samenvatting van zijn versie van de feiten.

              Verder wordt men nog eens herinnerd aan de norm: cannabis is verboden.
              Cannabisbezit voor persoonlijk gebruik houdt in:
              • Maximum hoeveelheid van drie gram;


              Nu zou ik toch willen weten wat 1 geteelde plant precies inhoudt...
              Bewijst nog eens dat het erg scheef in elkaar zit.

              Greetz,
              zion

              Comment


                #67
                voor de legalisering van Cannabis, softdrugs dus, zijn! Dit puur terzijde .

                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #68
                  Nederland zit klem vanwege de Europese wetgeving. Daarin is opgenomen dat softdrugs gewoon verboden is. Daar kunnen ze niet onderuit. Daarom hebben we een gedoogbeleid. Ze kunnen het niet legaal maken, maar ze kunnen wel doen of ze het niet zien. Das het gedoogbeleid zo`n beetje. Zolang het binnen de perken blijft kiest men ervoor om het te negeren.

                  Grtz Kim
                  "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

                  Medigebruiker

                  Comment


                    #69
                    Komt zo'n vereenvoudigd proces verbaal op je 'strafblad'? Want uiteindelijk wordt het wel gedoogd maar als je moet soliciteren is het wel een ferm negatief punt! (voor ons misschien niet zozeer maar voor veel anderen jammergenoeg wel...)
                    Ksnap nog altijd niet wat zo'n VPV inhoudt... en wat het nut er precies van is...
                    Iemand die hier iets over weet?

                    Comment


                      #70
                      http://195.95.2.80/5388/index.php?op...ving&Itemid=93

                      Greetz,
                      zion

                      Comment


                        #71
                        Geregistreerd staan bij de politie als gebruiker is al erg genoeg. Ze kunnen dit door geven aan de onderzoeksrechter en die kan beslissen of je een PV krijgt of niet...

                        Comment


                          #72
                          wacht tot je dit hoort. vandaag dacht ik ff uitstapje te maken naar alien. heb me daar rond 4u een tentje gekocht met alles erop en eraan, koolstoffilter, afzuiging, klimaatregelaar, 7potten, 7zaden, 2zakken cultuurgrond, lampenhouder + spiegelkap, vsa, lichtmicroscoop en 2 flesjes meststof. ik zo fier als een gieter naar huis. onderweg controle van de douane . ik werd er als een echte crimineel in de boeien geslagen en heb 1st 2.5u buiten in de koude staan te verkleumen. douane heeft procureur of iets dergelijk opgebeld en die heeft beslist om me te arresteren tot het onderzoek is afgerond. M.A.W. ik in de cel van gent opgesloten tot er een huiszoeking was gebeurd. tegen half 11 mocht ik beschikken de zeikers. natuurlijk alles in beslag genomen en thuis ook alles weg, bladjes filters weed enz... echt schandalig vind ik dat, ik had precies iemand kapot gemaakt ofzo. tijdens huiszoeking heeft mn vader aan belgische politie gevraagd wat je nou eigenlijk mag bezitten, antwoord was absoluut niks, zelfs niet 0.1gr.(in belgie)
                          ik hoop dat ik hier niet veel meer van ga horen maar zal nog wel boete ofzo krijgen verw8 ik. wel zonde van mn geld maar ja. niets aan te doen zeker?
                          ps: zitten hier advocaten op't forum? deze ga ik mss nodig hebben.
                          grtzz
                          Last edited by 530d; 11 December 2008, 02:42.

                          Comment


                            #73
                            Heel spijtig dat je bent opgepakt maar toch bestaat er nog heel veel onduidelijkheid. Je mag max 3gr hebben en dan nog niet altijd en je mag 1 plant hebben maar sommige plantjes kan je toch een beetje meer als 3gr afhalen. Dus dat is niet echt logisch volgens mij
                            Witte Weduwe toch, waarom ben je zo hemels?

                            Comment


                              #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door 530d View Post
                              wacht tot je dit hoort. vandaag dacht ik ff uitstapje te maken naar alien. heb me daar rond 4u een tentje gekocht met alles erop en eraan, koolstoffilter, afzuiging, klimaatregelaar, 7potten, 7zaden, 2zakken cultuurgrond, lampenhouder + spiegelkap, vsa, lichtmicroscoop en 2 flesjes meststof. ik zo fier als een gieter naar huis. onderweg controle van de douane . ik werd er als een echte crimineel in de boeien geslagen en heb 1st 2.5u buiten in de koude staan te verkleumen. douane heeft procureur of iets dergelijk opgebeld en die heeft beslist om me te arresteren tot het onderzoek is afgerond. M.A.W. ik in de cel van gent opgesloten tot er een huiszoeking was gebeurd. tegen half 11 mocht ik beschikken de zeikers. natuurlijk alles in beslag genomen en thuis ook alles weg, bladjes filters weed enz... echt schandalig vind ik dat, ik had precies iemand kapot gemaakt ofzo. tijdens huiszoeking heeft mn vader aan belgische politie gevraagd wat je nou eigenlijk mag bezitten, antwoord was absoluut niks, zelfs niet 0.1gr.(in belgie)
                              ik hoop dat ik hier niet veel meer van ga horen maar zal nog wel boete ofzo krijgen verw8 ik. wel zonde van mn geld maar ja. niets aan te doen zeker?
                              ps: zitten hier advocaten op't forum? deze ga ik mss nodig hebben.
                              grtzz
                              Dat kan ik bijna niet geloven!
                              Je kan echt niet opgepakt worden door het bezitten van die zaken hoor, zowel dan kan je gerust een rechtzaak aanspannen (dit gaat wel wat kosten). Ik ben er zeker van dat je je gelijk kan halen maar als ik dit alles hoor dan denk ik gewoon dat de politie zich verveelde...
                              Echt heel bizar dat verhaal van je. Niet dat ik je niet geloof ofzo maar ik wist niet dat het bezitten van een gewone set tegen de wet indruist... Dit kan gewoon niet. Ze mochten nooit je spullen afgepakt hebben. Als ze dat dan wel doen dan vraag ik me af hoe je kan reageren. Een rechtzaak aanspannen tegen een of ander orgaan moet kunnen, al weet ik niet hoe het moet. Misschien even een advocatenkantoor opbellen. Je lijkt me daar wel voor 1000eu aan materiaal kwijt te zijn dus daarvoor kan je wel al eens informeren, al was het maar een kwestie van principe. Misschien es die organisatie contacteren TUP ofzo, die weten er wel meer over. Misschien gaan zij je wel sponsoren want die zijn wel in voor dergelijke rechtzaakavonturen...

                              Je kan ongetwijfeld klacht indienen ergens, vraag me niet waar. Misschien ook es aanvragen bij verschillende instanties wat er qua weedbezit getolereerd wordt... Want ik vind het echt allesbehalve door de beugel kunnen.

                              Heel bizar is dit allemaal...

                              Jona

                              Comment


                                #75
                                What the hell? Gearresteerd en voor wat, alles wat je bij hebt is perfect legaal, dit is er echt wel over!

                                grtz

                                Comment

                                Bezig...
                                X