Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED TL groei en bloeilamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: LED TL groei en bloeilamp

    Behangen.jpg

    Ik heb nog ff behangen en zitten er nog mannen tussen..
    Staan nu op 14 uur licht, zal kijken wat de reactie is
    Ze komen uiteindelijk van buiten.
    Moet zijn 13 uur licht.
    Last edited by Prestin; 2 August 2010, 09:44.

    Comment


      #32
      Re: LED TL groei en bloeilamp

      mooi behangetjeen nu knallen met die leds

      Comment


        #33
        Re: LED TL groei en bloeilamp

        Prestino,

        Ik ga je verslag met grote belangstelling volgen. Eigenlijk verdient je verslag een zelfstandig topic, want er zijn niet veel topics over de ledteelt. Kun je verder een specificatie geven over de golflengten van de leds. Een foto van de "brandende" units zou ook verhelderend kunnen werken. Gewoon handmatig instellen met de kortst denkbare sluitertijd, dat geeft het beste resultaat.
        Innovatie is boeiend en stilstand is achteruitgang.

        Succes,

        Xtreme
        Last edited by Xtreme; 3 August 2010, 11:02.

        Comment


          #34
          Re: LED TL groei en bloeilamp

          Ieder bedankt voor de belangstelling...
          Ik zal ff de korte historie samenvatten.
          Midden 2008 kwam ik er achter dat misschien cannabis wel eens kon helpen voor mijn pijnlijke ledematen en darmproblemen..
          Ik wist niets van het kweken van dit spul. Maar ik ontdekte dat HPS etc niet voor mij was weggelegd...Ik wilde wat kweken dat geschikt was voor een Varporizer en liefs met zo'n laag mogelijke wattage.
          Led was in opkomst en waarom daar niet in gaan experimenteren. Het wiel van HPS en warmte etc. was al lang uitgevonden..
          Dus via Alibaba in kontakt via chat gekomen met een bedrijf in China en daar bestelde ik een toen nog een gangbare lamp 90 watt maar 7-1-1 Want rood moest het zijn.
          Zo gedraaid en het werd niks...strekkers en fluffie.
          Toen de volgende ronde in de Aqua TL's gedoken voor andere kleuren...meer blauw en e.a.samen met de 90 watt-led
          Resultaat het begon er op te lijken...De varporizer werkte
          Toen weer een ander bedrijf in China ingeschakeld en 2 lampen ( iets verschillend in Nm) laten maken met meer blauw en 6500 K...Resultaat een aardig gebruikersoogst.
          Inmiddels begon men op een ander forum vragen te stellen en men pb-de me voor zo'n lamp..
          Vlug een site samengesteld en de prijs.. maar dat was eigenlijk mijn insteek niet...Maar ja willen ze zo'n lamp oke...Uiteindelijk meer nieuwsgierigheid dan kopen ( niemand )...Dus die site heb ik voorlopig maar aan de kant gezet..Zeker na wat scheldpartijen van bepaald "tuig"..
          Na de 120 watt led lampen..dacht ik de techniek van leds gaat verder en heb er weer een op een ander adres laten maken en dat is de 160 watt..
          Samen gedraaid met de 2x 120 watt en het resultaat was weer redelijk..maar nog niet goed genoeg.
          En nu heb ik de oude 90 watt ook maar van de zolder gehaald en zien wat het gaat worden...
          Voorop gesteld ik ben een hobbyist die voor zichzelf experimenteert voor zijn varporizer en verkoop van lampen is niet mijn pre. Maar innovatie is een uitdaging vooral wanneer het om het Leven gaat.

          allelampen1.jpg

          allelampen.jpg
          Last edited by Prestin; 3 August 2010, 10:35.

          Comment


            #35
            Re: LED TL groei en bloeilamp

            p.s.
            Vandaar dat ik hier een opmerking maakte, ik herkende deze beelden.
            Wat strekken en laat in mijn ogen in de bloei komen.

            ey Prestino, ook in mijn topic vroeg ik jou om uitleg. ook omdat ik met led geheel onervaren ben. wel loop je te roepen dat een spectrum niet klopt. genetica en pheno's verschillen nu eenmaal. op 1 plant na (Black widow) zat de bloei er al na 4 dagen 12/12 zichtbaar in. Wel heb ik de units in het begin te dicht op de planten gehangen. nu na veel knakken zit dat weer goed.

            reageer je de volgende keer ook ff in mijn topic? thnx

            greetz knockie
            Last edited by Jointjedraaien; 13 May 2011, 05:54.

            Comment


              #36
              Re: LED TL groei en bloeilamp

              @Knockie
              Als je het beschouwd heb dat ik naar je aan het roepen was, mijn excuses.
              Maar de beelden kwamen me pijnlijk rood over, vandaar de opmerking gezien vanuit mijn ervaring.
              In het vervolg zal ik me van commentaar onthouden, maar 1200 watt led vind ik persoonlijk nogal "ruig".
              En hoe het wel moet zal je toch uit eigen ondervinding moeten krijgen.
              Maar ik kan experimenteren doordat ik verschillende lampen heb..
              Zo staat het nu ingesteld en misschien moet ik het wel weer anders doen.

              2 uur 240-160

              2 uur 160-90

              2 uur 240-160

              Comment


                #37
                Re: LED TL groei en bloeilamp

                Mijn vergissing 1200 watt-led

                moet dus zijn
                Secret Jardin DR150
                300watt unit + 348 watt unit

                Heb je ze naast elkaar hangen ??

                Comment


                  #38
                  Re: LED TL groei en bloeilamp

                  @prestino

                  juh naast elkaar hangen ze en de rechter unit heeft 30 rode 3watt leds erin ipv 1 watters. idd oefening baart kunst. succes met je verdere onderzoek.

                  nee joh helemaal niet negatief bedoeld, was eerder nieuwsgierig naar je ondebouwing

                  greetz, knock

                  sorry voor de topicvervuiling

                  Comment


                    #39
                    Re: LED TL groei en bloeilamp

                    Wat gebeurd er als je ze iets schuin tegenoverelkaar hangt..?

                    Comment


                      #40
                      Re: LED TL groei en bloeilamp

                      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                      Hallo Trentino,

                      Je neemt wel een uniek standpunt in met je overtuiging dat licht boven de 670 nm niet dominant aanwezig hoeft te zijn. Je schuift dus "The Emerson Enhancement Effect" geheel terzijde. Op welke gronden ben je van oordeel dat deze algemeen aanvaardbare stelling, die bovendien reeds proefondervindelijk is bewezen thans niet meer van belang is? Kun je wellicht een literatuur verwijzing en/of practica aandragen die jouw stelling onderschrijven en/of proefondervindelijk bewijzen? Trouwens, op uit fundamenteel onderzoek van de UR in Wageningen is de theorie geboren dat UV-a absoluut noodzakelijk is. Buitendien is deze theorie in de fase Development and Research (in de praktijk dus) als juist ervaren. Kum je aangeven op welke onderdelen deze vooraanstaande wetenschappers er kennelijk toch naast zitten?

                      Groetend,


                      Xtreme
                      ik denk dat jij gelijk hebt. ik heb ook gelezen dat juist 680 nm het punt is waar de fotosynthese het hardst gaat. Enn het emmerson effect vindt inderdaad plaats bij 670 nm, dus dat lijkt mij wel van belang om daar van te profiteren.
                      Last edited by samhowdee; 3 August 2010, 15:20. Reden: stukje vergeten

                      Comment


                        #41
                        Re: LED TL groei en bloeilamp

                        Er is overal info aanwezig die je voor je zelf kunt interpreteren...link

                        Comment


                          #42
                          Re: LED TL groei en bloeilamp

                          Oorspronkelijk geplaatst door knockie View Post
                          @prestino

                          juh naast elkaar hangen ze en de rechter unit heeft 30 rode 3watt leds erin ipv 1 watters. idd oefening baart kunst. succes met je verdere onderzoek.
                          Hier die lamp van mij, de eerste 90w-led waar ik je kleur wat herkende.

                          90w.jpg

                          Comment


                            #43
                            Re: LED TL groei en bloeilamp

                            Oorspronkelijk geplaatst door Prestin View Post
                            @Knockie

                            Zo staat het nu ingesteld en misschien moet ik het wel weer anders doen.

                            2 uur 240-160

                            2 uur 160-90

                            2 uur 240-160
                            En ik heb het vanmorgen anders gedaan..
                            Het was te omslachtig dus:
                            4 uur 240-160
                            5 uur 90-240-160
                            4 uur 240-160


                            Last edited by Prestin; 4 August 2010, 14:00. Reden: tijd

                            Comment


                              #44
                              Re: LED TL groei en bloeilamp

                              Hier een berichtje voor de liefhebbers.

                              Ze zijn vandaag op 12/12 gezet.
                              Ze hebben de stress van buiten naar binnen goed overwonnen en de groei zit er ook nog mooi in.
                              Dit is te zien aan de internodes die dichter op elkaar zijn gekomen, ook belangrijk voor de Killingfields.
                              Deze hebben de neiging om nog 4 weken door te groeien. 2 ervan zijn blijkbaar ferminized mini, terwijl ze even oud zijn.

                              internodes12.jpg

                              total12.jpg

                              killingfield12total.jpg

                              killingfield12.jpg

                              Comment


                                #45
                                Re: LED TL groei en bloeilamp

                                on topic:

                                De 7watt ver rood ledspot van dayled is 660nm, daylad is met de fabrikant in overleg over led's tot 730nm.

                                Word vervolgt.

                                Grtz.

                                Comment

                                Bezig...
                                X