Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Topic: Deense zaden

Registratie op
    Apr 2010

Standaard Deense zaden

Hello boy's and girls,

Ik ben van plan om volgende jaar te kweken met Deense zaden, waarom Deense zaden? Deense planten zijn ge-aclimatiseerd in Denemarken. Denemarken heeft (bijna) hetzelfde klimaat en daar schieten de planten sneller in de bloei. Mijn planten staan stijf van de stress omdat het s'nachts veel en veel te koud is! Ook verminder je de kans op toprot.

Nu is mijn vraag; Is er een Nederlandse zaadbank waar ze deense zaden verkopen(:lees vroeg bloeiers)

Ik heb al een Deense site kunnen vinden die jullie wellicht kennen Froebanken, ik kan geen Deens en ben niet zo'n held met geld naar het buitenland overmaken.

Kunnen jullie mij verder helpen?

Alvast bedankt voor jullie reactie en tips.

Grtz,

Peter
    Is het glas halfleeg of halfvol?

Registratie op
    Jun 2009
    Leeftijd
    47

Standaard Re: Deense zaden

Frobanken heb ik al meerdere keren zaken mee gedaan.
    In mijn ogen een nette en vertrouwde site, altijd geleverd wat afgesproken was, zelfs freebies erbij gekregen.
    Je kunt de site op Engelstalig zetten, wat het wat vergemakkelijkt voor de niet Denen onder ons.
    Van elke soort is maximaal 1 zakje met 10 zaden te bestellen! Verzendkosten worden bij afrekenen vermeld.

NB.
    Overmaken met kosten voor jezelf ( niet shared!!), daar anders de helft maar binnen komt! Daarvoor moet je misschien naar je bank, omdat die optie niet openstaat bij elke bank.

FAQ links over kweken

Never give in — never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense.
    W.L.S. Churchill

Ave atque vale
    , CENSOR MORUM.

Registratie op
    Oct 2008
    Leeftijd
    25

www.fröbanken.dk maar de beste zaden worden er niet meer aangeboden, die breeders zijn allemaal naar andere websites gegaan, zoals zenseeds enzovoort
    Guerilla farming, de gids naar succes <<<link
    Alle beginnersvragen op een rij <<<link
    Daar waar god mij gezaaid heeft wil ik groeien, bloeien en vruchten dragen.

Registratie op
    Apr 2010

kijk is op www.azarius.nl
    dutch passion # 1
    is erg gemakkelijke plant ,kan wel 3 meter hoog worden en heeft maar 6 weken bloeitijd

Ik zou niet bij froebanken kopen, die verkopen geen feminised seeds, heb je niks aan. Groei je straks 5 planten kan je de helft wegknippen. Ik zou gewoon voor feminised seeds gaan, ik had ze van greenhouse dit jaar, the church, mooi afgebloeid met nauwelijks rot en allemaal vrouwtjes.

Soortgelijke Discussies

1. Reacties: 112
    Laatste Bericht: 19th January 2011, 15:49
  2. deense zaden
    By Smokesomeweed in forum Overige Vragen
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 31st March 2010, 15:41

Regels voor berichten