Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hydrokorrels op vijverfolie voor de lv te verhogen?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hydrokorrels op vijverfolie voor de lv te verhogen?

    Korting op 420shop
    Ff een brainstormertje. Ik kweek op aarde en nu is mijn vraag wanneer ik mijn vijverfolie bedek met een laagje hydrokrrels van zeg 3-4- cm. en ik zet op mijn vijverfolie een liter of 25 water of deze actie dan de lv goed verhoogd?

    Hoor het graag van jullie en thx alvast.
    Ook een konijn kan weleens het haasje zijn.

    #2
    Re: hydrokorrels op vijverfolie voor de lv te verhogen?

    De LV zal zeker stijgen , wat je ook kan doen is een stransparant stuk zeil boven je planten spannen , onder je lamp

    Kweek je met stekken of met zaad ?
    Zaad hoeft namelijk niet zo'n hoge LV te hebben

    Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

    Comment


      #3
      Re: hydrokorrels op vijverfolie voor de lv te verhogen?

      ik kweek met stekken. ik denk dat ik wat hydrokorrels ga halen. thx voor de quick reply.
      Ook een konijn kan weleens het haasje zijn.

      Comment


        #4
        Re: hydrokorrels op vijverfolie voor de lv te verhogen?

        Heb je gaten in je potten/emmers want die zullen ook vocht opnemen via de korrels ???!!!!

        Grondzeiltje bij de gamma vandaan en die op 20 cm van de kleine plantje spannen tot ze goed aan slaan , kost je 2,50 euri en is makelijker weg te halen

        Ajo
        Ventje
        Living in Second live for real

        Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

        Comment


          #5
          Re: hydrokorrels op vijverfolie voor de lv te verhogen?

          als je potten met gaaten heb moet je ze op een verhoging zetten,2 stukjes hout of iets anders.nu kun je als je bak waterdicht is natuurlijkje bak volpleuren met koudwater.

          Comment


            #6
            Re: hydrokorrels op vijverfolie voor de lv te verhogen?

            Stilstaand water, warm, is bacterien en vieze dingen.
            Wat ze bij paddestoelenkweek wel doen, is een laag hydrokorrels op de bodem, 2/3de vullen met water, beluchten met luchtpomp, bakken met paddestoelen erop.
            Doot het gerputtel en gespetter tussen de hydrokorrels gaat je lv omhoog en je water blijft schoner, je kan er ook beetje waterstofperoxide aan toevoegen.

            grtz
            B.

            Comment


              #7
              Re: hydrokorrels op vijverfolie voor de lv te verhogen?

              Heb zelf geprobeerd mn LV omhoog te krijgen door mn kast vol met potjes hydrokorrels te zetten.
              Met het kastje vol met potjes, steeg mijn LV niet meer als 5%. Het werkt dus wel, maar zeer minimaal!
              Misschien is het beter om te kijken naar een kleine mistmaker om de LV te doen stijgen, deze zijn ook niet al te duur.
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


                #8
                Re: hydrokorrels op vijverfolie voor de lv te verhogen?

                Oorspronkelijk geplaatst door kroket View Post
                Heb zelf geprobeerd mn LV omhoog te krijgen door mn kast vol met potjes hydrokorrels te zetten.
                Met het kastje vol met potjes, steeg mijn LV niet meer als 5%. Het werkt dus wel, maar zeer minimaal!
                Misschien is het beter om te kijken naar een kleine mistmaker om de LV te doen stijgen, deze zijn ook niet al te duur.
                Van die droge korrels gaat de lv ook niet omhoog

                Die 5 % kan ik dan ook niet verklaren!

                Zonder gekheid, het werkt prima op de manier die ik zei, echter als je afzuiging loeihard staat en droge lucht aanvoert....

                Maar je potten op een bodem zetten met stilstaand water is niet wat.. Potjes met water neerzetten helpt ook niet heel veel, ook niet als je er hydrokorrels bij doet

                Comment


                  #9
                  Re: hydrokorrels op vijverfolie voor de lv te verhogen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd View Post
                  Van die droge korrels gaat de lv ook niet omhoog

                  Die 5 % kan ik dan ook niet verklaren!

                  Zonder gekheid, het werkt prima op de manier die ik zei, echter als je afzuiging loeihard staat en droge lucht aanvoert....

                  Maar je potten op een bodem zetten met stilstaand water is niet wat.. Potjes met water neerzetten helpt ook niet heel veel, ook niet als je er hydrokorrels bij doet
                  Ghehehe, der zat uiteraard wel water bij
                  Dat mijn LV slechts 5% steeg, zal dan wel weer te maken hebben gehad met mn afzuiging, maarja, deze kan bij mij niet omlaag vanwege de temperatuur.
                  Als het bij jou verder prima werkt, zou ik het mooi zo houden
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                  Comment


                    #10
                    Re: hydrokorrels op vijverfolie voor de lv te verhogen?

                    Nee ik doe niks aan LV.
                    Ik spray vaak als het licht uit is i nd egroeiperiode, en kweek vnl. uit zaad.

                    Echter paddestoelen willen LV afhankelijk van het stadium tussen 90-100%.
                    Dat lukt mij prima met de boven beschreven methode.

                    Door de bubbelstenen tussen de korrels in het water, komt er ook verse lucht de kamer in, wat paddestoelen nodig hebben om te gaan bloeien.

                    Ik zou voor wiet dit niet zo gebruiken, maar gezien hij met hydrokorrels op de bodem wil gaan kweken kan hij het beter doen zoals ik omschreef. Door de sterkere afzuiging zal de LV inderdaad niet zo snel stijgen. Echter als je een hokje hebt van 1 bij 1, en eronder heb je 1 bij 1 aan korrels gevuld met 2/3de water en je hangt er een paar luchtstenen in, zul je zien dat de LV gaat stijgen.
                    Vooral ook als de hoogte beperkt is (dus minder m3) zal het goed werken.

                    Comment

                    Bezig...
                    X