Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 45

Topic: Eerste keer guerilla farming

Registratie op
    Mar 2011

Standaard Eerste keer guerilla farming

Hallo,

Vandaag 10 zaden besteld van het merk Himalayan Gold.
    Deze zaden zijn volgens de beschrijving zeer geschikt voor buiten en moeten eind september al oogstrijp zijn.
    Ik heb met deze zaden geen ervaring en al helemaal niet met guerilla farming.
    Toch ga ik proberen om deze planten in het wild groot te brengen, volgens de beschrijving moeten ze 1500 gram per plant op gaan leveren dat is dus totaal 15 kilo yeh right.
    Maargoed 10% van deze opbrengst zal ook al leuk zijn toch.
    Ik heb een aantal mooie plaatsen gevonden op afgelegen plekken waar geen recreatie aanwezig is.
    Op deze plekken staan hoge slanke bomen die veel zonlicht door laten, om deze bomen staan hoge struiken van +/- 4 meter hoog.
    Dit gebied is vervolgens voor een groot gedeelte omgeven met water, akkers en een grote doorgaande weg.
    De grond voelt zacht aan en er groeien enorm veel brandnetels op de plaatsen waar ik wil gaan planten.
    Het is mijn bedoeling om de zaden te plaatsen en ze te laten ontkiemen op de plaats waar ze groot gebracht moeten gaan worden.
    Ik wil hiervoor een gat graven van 10x10x10 dit gat vervolgens opvullen met zaai/stek grond om daarna het zaadje er in te plaatsen.
    De grond goed nat maken en vervolgens een glas ondersteboven op het zaadje plaatsen.
    Gedurende de eerste week regelmatig bewateren en daarna zijn ze op zichzelf aangewezen.
    Aankomende week komen de zaden binnen en aan het einde van de week wil ik op pad gaan om ze te gaan planten.
    We hebben dan meer dan 15 uur zonlicht per dag en dat moet voldoende zijn om de groei op te wekken.
    Ik heb geen idee hoe groot de planten moeten worden maar met zulke opbrengsten zullen het geen kleine dames zijn.
    Heeft iemand ervaring met deze plant, en of tips voor mijn experiment?

Greetzz CoenÖ.

Standaard Re: Eerste keer guerilla farming

Welke bescherming tegen insecten / konijnen ?

Grote weg: gaan zij je plantje niet zien?

10 plantjes op 1 plek: riskant, da's alles of niets. Zou je ze niet wat verspreiden? 1 cannabisplant valt niet zooooo op, maar 10 geven samen veel meer geur (draagt verder) en kan je al moeilijker missen.

Alvast veel geluk, moge je glorieus beloond worden door moeder aarde .

Himalaya gold heb ik nog nooit gegroeid, maar wel gerookt. Leuk wietje, kreeg me in een hogere levenssfeer, maar nog vrij energiek. Inspiratie was toen ook top.
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Registratie op
    Mar 2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dissi View Post
    Welke bescherming tegen insecten / konijnen ?

Grote weg: gaan zij je plantje niet zien?

10 plantjes op 1 plek: riskant, da's alles of niets. Zou je ze niet wat verspreiden? 1 cannabisplant valt niet zooooo op, maar 10 geven samen veel meer geur (draagt verder) en kan je al moeilijker missen.

Alvast veel geluk, moge je glorieus beloond worden door moeder aarde .

Himalaya gold heb ik nog nooit gegroeid, maar wel gerookt. Leuk wietje, kreeg me in een hogere levenssfeer, maar nog vrij energiek. Inspiratie was toen ook top.

Ik ga op verschillende plaatsen zaaien om geurverspreiding te voorkomen wel allemaal in het zelfde gebied.
    Er is zeker nagedacht over bescherming alleen heb ik daar nog geen oplossing voor, echt veel insecten zijn er in ieder geval niet te vinden en konijnen zijn er op deze spotten al helemaal niet, wel hazen en enkele herten.
    De planten die daar al groeien zien er sterk gezond uit dus die overleven de vraat van dieren zeer goed.
    Vanaf de weg is er niets te zien alleen maar groen van de dichte struiken die het stukje bos rondom afschermen, ook kunnen de auto's niet op dit gedeelte van de weg stoppen (autoweg 100 km per uur).
    Bedankt voor de reactie.

Greetzz Coen…

Registratie op
    Oct 2008
    Leeftijd
    25

hou rekening met file, als daar vrachtwagens stil staan kunnen ze wel alles goed zien. veel planten verpreid over 1 gebied lijkt mij ook niet zo goed. als ze 1 plant vinden gaan ze snel de rest vinden, ik zou ze dan op de beste plek toch in groep zetten of verspeiden over 2 totaal verschillende gebieden. oja 10percent zou idd mooi zijn. Die 1500 als ge al van januari voorgroeit onder lampen en dan funderingen giet zoda de boom niet kan omwaaien :p
    En om die dieren zou ik mij wel zorgen maken.

gtz jan
    Laatst gewijzigd door janleuri; 1st May 2011 om 00:09
    Guerilla farming, de gids naar succes <<<link
    Alle beginnersvragen op een rij <<<link
    Daar waar god mij gezaaid heeft wil ik groeien, bloeien en vruchten dragen.

Registratie op
    Mar 2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janleuri View Post
    hou rekening met file, als daar vrachtwagens stil staan kunnen ze wel alles goed zien. veel planten verpreid over 1 gebied lijkt mij ook niet zo goed. als ze 1 plant vinden gaan ze snel de rest vinden, ik zou ze dan op de beste plek toch in groep zetten of verspeiden over 2 totaal verschillende gebieden. oja 10percent zou idd mooi zijn. Die 1500 als ge al van januari voorgroeit onder lampen en dan funderingen giet zoda de boom niet kan omwaaien :p
    En om die dieren zou ik mij wel zorgen maken.

gtz jan

Ik ga het zeker nog een keer goed bekijken of de plek goed verscholen is ook vanaf de weg als er vrachtauto’s in de file staan.
    Misschien ook een paar stukjes kippengaas om de plant heen plaatsen, zeker in de eerste groei periode.
    Wat de locatie betreft, ja ik ga in verschillende gebieden planten, we hebben hier een aantal soortgelijke plaatsen waar je goed terecht kan, gebruik maken van de mogelijkheden die ik heb.
    Bedankt voor de linken die je hebt gestuurd, ik heb er nog niet naar gekeken maar dat ga ik zeker nog doen.

Greetzz Coen…

Welke zaden zijn het? vrouwelijke of reguliere?

Succes met je kweek!

Registratie op
    Mar 2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous View Post
    Welke zaden zijn het? vrouwelijke of reguliere?

Succes met je kweek!

Ik heb vrouwelijke zaden genomen omdat ik geen energie wil steken in mannelijke planten.
    Aangezien vrouwelijke zaden omgerekend net zo duur zijn als mannelijke is het dus niet de moeite waard om reguliere zaden aan te schaffen.

Greetzz Coen...

Registratie op
    Mar 2011

Zaden zijn binnen, ze zijn van de Green House dit is een merk waar ik veel vertrouwen in heb.
    Van de week even kijken of ik tijd heb om ze te plaatsen, het gaat een beetje regenen en dat is gunstig.
    Ook de temperatuur gaat weer wat omhoog, nu is de tijd om te zaaien.
    Zaai en stekgrond is gekocht evenals strooibare meststof, vloeibare meststof is niet goed mee te werken omdat ik niet vaak langs zal gaan.
    Ook plastic bekertjes om over het zaadje te plaatsen heb ik in mijn bezit.
    Wat ik nog nodig heb zijn slakkenkorrels, veel slakken korrels.
    Ook ga ik op zoek naar grotere doorzichtige bakken om over de plant te kunnen plaatsten als ze iets groter zijn.
    Dit ter bescherming tegen vraat en voor een vochtig klimaat.
    Ik heb 5 mooie plaatsen gevonden op een oppervlakte van +/- 12 vierkante kilometer.
    Dat betekend 2 planten per plek.
    Ik heb op het forum gelezen dat spreiden de sleutel tot succes is, dus dat ga ik ook doen.
    05-02A.jpg05-03A.jpg
    Daar waar mijn wortels in de grond staan wil ik mijn vruchten dragen...POWER TO THE PLANT

Registratie op
    Mar 2011

Zaden zijn geplaatst, 5 mooie plaatsen maal 2 zaden per plaats.
    Mijn knieŽn ellebogen en handen zitten wel onder de brandnetel blaasjes.
    Ik hoop binnenkort mooie foto’s te hebben, we zullen zien of ze het goed gaan doen.
    Eind van de week of begin volgende week ga ik kijken of er al kopjes boven de grond uit komen.
    Daar waar mijn wortels in de grond staan wil ik mijn vruchten dragen...POWER TO THE PLANT

Veel succes, ik zal je volgen.
    Lijkt me een interessant wietje

Registratie op
    Mar 2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dnafreak View Post
    Veel succes, ik zal je volgen.
    Lijkt me een interessant wietje
    Volg me gerust, vind ik heel leuk om te horen dat er mensen zijn die mijn experiment interessant vinden.
    Reacties, tips en trucks zijn natuurlijk ook erg leuk om te krijgen.
    Ik ben ook heel benieuwd wat het resultaat zal worden.
    Vanmiddag ben ik lekker even een stukje wezen wanden met aanhang.
    We zijn op een steenworp afstand van een paar van mijn plekken gelopen maar ik ben niet wezen kijken hoe het er bij stond.
    Het kriebelde wel hoor om gewoon even te kijken, van de week ga ik in ieder geval wel even water geven.
    Dan zal ik ook meteen wat foto’s proberen te maken.

Registratie op
    Mar 2011

Vanmorgen vroeg met een berg water de deur uit gegaan, om precies te zijn 10 flessen van 1,5 liter.
    Ik heb alle plekken bezocht en 1,5 liter water per zaadje gegeven.
    De bekertjes er weer overheen gezet en weer naar huis gegaan.
    In het totaal ben ik met water geven 1,5 uur bezig geweest, al met al een hele klus dus.
    Er waren nog geen kopjes zichtbaar, dat had ik ook niet verwacht maar wel een beetje gehoopt.
    Aankomende maandag ga ik als het even mee zit weer kijken en water geven, ik denk dat dan al de eerste kopjes al zichtbaar moeten zijn.
    Op foto 1 is te zien op wat voor soortgelijke plekken de zaden zijn geplaatst, je ziet lange slanke bomen.
    Aan de bodembedekking zie je goed dat er veel zonlicht op de grond komt.
    Op sommige plekken staan er lage (4 meter hoge) struiken aan de boomrand.
    Daarachter tussen de bomen zit de plek goed verscholen en is volop zonlicht aanwezig.
    Op de overige foto’s zijn een aantal bekertjes te zien waar de zaden onder liggen.
    DSCF1095.jpg05-07F.jpg05-07H.jpg05-07E.jpg05-07A.jpg05-07I.jpg05-07G.jpg

Wow, die eerste foto lijkt sprekend op mijn plaats :o
    Maar ik zie dat je van NL bent dus ik geloof niet dat je in BelgiŽ gaat kweken
    Veel succes

Registratie op
    Mar 2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous View Post
    Wow, die eerste foto lijkt sprekend op mijn plaats :o
    Maar ik zie dat je van NL bent dus ik geloof niet dat je in BelgiŽ gaat kweken
    Veel succes
    Hahahaha, tsja, ik denk dat er wel een paar duizend van dit soort plekken te vinden is in Nederland en in BelgiŽ.
    Deze plek is in ieder geval in Nederland.
    Op deze plek die te zien is heb ik ook geen zaden geplant maar op soort gelijke (betere beschutte) plekken wel.

Registratie op
    Mar 2011

Vandaag weer op de plekken geweest om water te geven, met deze lange droogte in de ontkiem periode is dat echt wel nodig.
    Weer 10 flessen van 1,5 leter mee genomen.
    Ik ben van mening dat het beter is om water mee te nemen omdat ik op mijn plekken snel betrapt kan worden als ik water uit de sloot haal die dicht bij mijn spot ligt.
    Helaas waren er nog geen kopjes te zien, volgende keer beter hoop ik.
    Wat mij wel opviel waren de toch wel de overduidelijk sporen die ik de voorgaande 2 keren had achter gelaten.
    Natuurlijk probeer ik zo goed en zo kwaad elke keer weer een andere route te nemen, maar toch waren er veel sporen te zien.
    Vooral rondom de plaatsen waar de zaden in de grond zitten.
    Vandaag ben ik iets korter bezig geweest dan de vorige keer, slechts 5 kwartier.
    Foto’s heb ik niet gemaakt, die komen de volgende keer wel als er wat te zien is.

Registratie op
    May 2011
    Leeftijd
    28

hoezo heb je niet eerst je zaadjes ontkiemt en de plantjes wat laten aansterken ? en daarna in de grond ?

Registratie op
    Mar 2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankVLD View Post
    hoezo heb je niet eerst je zaadjes ontkiemt en de plantjes wat laten aansterken ? en daarna in de grond ?
    Nee ik heb besloten om de zaden rechtstreeks op de plek in de grond te plaatsen.
    Dus eerst een gat graven van 10 x 10 x10 daarna zaai en stek grond er in, bemesten, goed nat maken en het zaadje rechtstreeks plaatsen.
    Op deze manier ben je kortste bezig op de plek waar je je plant groot wilt laten worden en het gevaar van beschadiging van wortel of plant heb je niet.
    Als dit niet goed werkt ga ik zeker de volgende keer zeker eerst voorkiemen en aansterken voor ik het bos in ga.

ik heb 1zaadje geplant het enige wta ik gedaan had was

- het dikke gras & de netels weg gedaan
    - in dat putje zitten prikken met m'n schup, zodat alle wortels afsterven.
    - zaadje 2cm in de grond gestoken
    - aarde platgedrukt
    - 0.5l water toegevoegd
    - 1 week later stond er een plantje van 4cm

ps: ik heb ook een probleem met sporen, maar dit kan ik oplossen aangezien er een droogstaand beekje is ;D & pas op voor dieren, vooraal konijnen die komen echt op d egeur af ;p

Veel succes, grtz SixStars.

Registratie op
    May 2011
    Leeftijd
    28

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannabiscoen View Post
    Op deze manier ben je kortste bezig op de plek waar je je plant groot wilt laten worden en het gevaar van beschadiging van wortel of plant heb je niet.
    hmmm okee snap je probleem niet?...
    lijkt me juist dat je (plantje) nu veel meer gevaar loopt omdat het nog zo klein is in de open natuur heb je veel meer last van insecten die aan je plant"jes" kunnen gaan knagen en dus nix meer van over blijft.
    magoed
    suc6 ermee
    Laatst gewijzigd door FrankVLD; 9th May 2011 om 20:17

Succes met je kweek, en als je die 1500gram per plant eraf haalt ben je de gelukkigste man op aarde!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke Discussies

1. tips voor guerilla farming
    By janleuri in forum Guerilla
    Reacties: 54
    Laatste Bericht: 6th March 2011, 03:43
  2. Eerste keer Guerilla
    By Modest in forum Guerilla
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 6th October 2010, 23:47
  3. Reacties: 8
    Laatste Bericht: 2nd February 2010, 13:15