Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer guerilla farming

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste keer guerilla farming

    hoezo heb je niet eerst je zaadjes ontkiemt en de plantjes wat laten aansterken ? en daarna in de grond ?
    Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

    :alienstoned:​← klik hier


    sigpic

    Comment


      #17
      Re: Eerste keer guerilla farming

      Oorspronkelijk geplaatst door FrankVLD View Post
      hoezo heb je niet eerst je zaadjes ontkiemt en de plantjes wat laten aansterken ? en daarna in de grond ?
      Nee ik heb besloten om de zaden rechtstreeks op de plek in de grond te plaatsen.
      Dus eerst een gat graven van 10 x 10 x10 daarna zaai en stek grond er in, bemesten, goed nat maken en het zaadje rechtstreeks plaatsen.
      Op deze manier ben je kortste bezig op de plek waar je je plant groot wilt laten worden en het gevaar van beschadiging van wortel of plant heb je niet.
      Als dit niet goed werkt ga ik zeker de volgende keer zeker eerst voorkiemen en aansterken voor ik het bos in ga.

      Comment


        #18
        Re: Eerste keer guerilla farming

        ik heb 1zaadje geplant het enige wta ik gedaan had was

        - het dikke gras & de netels weg gedaan
        - in dat putje zitten prikken met m'n schup, zodat alle wortels afsterven.
        - zaadje 2cm in de grond gestoken
        - aarde platgedrukt
        - 0.5l water toegevoegd
        - 1 week later stond er een plantje van 4cm

        ps: ik heb ook een probleem met sporen, maar dit kan ik oplossen aangezien er een droogstaand beekje is ;D & pas op voor dieren, vooraal konijnen die komen echt op d egeur af ;p

        Veel succes, grtz SixStars.
        >>> Loving The Green Herbs <<<

        Comment


          #19
          Re: Eerste keer guerilla farming

          Oorspronkelijk geplaatst door cannabiscoen View Post
          Op deze manier ben je kortste bezig op de plek waar je je plant groot wilt laten worden en het gevaar van beschadiging van wortel of plant heb je niet.
          hmmm okee snap je probleem niet?...
          lijkt me juist dat je (plantje) nu veel meer gevaar loopt omdat het nog zo klein is in de open natuur heb je veel meer last van insecten die aan je plant"jes" kunnen gaan knagen en dus nix meer van over blijft.
          magoed
          suc6 ermee
          Last edited by Cannabal Lector; 9 May 2011, 20:17.
          Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

          :alienstoned:​← klik hier


          sigpic

          Comment


            #20
            Re: Eerste keer guerilla farming

            Succes met je kweek, en als je die 1500gram per plant eraf haalt ben je de gelukkigste man op aarde!

            Comment


              #21
              Re: Eerste keer guerilla farming

              Gisteren (11 mei) weer even een kijkje genomen bij mijn zaadjes en water gegeven met wortel stimulator.
              Ik had al kopjes verwacht maar helaas was het nog net niet zo ver.
              Wel viel het mij op dat een aantal zaden al aan het ontkiemen waren.
              Tijdens het water geven spoelde het bovenste laagje aarde een beetje weg en met een scherpe blik kon ik bij een aantal zaadjes (6 van de10) de witte worteltjes zien.
              Natuurlijk heb ik ze weer netjes toegedekt.
              Volgende keer hoop ik mooie foto’s te hebben van mijn babyplantjes.
              Last edited by cannabiscoen; 14 May 2011, 11:02.

              Comment


                #22
                Re: Eerste keer guerilla farming

                Vanmorgen (14 mei) weer water wezen geven, er waren al 8 kleine mooie frisse plantjes zichtbaar.
                Het gaat als het goed is iets slechter weer worden en dat is op zich niet zo erg in verband met de waterhuishouding.
                Ik denk dat de temperatuur in de nacht nog te laag is voor een harde groei, komt wel goed want het wordt vanaf nu alleen maar warmer.
                Helaas zijn de foto’s erg slecht gelukt, volgende keer wat beter mijn best doen.

                05-14E.jpg05-14D.jpg05-11A.jpg05-14b.jpg05-14C.jpg

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste keer guerilla farming

                  Proficiat met de geboorte !
                  Als het zo een automatische digitale camera is helpt soms een beetje verder staan en dan wat optisch bij inzoomen, die automatische focus doet soms moeilijk als je te dicht bij een object gaat !

                  Chrs
                  --------------------------------------------
                  Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                  ik voel me een geurillaboer

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste keer guerilla farming

                    Oorspronkelijk geplaatst door melosma View Post
                    Proficiat met de geboorte !
                    Als het zo een automatische digitale camera is helpt soms een beetje verder staan en dan wat optisch bij inzoomen, die automatische focus doet soms moeilijk als je te dicht bij een object gaat !

                    Chrs
                    Bedankt voor de felicitatie haha, ach ik kan wel redelijk fotograferen maar deze keer ging het gewoon ff mis.
                    Van de week ga ik gewoon weer even een paar mooie plaatjes schieten, dan moet ik er ff de tijd voor nemen in plaats van vlug vlug vlug.

                    Greetzz.

                    Comment


                      #25
                      Re: Eerste keer guerilla farming

                      Oorspronkelijk geplaatst door cannabiscoen View Post
                      Bedankt voor de felicitatie haha, ach ik kan wel redelijk fotograferen maar deze keer ging het gewoon ff mis.
                      Van de week ga ik gewoon weer even een paar mooie plaatjes schieten, dan moet ik er ff de tijd voor nemen in plaats van vlug vlug vlug.

                      Greetzz.

                      Haha, ik ken het gevoel .
                      Ik zal hier dan nu en dan eens komen piepen naar de nieuwe digitale plaatjes !

                      chrs
                      --------------------------------------------
                      Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                      ik voel me een geurillaboer

                      Comment


                        #26
                        Re: Eerste keer guerilla farming

                        Oorspronkelijk geplaatst door melosma View Post
                        Haha, ik ken het gevoel .
                        Ik zal hier dan nu en dan eens komen piepen naar de nieuwe digitale plaatjes !

                        chrs
                        Dat is goed hoor, kom gerust vaker ff kijken hoe het er voor staat.
                        Laat af en toe ook eens een berichtje achter vind ik ook leuk en wie weet komen daar dan ook nog wel een handige tips uit.
                        Je weet maar nooit.
                        Als het goed is ga ik morgen weer even op pad.

                        Greetzz..

                        Comment


                          #27
                          Re: Eerste keer guerilla farming


                          Vandaag (16 mei) weer bij de plantjes geweest.
                          Ik kon maar 7 kleine plantjes vinden waar er een paar maarvan gezond uit zagen.
                          Omdat ik denk dat ze te vochtig staan heb ik de omgekeerdebekertjes er vanaf gehaald en nu staan ze dus in het frisse windje.

                          Ik heb haar meteen weer terug gezet maar ik ben ban dat deschade al aangericht is, dat zou betekenen dat er dus nog zes in leven zijn.
                          Ook zijn er slakkenkorrels gestrooid om ze te beschermen.
                          Ik weet nu al dat ik niet meer ga zaaien in het wild, eerstvoorkiemen en aansterken lijkt me toch een beter plan voor de volgende keer.
                          De plantjes zijn nu op het moment wel heel erg kwetsbaar.
                          Voorlopig laat ik ze even met rust, moeder natuur is nu aande beurt.

                          05-16A.jpg05-16F.jpg05-16E.jpg05-16C.jpg05-16D.jpg05-16B.jpg

                          Comment


                            #28
                            Re: Eerste keer guerilla farming

                            misschien ook wat kippengaas rond zetten! kleine plantjes zijn nogal fragiel voor grote beestjes met honger (zoals konijnen)
                            Nu ja zonder gaat ook maar zijn ze kwetsbaarder.
                            De kleintjes zien er toch al goed uit !

                            Omdat het hier wel wekelijks regent op het moment ben ik zelf nog geen een keer water gaan bijvoegen, ik ben van het principe dat het onkruid is en tenzij het extreem droog is zullen ze wel water vinden , het is en blijft onkruid ! Dus ik zou ook zeggen laat moeder natuur haar ding maar doen .

                            Chrs
                            --------------------------------------------
                            Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                            ik voel me een geurillaboer

                            Comment


                              #29
                              Re: Eerste keer guerilla farming

                              Ziet er leuk uit .

                              Ik heb ook een plaats die er op zich veel op lijkt.
                              Doe alles hetzelfde, alleen ben ik op het moment bezig met ontkiemen en aansterken. Wil toch zeker weten dat ik alleen vrouwtjes in de grond duw, en dat de dames al aangeslagen zijn.
                              Ik ben voor Double Fun gegaan. Schimmel en vorst bestendig. Leek me de beste optie aangezien ik persoonlijk denk dat we geen geweldige zomer zullen krijgen (hoop dat ik er langs zit ).

                              Succes! Ik kom ook af en toe kijken .

                              Comment


                                #30
                                Re: Eerste keer guerilla farming

                                Neem wat pep flessen sijn die door midden dop af halen en ze al mini kas om je plante heen zetten houd ook de beestjes weg en beschermt je plant.
                                Daarnaast is kippen gaas altijd slim om tedoen en kost ok niet veel
                                God was never on your side..

                                Comment

                                Bezig...
                                X