Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows 8 voorgesteld op Computex

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Windows 8 voorgesteld op Computex

    Korting op 420shop


    Het eerste dat opvalt zijn de zogenaamde Live Tiles die Microsoft al introduceerde bij Windows Phone 7, het besturingssysteem voor smartphones. Met de Tiles kan je zowel applicaties starten als snel een overzicht van bepaalde informatie krijgen.

    Aanraakscherm
    Er moet wel opgemerkt worden dat deze interface niet de traditionele gebruiksomgeving van Windows zal vervangen.

    De oude en nieuwe interface werken gelijktijdig, en er kan altijd omgeschakeld worden naar de omgeving naar keuze. De 'Live Tiles-omgeving' is dan ook vooral bedoeld voor tablets of andere computers met een aanraakscherm.

    Wanneer de volgende editie is de Windows-serie uitkomt is nog niet geweten. Microsoft zal in september een nieuwe conferentie organiseren waar dieper op het nieuwe systeem zal worden ingegaan. (sg)bron: De Morgen

    media_xl_4218005.jpg




    Windows 8 - radicaal anders!

    Microsoft heeft vandaag tijdens een speciale bijeenkomst voor het eerst een demonstratie gegeven van Windows 8 aan haar partners en een selecte afvaardiging van de pers. Tijdens de presentatie is de nieuwe touchinterface van Windows getoond en demonstreerde Microsoft ook dat het nieuwe besturingssysteem werkt op uiteenlopende apparaten, niet alleen met X86 processor, maar ook met ARM-chips. Windows 7 werkt alleen met X86-processors van Intel en AMD, terwijl de energiezuinige ARM-processors juist populair zijn voor smartphones en tablets.

    Videocamera's werden bij de demonstratie helaas niet toegelaten, fototoestellen wel. En eerlijk is eerlijk: Microsoft heeft met de presentatie overtuigend aangetoond dat iedereen die denkt dat Windows en tablets per definitie niet samen gaan er helemaal naast zit...

    Het belangrijkste gegeven van de nieuwe Windows versie is dat deze twee verschillende interfaces krijgt. Allereerst is er de gebruikelijke interface zoals we die nu kennen van Windows 7, voornamelijk toegespitst op gebruik met muis en toetsenbord. Daarnaast komt er een nieuwe interface die geheel is geoptimaliseerd voor touchgebruik.

    Deze tweede schil lijkt een beetje op een kruising tussen Windows Phone 7 en Windows Media Center. Beide interface draaien gelijktijdig: je kunt er super snel tussen schakelen en ze zelfs side-by-side naast elkaar draaien. Juist de aanwezigheid van beide interface moet de kracht van Windows 8 worden: de handige touch interface voor snel en eenvoudige applicaties op een iPad-achtige manier gebruiken en de bekende Windows-interface voor complexere taken.

    Internet Explorer 10Hardware.info
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    #2
    Re: Windows 8 voorgesteld op Computex

    Als hier sterke tablets mee gemaakt worden kunnen we het misschien gebruiken bij het streamen van games. Ach ja een nieuwe Windows. Is toch altijd weer een leuk spektakel.

    Comment


      #3
      Re: Windows 8 voorgesteld op Computex

      free bugs included
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Windows 8 voorgesteld op Computex

        Windows 7 is het beste besturingssysteem ooit, zal dan ook niet overstappen op windows 8. (Sterker nog, als ik een nieuwe koop en daar zit Windows 8 op, installeer ik hoogstwaarschijnlijk windows 7.)
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

        Comment


          #5
          Re: Windows 8 voorgesteld op Computex

          het beste besturingssysteem ooit? dat betwijfel ik hoor.

          Comment


            #6
            Re: Windows 8 voorgesteld op Computex

            Ja het is wel overdreven, maar ik heb het dan ook alleen over de windows serie he. Ik vind Mac zelf niks.
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

            Comment


              #7
              Re: Windows 8 voorgesteld op Computex

              Windows 7 't beste besturingssysteem!? Hmmm... Mijn favoriet was Win98SE. Ik heb helaas moeten overschakelen, via 2000 naar XP, omdat drivers niet beschikbaar waren voor mijn hardware, anders draaide ik nog steeds op 98SE. Die is snel, joh, op een beetje moderne hardware!

              Niet dat ik zo modern ben: Al mijn hardware is van minstens 5 jaar geleden, het meeste cadeau gekregen als ouwe zooi. Werkt prima, met een goed operating system. Linux dus.

              Er is een speciale linux-tak, Trinity, die de modernste kernel en drivers combineert met een desktop uit 2006. Heerlijk!

              Comment


                #8
                Re: Windows 8 voorgesteld op Computex

                slackware rox, ubuntu voor het dagelijkse privewerk, en een oud xp-bakje voor helaas soms onvermijdelijke windhoosgrappen. En alles net als bij Blani op haast antieke hardware.

                heb het altijd idioot gevonden om nieuwe hardware te moeten kopen als er weer een nieuw besturingssysteem op de markt komt, ondanks het feit dat ik voor een grote computerbouwer heb gewerkt... het grootste deel van de computergebruikers weet nog geen 10% van de hardware aan te spreken, alleen door de onhandige manier van het aanspreken van bronnen door micro$ofts besturingssystemen (toegegeven : dat is verbeterd in win7) lijkt het erop dat je als een echte pro het uiterste van je systeem vergt. Oja, en de gamers natuurlijk, maar die zijn volgens mij beter af als ze gewoon lekker aan de playstations en xboxen blijven.
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: Windows 8 voorgesteld op Computex

                  Elke 3 jaar vervang ik de computers die ik bedrijfsmatig gebruik: 2 standalones en een laptop. Ongeveer 6 maanden voor de vervangingsdatum bouw ik op de site van Dell mijn computers op met de nieuwste componenten en kijk ik naar het het kostenplaatje. Als ik na 6 maanden mijn bestelling plaats dan zijn deze computers significant goedkoper, omdat de nieuwste componenten vervangen zijn door een generatie nog nieuwere componenten.

                  Comment


                    #10
                    Re: Windows 8 voorgesteld op Computex

                    Maar dat doe je dan voornamelijk om economische/fiscale redenen Xtreme, dat heeft niks te maken met de lifespan van computerapparatuur...
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: Windows 8 voorgesteld op Computex

                      Klopt, maar met mijn "afgedankte" apparaten verblijd ik toch 3 personen. Moreweed, sommige dingen heb ik gewoon niet nodig: waarom een deftige grafische kaart? Spelletjes zijn aan mij niet besteed, aangezien ik nagenoeg uitsluitend met "platte tekst" werk. Toch kies ik wel voor een goede grafische kaart, omdat mijn "weggevertjes" vaak terecht komen bij scholieren, waarvan de ouders geen dikke portemonnee hebben. En die willen ook "gamen". (niet de ouders, maar de scholieren dus)

                      Comment


                        #12
                        Re: Windows 8 voorgesteld op Computex

                        Ik ga bijna denken dat je bij de padvinders hebt gezeten Xtreme, elke dag 2 goede daden

                        De meeste "features" op computers hebben de meeste mensen niet nodig. We worden opgewarmd met geweldige "benefits" maar bij huis tuin en keuken gebruik van computers is dat allemaal pure flauwekul. En soms is het echte verlakkerij : misschien herinner je je de Pentium4 introductie reclames van Intel nog wel : "met deze processor werkt internet sneller". Tuurlijk : als ik een nieuwe kraan installeer komt er meer water door de leiding.
                        Ik ben uiteindelijk gestopt met werken in de IT-branche omdat ik ervoor paste scholen en ziekenhuizen systemen aan te praten die ze niet nodig hebben. Want m'n bazen vergaten in hun kortzichtigheid dat WIJ uiteindelijk de rekening daarvan betalen. Heb heel wat avonduurtjes met administrators van scholen oude systeempjes zitten ombouwen tot servers voor allerlei doeleinden, die door goedgevigheid verkregen waren. Dank dus namens hen
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: Windows 8 voorgesteld op Computex

                          geprobeert op me pc, altijd problemen met de koeling

                          Comment

                          Bezig...
                          X