Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Allereerste kweek: eerste oogstje, enkele "proevertjes"

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Allereerste kweek: eerste oogstje, enkele "proevertjes"

    Korting op 420shop
    Vorige week heb ik een eerste takje gesnoeid, ontbladerd en gedroogd. Eergisteren heb ik er de gedroogde wiet afgehaald, en gewogen: 1.8g. Ik heb de voorbije week een zware kou opgedaan, dus wilde ik initieel toch wachten tot die over was om er eentje op te steken, maar uiteindelijk heb ik niet kunnen wachten. Mijn vriendin die eveneens flink verkouden is heeft niet meegerookt maar getuigde van een indringende zoete muntgeur . De smaak was inderdaad erg zoet, beetje wee zelfs maar dat zal liggen aan de relatief korte droogtijd (minder dan 6 dagen). Maar in tegenstelling tot de shopwiet die ik tot nu toe had was er geen scherpte of "hardheid"; wel was de sterkte van het effect lager dan shopwiet, vermoedelijk door het nog niet volledig gerijpt zijn van de thc en trichomen.
    Het effect was er een van "voeten in een betonblok", maar dat stoned effect zal eerder aan de onrijpheid van de bloeiwijzen liggen want het is sativa die ik kweek. De bloeiwijzen waren nog geheel wit toen ik ze knipte vorige week.
    Wat ook gebeurde is dat ik de dag nadien compleet van mijn verkoudheid verlost was.


    Het kweken zelf doe ik met female zaad, in zaailinggrond opgestart in plastiek bloempotjes, gezaaid eind april; opgekweekt op mijn keukenvensterbank in volle zon van s'ochtends tot 15u. Einde mei buitengezet in volle grond. Nikske mest of voeding, geen verduisteren of andere truken, gewoon moeder natuur. De planten hebben tot nu toe nooit last gehad van infecties, schimmels, plagen of andere pests. Ik heb begin augustus twee planten verplaatst wegens te dicht op elkaar (van 50cm afstand naar 1.5m afstand); de verplaatste planten waren nog niet beginnen bloeien, ze hebben de verplanting goed overleefd, maar hun opbrengst zal toch beduidend lager liggen.

    Hierbij enkele foto's van de planten, en daarna enkele foto's van een pluk- en ontbladersessie. Commentaren zijn meer dan welkom, dit is mijn eerste keer en ik wil graag bijleren.

    ...een van de twee in augustus verplaatste planten, de zwakste


    de andere verplaatste plant, op de voorgrond


    twee "boompjes":


    ...een topje, behoorlijk aan het dikken...


    ...een bloeiwijze...


    nog een paar...



    een takje snoeien:


    de geknipte tak:


    het knippen, eerst grof, de grootste bladeren weg:






    het resultaat:


    vervolgens fijn knippen, kleine blaadjes en takjes:








    het eindresultaat, klaar om te drogen:




    ...en heuuuu... de vingers zijn die van mijn vriendin; vrouwenhanden ogen mooier

    #2
    Re: Allereerste kweek: eerste oogstje, enkele "proevertjes"

    ziet er lekker uit

    Comment


      #3
      Re: Allereerste kweek: eerste oogstje, enkele "proevertjes"

      Oorspronkelijk geplaatst door gooner
      ziet er lekker uit

      ..de wiet, het kontje, of de vingers?

      Comment


        #4
        Re: Allereerste kweek: eerste oogstje, enkele "proevertjes"

        de wiet dat andere heb ik ook allemaal

        Comment


          #5
          Re: Allereerste kweek: eerste oogstje, enkele "proevertjes"

          Zeer mooi verslagje Brice, ziet er goed uit!

          Welke soort heb je gekweekt? Dat vond ik nergens terug in je uitleg...

          Die uitdikkende hoofdtop zal om te smullen zijn binnenkort Wel opletten voor toprot, want hij lijkt me een vrij dichte bladstructuur te hebben..

          Greetz

          Comment


            #6
            Re: Allereerste kweek: eerste oogstje, enkele "proevertjes"

            mooi zo
            eindelijk na zo lang wachten...

            Comment


              #7
              Re: Allereerste kweek: eerste oogstje, enkele "proevertjes"

              Oorspronkelijk geplaatst door Cannab0y
              Zeer mooi verslagje Brice, ziet er goed uit!

              Welke soort heb je gekweekt? Dat vond ik nergens terug in je uitleg...

              Die uitdikkende hoofdtop zal om te smullen zijn binnenkort Wel opletten voor toprot, want hij lijkt me een vrij dichte bladstructuur te hebben..

              Greetz
              De soort: een sativa, meer weet ik niet; van een vriend gekregen, female zaadjes, allemaal uitgekomen. Hij sprak van een purple soort, maar ik zie er niet veel "purple" aan. De foto's zijn van vorige week, ik denk ze nog een twee weken te laten staan en dan te beginnen knippen.
              Inderdaad leuk dat het zo goed lukt van de eerste keer. Volgend jaar zet ik er tien in mijn tuin en tien bij mijn vriendin. Als ik hulp nodig heb bij het knippen roep ik wel

              Comment


                #8
                Re: Allereerste kweek: eerste oogstje, enkele "proevertjes"

                ziet er al goed uit ben benieuwd voor over ene paar weken
                grtz

                Comment

                Bezig...
                X