Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Begin week 8 bloei PP/BB

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Begin week 8 bloei PP/BB

    Korting op 420shop
    Begin week 8 bloei PP/BB - Coco Slabs - Canna voedingslijn - 24x (3x per bak) - 4x600W

    week8_2.jpgweek8_1.jpg

    Omdat CANNABOOST naar mijn mening vrij duur is, heb ik eens geprobeerd om een andere stimulator (goedkoper) te gebruiken. Ik heb voor het eerst de BLOOM STIMULATOR van Atami (http://www.atami.com/?pid=3&prid=96) gebruikt i.c.m. de CANNA voedingslijn (kweekschema op basis van Coco via website www.canna.nl).

    Het is altijd moeilijk te bepalen omdat iedere (binnen)kweek zijn eigen +en en -en (seizoen/temperaturen/soort plant) heeft, maar het lijkt een zeer goede aanvulling te zijn. In ieder geval voor deze kweek zie ik een sterkere bloei t.o.v. andere. Het belangrijkste is dat het NIET negatief werkt i.c.m. met CANNA voedsingslijn en dus voor mede-kwekers een TIP is om deze stimulator van Atami ook eens te gebruiken i.p.v. CANNABOOST (waarbij ik het gevoel had dat ik het voor jan-met-de-korte-achternaam aan het toevoegen was -> geen WOW effect tot dusver).

    Ik vindt het altijd moeilijk om te bepalen wanneer ik met PK 13/14 moet starten. Dit hangt ook weer van veel factoren af. Om de behoefte ervan voor de plant toch beter in te vullen, heb ik de laatste 2 kweekjes de volgende dosering toegepast (afwijkend van het advies van CANNA -> 3-6 dagen achtereen 15ml toevoegen 3 weken voor oogst). Uitgaande van +/- 10 weken bloei en 10 liter voeding:

    Start week 7 bloei -> 5ml (10L voeding) PK 13/14 -> 4 dagen achtereen
    Na deze 4 dagen -> 15 ml (10L voeding) PK 13/14 -> 3 dagen achtereen
    Na deze 4 dagen -> 5ml (10L voeding) PK 13/14 -> 5 dagen achtereen

    Dit aangepaste schema heeft naar mijn mening meer opgeleverd zonder dat ik het medium (cocos) verzadigd heb met deze aanvullende meststoffen. De uitwerking is in ieder geval NIET negatief en in mijn situatie een positiever resultaat. In vorige situaties had ik het gevoel dat ik te vroeg en/of te laat was met de CANNA PK 13/14 richtlijnen en niet nog eens overdadig met de dosering aan de haal wou om overbemesting te voorkomen. Met dit doseringsschema voorkom ik dit en geef ik de plaant toch toegang tot deze additieven.

    De EC blijft gehandhaafd, dus dosering COCO A+B wordt zodanig toegevoegd dat EC totaal op +/- 2.3-2.4 uitkomt (CANNA kweekschema voor Cocos - hard water -> 0.6 - voedings sterkte -> normaal - Ph 5.8).

    Ik heb de gehele collectie van CANNA additieven om zodoende bij specifieke tekorten in te springen. V.w.b. IJZER gebruik ik standaard 2x een onderhouds dosering in mijn kweekschema voor Cocos:

    Start week 4 bloei -> 4ml IJZER* (10L voeding) -> toegepast zonder enige andere voeding, dus 10L water + 4ml IJZER + Ph 5.8.
    Eind week 6 bloei -> 4ml IJZER* (10L voeding) -> toegepast zonder enige andere voeding, dus 10L water + 4ml IJZER + Ph 5.8.

    Hiermee voorkom ik dat een mogelijk IJZER tekort optreed in een later stadium, welk veel moeilijker in een korte periode is op te lossen. Ik heb tot dusver nog nooit een IJZER tekort geconstateerd en de onderhoudsdosering is in principe een aanvulling op processen die de plant beter laten renderen.

    *= 0.75ml per liter water is de CANNA richtlijn voor onderhoudsdosering -> 10x0.75ml = 7,5ml / 4ml is hier de helft van (+/-) en zal zeker niet schade/overbemesting veroorzaken.

    Een tekort aan MAGNESIUM kom ik regelmatig tegen in mijn kweekjes (zie infosheets op CANNA - www.canna.nl - site voor meer info over specifieke gevolgen van tekorten). Ik probeer dit altijd te verhelpen door blad besproeing i.p.v. toevoegen aan voedingwater. Ik gebruik hiervoor een reguliere plantenspuit die fijn kan vernevelen. Ongeacht de stadium van bloei.

    Dosering 2ml per 1liter water en Ph 6.5.

    Ik besproei de bladeren individueel (niet vernevelen over het gehele gewas incl. bloemen) wanneer de lampen net aan zijn en maximaal nog eens 1x keer een paar uur daarna. Dit hanteer ik dan 2-3 dagen en bekijk dan wat het resultaat cq uitwerking is. In de meeste gevallen heeft dit het gewenste effect.
    Last edited by ceBep; 23 November 2011, 23:19. Reden: samenvoegen info

    #2
    Re: Begin week 8 bloei PP/BB

    Ziet goed uit.

    Comment


      #3
      Re: Begin week 8 bloei PP/BB

      ziet er super uitbegin week 8 en de 2e bloei is al volop aan de gangzou de voeding gaan afbouwen,en niet te laat oogsten ivm rot.staat helemaal vol met maar 24 plantjes,echt toppie.hoelang was de voorgroei?

      Comment


        #4
        Re: Begin week 8 bloei PP/BB

        Best veel voor eigen gebruik.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Begin week 8 bloei PP/BB

          Dank je! En in het hele gewas zijn 5 planten ondermaats gebleven, dus die zijn verdwenen onder het geheel. Voeding nu op 1.6 met A+B, Stimulator en CANNAZYM -> komende dagen alleen water + stimulator + cannazym -> water consumptie is reeds gedaald. Voorgroei 9 dagen, het gaas (2 hoogtes) kan hierdoor de toppen opvangen naarmate ze zwaarder worden (geen touwtjes nodig). Tevens 2de laag gaas (10x10cm en +/- 50 cm hoog) om reeds langere stengels onder weg te duwen (spreiden gewas) zodat lagere groei maximaal licht ontvangt en ook naar deze hoogte groeit. 1x getopt op dag 7 groei. Komend weekend gaan de meiden eraf.
          ---------- Post added at 00:53 ---------- Previous post was at 00:51 ----------

          Last edited by ceBep; 24 November 2011, 22:41.

          Comment


            #6
            Re: Begin week 8 bloei PP/BB

            en zo moet hetze kennen alles wel verbieden,bv een neuk belasting

            Comment

            Bezig...
            X