Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

God?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    God?

    Korting op 420shop
    Een discussie over wiet-als-religieus-sacrement ( http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...575#post261575 ) raakte off-topic, met vragen als
    - Wie heeft een monopolie op de waarheid;
    - Is geloven in een god goed voor je;
    - Moeten gelovigen zich aan de wet houden, of hebben ze een uitzonderingspositie;

    De vraag "bestaat God" is niet gesteld, maar het zat er wel aan te komen. De logische vervolgvragen zijn:
    - Als God bestaat, en als 'ie zo geweldig is, waarom maakt hij er dan zo'n puinhoop van;
    - Over welke god hebben we het eigenlijk;
    - Is er een verschil tussen "de waarheid" en "de feiten".

    (Andere vragen zijn welkom, zolang ze iets te maken hebben met welke god dan ook.)

    Laat ik even aftrappen:

    - De wetenschap weet niet alles - maar alles dat we met enige zekerheid weten komt van de wetenschap.
    - Of er een god bestaat weet ik niet - maar de Christelijke god, met zijn schepping, pratende slang en zondvloed, bestaat zeer beslist niet.
    - Misschien zijn geloven en bidden goed voor je - net zo goed als ontspanning, plezier en sport goed voor je zijn. Met het bestaan van een god heeft dat niets te maken.
    - Gelovigen moeten geen speciale wettelijke positie hebben. Het martelen van dieren, uithuwelijken van meisjes en vermoorden van ongelovigen moet voor iedereen verboden zijn.
    - Als een man in god gelooft, dan moeten we dat respecteren, zoals we zijn geloof respecteren dat zijn kinderen slim zijn en zijn vrouw mooi. Dat betekent niet dat we het willen kopen: Zijn vrouw niet, zijn kinderen niet en zijn geloof niet.
    - Feit is, dat de wereld miljarden jaren oud is. Beweert een gelovige dat dat wel een "feit" is, maar dat de "waarheid" is dat de wereld maar 6000 jaar oud is omdat dat in de bijbel staat, dan praat die gelovige onzin.

    Om even Richard Dawkins te citeren, over de god van het Oude Testament:
    De God van het Oude Testament is zowat het onaangenaamste personage uit de fictieliteratuur: jaloers en er ook nog trots op; een kleinzielige, onrechtvaardige, onverzoenlijke controle-freak; een wraakgierige, bloeddorstige etnische zuiveraar; een vrouwenhatende, homofobe, racistische, infanticidale, genocidale, filicidale, verderfelijke, megalomane, sadomasochistische en wispelturig kwaadaardige bullebak.
    Zijn dat genoeg stellingen om een paar gelovigen compleet over de rooie te helpen? Zoniet, dan heb ik er meer.
    Last edited by Blani; 16 March 2012, 13:17.

    #2
    Re: God?

    het is nog gekker,de cristenen hebben het geloof van de mohamedanen verzonnen.zodat hun ook vrede met hun armoede hadden.

    Comment


      #3
      Re: God?

      Leg eens uit, Trimmert? Ik dacht eigenlijk dat een stel joodse geitenneukers (pardon: geitenherders) het oude testament hadden verzonnen, en dat christendom en islam daar gelijkwaardig van afstamden. Zit ik fout?

      Comment


        #4
        Re: God?

        God verdoem me, Mijn joint brand als de HELL..

        ik zeg maar zo; It's a focking waste of time you dumb fuck.
        En dan met zo'n drol in discussie gaan en zijn fictieve vriendje vergelijken met het sinterklaas verhaal.
        Opgedrongen aan je tere kinderzieltje, indoctrinatie ten top is het.
        Ben gestopt met mn collega samen te werken omdat er werkelijk geen gesprek mee te voeren is.
        Vraag zoiemand nooit wat ie nou echt voelt of denkt want hij kan natuurlijk niet vrijuit spreken, waardeloos! Die drol van n collega had een gelovige pa en n ongelovige moeder en was serieus mindfucked of hij nou voor zn vader of zn moeder moest kiezen mbt de dood.. Focking 2012 in de grote stad!

        Ik wil dr niks meer mee te maken hebben want wordt gewoon dood ongelukkig van die simpelheid, lachen over negertjes met aids maar over de bijbel moet je je bek houden.

        T is "Infaam en abject" zoals zo'n bekend amsterdamse Jood dat zo mooi kon zeggen.


        Suc6 en Smookse


        Smookse

        Comment


          #5
          Re: God?

          Als je zo'n goddelijk lijf hebt als mij dan geloof je niet meer in een andere god

          Ajo
          Ventje
          Living in Second live for real

          Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

          Comment


            #6
            Re: God?

            kom, laat ons meeprofiteren, je hebt vast een donorcodicil
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: God?

              Heb welinteresse in een paar donor longen, gewoon voor t geval dat..

              Comment


                #8
                Re: God?

                ik ben god
                In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                Comment


                  #9
                  Re: God?

                  http://www.nrc.nl/nieuws/2012/03/17/...ksueel-gedrag/
                  NRC Handelsblad. Daarbij zijn aanwijzingen gevonden voor nog eens tien gevallen.
                  Als je dan (zoals de PVV en CDA) toch volhoudt dat christendom "goed" is en wiet "slecht", dan heb je een heel triest begrip van goed en kwaad.
                  Last edited by Blani; 17 March 2012, 10:40.

                  Comment


                    #10
                    Re: God?

                    Het enige wat god is, is een antwoord op de vragen waar we het antwoord niet van weten.
                    lang leve de weterschap!
                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Re: God?

                      @Vissenoog: Kleine correctie. God is grotendeels een antwoord op vragen waar we het antwoord niet van wisten. Ondertussen is het merendeel van die vragen beantwoord: We weten hoe het heelal in elkaar zit, hoe we geevolueerd zijn en hoe natuurrampen ontstaan. De ruimte voor God, als antwoord op onbeantwoorde vragen, wordt steeds kleiner. Vandaar dat veel christenen hun god tegenwoordig zoeken in de Big Bang of in quantum mechanica - zonder veel succes.

                      Dan is er natuurlijk nog de groep die stug blijft ontkennen dat we geevolueerd zijn, dat het heelal 14 miljard jaar oud is en dat aardbevingen ontstaan door plate-tectonics. Zij gebruiken hun god niet voor onbeantwoorde vragen, maar voor het ontkennen van antwoorden.

                      Comment


                        #12
                        Re: God?

                        Hey Blani, je hebt gelijk
                        k denk zelf dat geloofsovertuigingen over 100+jaar zoiezo geen tot bijna geen rol meer gaan hebben. Enkel om verschillende mensen en meningen te onderscheiden.
                        Ik organiseer zelf 1 keer per jaar een astronomie avond voor de jeugd n de buurt, we doen dan een lezing over het ontstaan van sterren en messier objecten, maar pas bij het kijken door de telescopen (2x200mm 1x400mm mischien zegt het je iets) kom je er achter hoeveel ogen er nog geopend moeten worden. Ouders kunnen het maar niet bevatten dat sommige objecten die je zelf als 1 'pixel' ziet eigelijk bestaan uit 200-1500 biljoen zonnen. dit laat een mens zo klein voelen.
                        sigpic

                        Comment


                          #13
                          Re: God?

                          Ik heb een poster van de Eagle Nebula aan de muur hangen, precies om me te herinneren hoe klein we zijn. En zelfs die nebula, met zijn doorsnee van 6 lichtjaar, is klein vergeleken bij de melkweg, die klein is vergeleken met het heelal.

                          Wat moet je toch arrogant zijn om te denken dat de mensheid het middelpunt en het doel is van dat alles...

                          Comment


                            #14
                            Re: God?

                            Ja M16 ( of was het 18?) mooi om te zien, moeilijk om te spotten deze tijd van't jaar.

                            laugh_clown_laugh2.jpg Bible.jpg
                            sigpic

                            Comment


                              #15
                              Re: God?

                              Ha, vissenoog kent zijn klassiekers! Kende je deze al?



                              Overigens is dit wat ik aan de muur heb hangen:

                              Met grote dank aan de WETENSCHAPPERS en technici die dit soort foto's mogelijk maken.

                              Comment

                              Bezig...
                              X