Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Guerilla, 3x Super Lemon Haze 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Guerilla, 3x Super Lemon Haze 2012

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,
    Ik ga komende week beginnen met m'n eerste (guerilla) kweek.
    Ik heb gekozen voor SLH planten, omdat ik het een erg lekker wietje vind.
    Morgen ga ik naar de greenhouse om 3 zaden te halen en laat ze vervolgens meteen ontkiemen in pluggen.
    Ik heb opgemerkt dat de meeste op het forum hun plantjes onder tl zetten voor ze ze naar buiten zetten (Ik neem aan om ze aan te sterken?)
    Maar ik wil moeder natuur het liefst haar gang laten gaan en de plantjes zodra ze ontkiemd zijn en te groot worden voor de pluggen, direct in de volle grond zetten.
    Is dit een slim idee of raden jullie me toch echt aan om ze eerst nog een tijdje onder tl te zetten?
    Ook nog een vraag over verduisteren, want zoals ik al zei wil ik het liefst de natuur z'n gang laten gaan, maar ik wil ook niet dat ze doodvriezen omdat het te lang duurt voor ik ze kan oogsten. Hoe en wanneer is het daar dan tijd voor?

    De spot.jpg
    Hier nog een fotootje van m'n spot, wel redelijk goed denk ik zo
    Ik hoop dat jullie m'n vragen kunnen beantwoorden, zodra ze zijn ontkiemd zal ik zo nu en dan even een updeetje laten zien!

    Grtzz

    #2
    Re: Guerilla, 3x Super Lemon Haze 2012

    Nu zit ik toch wel met een vraag: hoe wil je verduisteren op je spot zonder dat iemand dat zou opmerken?
    En we hebben ook een speciale sectie voor guerillakweken

    Desalnietemin wens ik je veel succes!

    Comment


      #3
      Re: Guerilla, 3x Super Lemon Haze 2012

      Ja daar heb je gelijk in, gaat een beetje lastig worden..
      Ik las dat SLH planten wel buiten kunnen, maar ik las wel in een verslag dat er een in de volle grond kapot was gevroren op het laatst.
      Is het dan wel slim om voor deze plant te gaan, als ik hem niet kan verduisteren en hij dus te laat in bloei gaat, of raad je het me af?
      Dankje, hoop dat het een beetje gaat lukken deze 1e keer!

      Comment


        #4
        Re: Guerilla, 3x Super Lemon Haze 2012

        Verplaatst naar Guerrilla en succes met je SLH's .

        Comment


          #5
          Re: Guerilla, 3x Super Lemon Haze 2012

          haze is gewoon weg heel erg moeilijk hier, omdat ze erg lang moeten bloeien en mits dat je niet zeker bent van een goede nazomer gaat er waarschijnlijk meer rot dan rookwaar van af komen zeker dus voor je eerste plantje niet iedeaal, erg mooie plant maar wil je echt wat te roken hebben kun je beter voor een korte bloeier gaan
          voor je wat op weg te helpen zoek naar indica's, met bloeitijd 8 a 9 weken, en niet zoals veel haze soorten 14 weken
          bv. power plant, purple power, the churh, double fun, heb ik al veel van gelezen

          Comment


            #6
            Re: Guerilla, 3x Super Lemon Haze 2012

            Oke dankjewel, ik zal nog even verder kijken! Ik heb op dit moment 3 kleine net ontkiemde Powerplants staan, die zaden zitten gewoon zo nu en dan bij als ik Power koop bij Papillon in Amsterdam
            Mijn oog is ook nog gevallen op Himalaya Gold, klinkt goed, en de opbrengst lijkt ook niet erg verkeerd. Bij de Greenhouse site staat ie ook bij outdoor.
            Iemand ervaring met deze plant?

            Comment


              #7
              Re: Guerilla, 3x Super Lemon Haze 2012

              Ik weet niet waar die spot is en of je er echt naar moet zoeken, maar denk je niet dat zo'n hele grote plant op gaat vallen daar? Een paar autoflowers daar in tegen...

              Comment


                #8
                Re: Guerilla, 3x Super Lemon Haze 2012

                Ja het is wel echt een spot waar je goed naar moet zoeken, grote planten worden daar niet snel gevonden (hoop ik tenminste)
                Het ligt ook redelijk ver van mijn huis, vandaar dat autoflowers indd een leuke oplossing kunnen zijn voor spots wat dichter bij huis!
                Ik kan nog komen aan zaden van de lowryder #2, dit lijkt mij wel een leuke autoflower om erbij te hebben.
                Morgen ga ik iig langs Greenhouse en vragen wat zij mij geven voor advies, en dan hoop ik dat ik dit najaar toch een lekker sticky kan rollen van m'n eigen kweek
                Ik zal snel komen met een update, en hoop er een leuk verslagje van te kunnen maken!

                Comment


                  #9
                  Re: Guerilla, 3x Super Lemon Haze 2012

                  Succes

                  Comment


                    #10
                    Re: Guerilla, 3x Super Lemon Haze 2012

                    Super lemon haze gaat pas eind september bloeien dus in november zijn ze rijp
                    maar dan heeft de toprot allang toegeslagen

                    Comment


                      #11
                      Re: Guerilla, 3x Super Lemon Haze 2012

                      als k jou was zou ik gaan voor een soortje dat snel klaar is eind sep. de haze duurt echt te lang voor buiten maar veel suc6

                      Comment


                        #12
                        Re: Guerilla, 3x Super Lemon Haze 2012

                        Tijd voor een update!
                        Dit topic doet zijn naam niet echt meer eer aan, aangezien ik uiteindelijk na de tips toch voor verschillende planten heb gekozen maar geen SLH.

                        De zaden die ik heb gekocht:
                        -5 BlueBerry Autoflower
                        -5 Himalaya Gold
                        -20 Royal Dane
                        -20 Lowryder #2

                        Gratis erbij gekregen:
                        -2 Big Northern Autoflower
                        -10 Freezeland x Royal Dane

                        Dit zijn de jonge plantjes in m'n pluggenbakje.
                        IMG_0887.jpg

                        Heb ze daar nog een tijdje in laten staan en daarna 5 daarvan in een 1 literpot gezet, die nu op mn dak staan, en de rest is verhuist naar de spot!Ik vraag me af wat jullie ervan vinden, ze hebben een paar dagen onder tl gestaan en zijn redelijk gestrekt, maar dat is niet erg als de planten naar buiten gaan toch??
                        IMG_1095.jpg

                        Het was me wel een werkje, met gaas knippen en kuilen graven, maar het was leuk om m'n kindjes de frisse buitenlucht in te kunnen zetten
                        IMG_1057 2.jpg

                        Dit was afgelopen dinsdag, morgen ga ik voor het eerst weer een kijkje nemen dus ik ben heel erg benieuwd hoe het ervoor staat.
                        Zoals te zien is op de foto heb ik niet over alle planten een fles staan. Dit omdat ik niet meer genoeg flessen had thuis, dus heb ik er maar een kunstwerk van gemaakt met houdbaarheidsfolie en takjes, om eventuele harde regen- of hagelschade te voorkomen.
                        Ik heb de aarde eerst grondig omgespit en vervolgens mestkorrels voor aardbeien over de grond heen gestrooid (Op advies van degene van wie ik de Royal Dane zaden heb gekocht)
                        Meer heb ik niet gedaan aan de aarde.
                        Ik ben van plan om canna terra vega en flores te gaan kopen voor de planten die ik in potten heb staan, en zat te denken om deze voeding dan ook 1 keer per week aan de planten te geven die in de volle grond staan. Wat zeggen jullie hiervan, zal het helpen om de plant meer voeding te geven of is het nutteloos om zoiets te geven aan planten in de volle grond?
                        Last edited by Lennart; 8 May 2012, 11:36.

                        Comment


                          #13
                          Re: Guerilla, 3x Super Lemon Haze 2012

                          Een volwassen wiet plant in volle grond kan wel 60 liter water/voeding verbruiken op een warme warme zomerdag .
                          Dus helemaal niet praktische in guerilla style , volg je ?
                          Wat ik wel persoonlijk doe is per plant 1l water (met overdreven veel voeding in) uitgieten aan de stam .
                          Maar of dat echt iets uitmaakt kan ik niet bij zekerheid zeggen.
                          Planten die sterk zijn , zijn ook minder vatbaar voor ziekten klinkt logische maar het blijft moeilijk in guerilla.
                          Ik heb hier ook al over zitten nadenken en volgens mij zijn er 3 opties
                          Optie 1 : Plant je planten aan een beekje met zuiver water , zodat je zelf met een emmer water kunt uitscheppen en zo voeding bijvoegen
                          Optie 2 : Als je geen beekje hebt aan je spot (zoals bijna iedereen denk ik) zet grote diepe liefst groene emmers in korte afstand van je spot .
                          wanneer het dan regent gaan de emmers vol zitten met regenwater en kan je weer zo voeding bijvoegen .
                          Optie 3 : Graaf een put uit , dek hem met vijverfolie en zo weer het zelfde principe . de put gaat langzaam vullen met regenwater enzo...

                          Hopelijk ga je geen spijt kijgen dat je niet voldoende lege flessen had, volgende keer als je gaat kijken neem slakken korrels mee . wel voor naaktslakken
                          kleine rotzakjes die beeste , ze komen s'avonds uit hun schuilplaats en vreten je hele plant naar de kloten !
                          Ben gisteren een pakje gaan halen 12 euro en kom je wel een jaartje mee toe .
                          Klote beetsten hebben al voor 50 euro plant opgegeten bij mij Mutherfockers , dus doen zou ik zeggen .
                          Veel succes nog , en volg je


                          Moris

                          Comment


                            #14
                            Re: Guerilla, 3x Super Lemon Haze 2012

                            Bedankt voor de info Moris!
                            Ik zal indd deze week een paar grote emmers in de buurt van de spot neerzetten of een kuil graven.
                            De canna terra voeding heb ik net besteld, dus deze zal ik dan elke week met de dubbele nodige hoeveelheid mengen met het water dat ik opvang.
                            Slakkenkorrels is een van de dingen die ik als eerste heb gekocht! Zelfs rond bij de plantjes waar de flessen overheen zaten heb ik deze gestrooid.
                            Ik heb vandaag voor de 3e keer de korrels gestrooid, maar waar ik me wel zorgen over maak is dat steeds als ik bij mn plantjes kom, alle korrels wegzijn.
                            Dit komt denk ik omdat ze weggespoelt zijn door de regen, maar het is wel vervelend van van de 1 kilo die ik had gekocht is nu al meer dan een kwart weg

                            Toen ik vandaag aankwam bij de spot was ik blij om te zien dat alles nog rechtovereind stond en alle plantjes het goed deden!
                            2 plantjes waren omgevallen (waarvan 1 met een geknakte stengel) , maar deze heb ik weer rechtovereind geholpen en tegen hun steunstokje gezet. Hopen dat dat goed komt.
                            Verder trof ik op de grond bij 1 van de plantjes waar een fles overheen stond een hele hoop schimmel aan!! Bij de andere planten met een fles erover zag ik dit ook al lichtelijk opkomen, dus heb ik de flessen nu allemaal verwijderd.
                            Kan iemand mij vertellen of dit schimmel op de grond kwaad kan? Hier een foto ervan:

                            IMG_1159.jpg IMG_1163.jpg

                            Verder gaat alles goed met de plantjes, ze groeien ook redelijk snel door (ondanks dat de zon zich weinig heeft laten zien de afgelopen dagen..)
                            Ik vond alleen nog wel een hol van een mol aan de zijkant van waar de planten staan. De vorige keer was dat gat er nog niet en toen ik gaten aan het graven was daar zag ik de grond ook al bewegen, dus ik weet zeker dat ie er zit.
                            Ik had volgens mij gelezen dat mollen de grond voor je 'omspitten', net als wormen en dit dus juist een voordeel is. Is dit zo, of moet ik wat vinden om deze mol weg te jagen?

                            Lennart

                            Comment


                              #15
                              Re: Guerilla, 3x Super Lemon Haze 2012

                              Ik zie dat je de zelfde korrels hebt als ik
                              Vorig jaar heb ik helemaal geen last gehad van slakken en dit jaar blijkbaar wel raar enfin..
                              Alle slakken in de buurt worden aangetrokken door de korrels , eten ze op en sterven onder de grond
                              Die schimmel kan volgens mij helemaal geen kwaad . Had je de stop van de fles afgedraaid btw ?
                              Zie wel dat de emmers groen zijn of een aardeachtige kleur zodat ze niet te veel opvallen .

                              Moris

                              Comment

                              Bezig...
                              X