Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding stekgrond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding stekgrond

    Korting op 420shop
    Gegroet,

    Na mijn plantjes eerst te hebben laten ontkiemen in sproud-pads en ze daarna nog even hebben laten doorgroeien, heb ik ze nu in grotere potten gestoken (vraag me niet hoeveel liter, gewoon groter ) gevuld met stekgrond. Nu was mijn vraag: voor hoelang hebben mijn plantjes nu eigelijk voldoende voeding?
    Ik ben van plan ze, nadat ze nog een beetje hebben gegroeid en gesterkt, in de natuur te planten. Maar ik wil ze toch nog een tijd, ik dacht aan 2-3 weken, buiten op me dakterras laten doorgroeien. Zou het nodig zijn om groeivoeding bij te voegen in deze periode, of zal de stekgrond nog wel voldoen?

    Alvast bedankt
    Cheers

    #2
    Re: Voeding stekgrond

    Beetje voeding op EC1.0 kan geen kwaad.
    Soms wordt er ook aan zaai- en stekgrond door de producent voeding toegevoegd echter meestal is het vrij arme grond.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Voeding stekgrond

        EC meten = weten. Zaai en stekgrond is in ieder geval bij mijn weten nooit zwaar bemest. Dus na paar weken zou ik wel gaan bijvoeden.
        Stekgrond is meestal wel duur, waarom gebruik je dat als medium?

        Op de zak staat wel wat er aan voeding in zit?

        Bij een gebrek ben je net te laat he.

        Comment


          #5
          Re: Voeding stekgrond

          De zaak en stekgrond heb ik gekocht omdat ik effectief vreesde voor te veel aan voeding, en valt al bij al nog wel mee qua prijs. Het leek me makkelijker om een voedingstekort op te lossen, dan een voedingsoverschot . Maar dat kan evengoed zijn dat ik hier een verkeerde visie op heb.

          Ik zal alles goed in het oog houden, en dan zullen we wel zien (snapjehem? )
          Maar echt bedankt

          Cheers

          Comment

          Bezig...
          X