Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over 12/12 methode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Vraagje over 12/12 methode

    En wat betekent dat cplifje dan? Dat ik gelijk heb en dat ik de miskleun van de maand heb geproduceerd?

    Later toegevoegd:
    Even zoeken leerde mij dat cplifje een lid van dit forum is, dus dan zul je wel bedoelen dat Monty ernaar moet kijken?
    Zou hij dit wel lezen of kan ik hem beter een berichtje sturen?
    Last edited by Irman; 14 May 2012, 17:42.

    Comment


      #17
      Re: Vraagje over 12/12 methode

      Ik zie geen herma-verschijnselen, banaantjes of ballen op die foto's toch ?
      Alleen calyxen, daar zou een zaadje in kunnen zitten, maar die kunnen ook gewoon leeg zijn.
      Die in de toppen zijn wel erg dik.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: Vraagje over 12/12 methode

        Ik zie alleen dames op deze fotos, maar zoals de bovenbuurman al aanhaalt, het lijkt wel of er zaad geproduceerd wordt..

        Comment


          #19
          Re: Vraagje over 12/12 methode

          QnQ, het zou best kunnen dat je zojuist het leven hebt gered van de dames
          Als de calyxen leeg zijn is er dus niets aan de hand, maar waarom zijn ze dan zo dik? Ik heb er een paar voorzichtig met een pincet uitgepeuterd en ze leken me leeg te zijn. Ik weet wel niet precies waar ik op moet letten, maar over "leeg" hoef ik waarschijnlijk niet te twijfelen.
          Ik zal het over een paar dagen nog eens proberen.

          Als ze niet allemaal leeg zijn, is dat toch raar. Er is tijdens de bloei geen man in de buurt geweest en ze staan in een kastje, dus van een vreemde man lijkt me ook erg onwaarschijnlijk.
          Dat zou betekenen dat er toch een herma bij zit.

          Ik dacht trouwens dat wat ik op onderstaande foto rood heb omcirkeld, banaantjes zijn? Als dat zo is heb ik de boosdoener/boosdoenster misschien te pakken.

          14-05-2012 060.jpg

          Comment


            #20
            Re: Vraagje over 12/12 methode

            Precies bij die foto twijfelde ik ook een beetje, maar banaantjes zijn echt geel, en op de foto lijken die dingetjes (blaadjes?) groen.
            Misschien verkleuren ze nog zodat het duidelijker is.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #21
              Re: Vraagje over 12/12 methode

              Lijkt me toch wel redelijk normaal dat die calixen leeg zijn, dat geeft juist massa aan je toppen
              Zou zeggen hoe meer hoe beter, heb je ook geen fluffy toppen
              En inderdaad ik kan er ook niet echt banaantjes uithalen, uit die laatste foto

              Comment


                #22
                Re: Vraagje over 12/12 methode

                Ik heb mijn plantjes laten voorgroeien tot 13cm, mooie lage bosjes, en heb ze sinds zaterdag op 12/12 gezet. Mijn lamp hangt op ongeveer 50 cm van de top van de planten. Mijn vraag is: moet ik mijn lamp zelf hoger hangen of gaan de plantjes zelf nog omhoog schieten en moet ik de lamp gewoon laten volgen? Ik ben een beginneling het is mss een domme vraag maar heb geen gelijkaardige vraag direct gevonden op de forums.. Alvast bedankt! mvg

                Comment


                  #23
                  Re: Vraagje over 12/12 methode

                  Hoi Stroef,

                  Het ligt er aan wat voor lamp je gebruikt. Dat is bepalend voor de afstand.

                  Groet,
                  Irman

                  Comment


                    #24
                    Re: Vraagje over 12/12 methode

                    Wat voorn soort lamp heb je?

                    En wat voorn hokje? Een micro kweek? Een tent?

                    Hier staan wel wat dingen over lampen
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ro-kweken-info

                    Comment


                      #25
                      Re: Vraagje over 12/12 methode

                      Ik hang de lamp hoger als ze het warm krijgen, ik laat ze dus een stukje naar de lamp toe groeien.
                      Als je gewoon elke dag verhoogd gaan ze strekken.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #26
                        Re: Vraagje over 12/12 methode

                        Ik heb de indruk dat de meeste Double Funs vrouwen zijn. Dan zou ik met het luxe probleem kunnen komen te zitten dat ze niet allemaal in mijn hokje passen, tenzij ik kleinere potten gebruik, maar dat doe ik eigenlijk liever niet. Het zijn zaden van een buitenkweek die ik eerder met de Double Funs heb gedaan, dus ik weet hoeveel ruimte ze nodig hebben, al zal dat met de 12/12 methode misschien wel meevallen.
                        Met binnen kweken heb ik geen ervaring en deze eerste poging met de Lowryders bezorgt mij al meer stress dan mijn plantjes dus ik heb geen zin om me ook nog eens zorgen te moeten maken over Double Funs in te kleine potjes.

                        Hieronder wat foto's van de internodes van de 3,5 week oude Double Funs.

                        Groet,
                        Irman
                        Attached Files

                        Comment


                          #27
                          Re: Vraagje over 12/12 methode

                          Niet te vroeg juichen, wat je daar op die foto's hebt staan zijn blaadjes.
                          Om het geslacht te zien moet je nog een paar dagen geduld hebben.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #28
                            Re: Vraagje over 12/12 methode

                            Comment


                              #29
                              Re: Vraagje over 12/12 methode

                              Er is nu wat meer duidelijkheid.
                              Vandaag - 30 dagen na het zaaien van de 12 Double Fun zaden - is in ieder geval van de meeste plantjes het geslacht duidelijk. In de toppen van 7 van de plantjes zijn duidelijk witte draden te zien. Drie plantjes hadden "balletjes" en zijn verwijderd. Van 1 weet ik eigenlijk 99% zeker dat het een man is, dat zie ik nog een dag aan en de laatste is nog onduidelijk.

                              In ieder geval dus 7 vrouwen van de 12 zaden. Ik denk dat ik de 12/12 kweek ga voortzetten met 5 ervan. Ik heb 4 x 36W Tneon lampen en ik denk dat 5 grote potten wel het maximum is wat ik kwijt kan.
                              Ik hoop dat het zonnige weer aanhoudt, dan kunnen de Lowryders definitief naar buiten om hun laatste weken door te brengen. De Double Funs moeten nu echt in grotere potten en die passen niet in mijn TL-kastje.

                              Alle plantjes buiten in de zon vandaag:

                              De 9 jonge Double Funs:

                              22-05-2012 067.jpg

                              En de 5 Lowryders #1, mijn eerste binnenkweek-experiment. Ze zijn in hun vijfde week bloei en staan vanaf het begin op 18/6:

                              22-05-2012 057.jpg22-05-2012 053.jpg22-05-2012 055.jpg22-05-2012 062.jpg22-05-2012 051.jpg

                              Groetjes,
                              Irman
                              Last edited by Irman; 22 May 2012, 14:08.

                              Comment


                                #30
                                Re: Vraagje over 12/12 methode

                                lowriders zien er mooi uit

                                Comment

                                Bezig...
                                X