Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Topic: Bruine randen bladeren

Standaard Bruine randen bladeren

Sinds ongeveer 2 maanden hebben we 3 wietplanten staan (1 daarvan is iets jonger) en eigenlijk 2 weken geleden zijn er wat problemen ontstaan. Een dag nadat we ze normale plantenvoeding hebben gegeven is het ons opgevallen dat er zwarte puntjes onder het blad zaten, en het bewoog. Na wat research op google zou dit spint moeten zijn en ik bedacht me dat ik iets eerder ook wel iets dergelijks onderaan het blad had gezien maar dit had ik destijds afgedaan als wat aarde.
    We hebben de volgende dagen (tot we de bestelde Bayer Masai binnenkregen) de plant (zo veel mogelijk buiten zon-uren) bespoten met een lichte zeepoplossing (water+dreft) om de boel wat nat te houden (daar schijnt spint niet van te houden), maar zonder veel effect. Wel zag je door het water goed dat vooral de jongste (amnesia) plant echt al wat webjes in de oksels had terwijl de grote planten hier geen last van hadden.

Toen de Bayer Masai is binnengekomen zijn we het hiermee gaan inspuiten, 2x flink gespoten 6 dagen ertussen. De eerste keer is dat geweest wel bij daglicht maar nog niet in volle zon en de tweede keer zijn ze pas weer voor het raam gegaan nadat alle bladeren weer droog waren.

Nu sinds 3/4 dagen zijn er naast wat spintschade bruine randen op alle (ook nieuwe) bladeren gaan onstaan, veel gaan ook wat krullen.

Verdere info:
    -Ik heb vlak na de constatering van spint een vrij groot aantal bladeren (alleen de stengels met één blad) waar veel spint opzat van de plant af gehaald. Denk aan zo'n 6/7 per plant op in één keer.
    -De gebruikte plantenvoeding is:
    "Een oplossing van samengestelde meststoffen NPK 4-4-4"
    4% stikstof waarvan 1% organische stikstof van vinasse, 2% ureumstikstof en 1% ammoniumstikstof
    4% fosforzuuranhydride
    4% Kaliumoxide
    -Gebruikte potgrond weet ik niet. Het is een witte zak van de growshop (lekker handig) maar ik voeg een foto bij van foto+stam.
    -Potten zijn niet al te groot, plastic en zwart. De maat is bewust omdat ze op de vensterbank moeten bijven passen.
    -De twee oudere planten zijn mij ook van onbekend wat voor soort het moet zijn (wat ik begreep een soort buiten PP, staan dus binnen)
    -De 2 oudere planten staan nu permanent voor het raam en hebben van 12:00 tot 20:00 goede zon. De amnesia heb ik achter op het balkon gezet (apart aangezien deze veruit het meeste aangetast was door spint) en heeft nu zon van 7:00-12:00.
    -De planten die binnenstaan staan dus voor de duidelijkheid in huiskamer-omstandigheden.

Misschien weet een van jullie wat ik hier voor de rest mee aanmoet ik heb veel research gedaan al op internet en ik heb te veel mogelijke oorzaken welke voor mij niet uit te sluiten zijn. Denk aan Calcium of Magnesium gebrek, een teveel, latere bijwerkingen van spint, stress door voeding/spint/weghalen bladeren noem maar op ik kom er niet meer uit.

Planten zagen er trouwens dus 2.5 weken geleden echt nog heel goed uit.

Ik hoop dat jullie ons wat verder kunnen helpen. Mochten er nog meer foto's van een of ander nodig zijn geef maar een gil komt eraan

Bedankt alvast.
    Bijgevoegde afbeelding(en) Bijgevoegde afbeelding(en)
    • Bestandstype: jpg W1.jpg (334,4 KB, 40x gelezen)
    • Bestandstype: jpg W2.jpg (735,0 KB, 28x gelezen)
    • Bestandstype: jpg W3.jpg (624,5 KB, 37x gelezen)
    • Bestandstype: jpg W4.jpg (441,0 KB, 32x gelezen)
    • Bestandstype: jpg W7.jpg (760,9 KB, 38x gelezen)
    • Bestandstype: jpg W6.jpg (55,4 KB, 23x gelezen)
    • Bestandstype: jpg W5.jpg (516,2 KB, 31x gelezen)
    • Bestandstype: jpg W8.jpg (448,7 KB, 32x gelezen)
    Laatst gewijzigd door Laidback Luke; 11th June 2012 om 13:30

Registratie op
    May 2009
    Leeftijd
    43

Standaard Re: Bruine randen bladeren

Spint schade en schade van het spuiten te veel gespoten, te nat gespoten.

Standaard Re: Bruine randen bladeren

Vreemde is dan alleen dat ook de jongere blaadjes lichte verbruining aan de randen tonen al weet ik niet zeker of die er al waren tijdens het spuiten.

Soortgelijke Discussies

1. bruine bladeren
    By Sjarel in forum Bladproblemen
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 15th May 2012, 19:43
  2. Reacties: 15
    Laatste Bericht: 28th January 2012, 21:44
  3. bruine bladeren
    By denniskuh in forum Bladproblemen
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 18th August 2011, 20:19
  4. Reacties: 3