Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blue Berry (TNeon 72 W)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blue Berry (TNeon 72 W)

    Korting op 420shop
    Dit is een van de vijf kweekverslagen van de Spliff Seeds contest die hier te vinden is.
    De andere vier verslagen zijn van:
    - HashiZall die kweekt met Bubblegun.
    - k1 die kweekt met Snow White.
    - [Line Trough]fl13r3flu1t3r[/Line Trough] die kweekt met Jack F1.
    - [Line Trough]Fruitboer[/Line Trough] die kweekt met Spliff's Strawberry.
    Tot slot kweek ik zelf met de Blue Berry zaden.


    Inleiding
    Ter voorbereiding op de contest heb ik vast drie zaden laten ontkiemen in verschillende soorten aarde. Zo dacht ik alvast een keuze te kunnen maken welke aarde ik wilde gaan gebruiken tijdens de contest. Tevens kon ik dankzij deze test ook wat meer kiem resultaten tonen aan Spliff Seeds, dit is natuurlijk een belangrijk gegeven voor de zaadbank. Oorspronkelijk zou ik medio januari van start gaan met de kweek omdat ik nog een voorgaande kweek aan het afronden was. Echter heb ik tussentijds besloten de kweek af te ronden in een ander kweekhok en zodoende kon ik de contest toch vast starten met de drie zaden die bedoeld waren om een keuze te maken uit de soort aarde om op te kweken.


    Keuze van het medium
    De drie soorten aarde die ik gebruikt heb zijn:
    - Eerder gebruikte light mix van een onbekend merk.
    - Florentus biologische aarde voor moestuin.
    - Mix van bovenstaande twee in de verhouding 1:1.
    Omdat de light mix toch echt geen vocht meer opneemt en het zaadje er ook niet in wist te overleven viel deze aarde natuurlijk af. In aarde nummer drie is het ontkiemde plantje iets gestrekt en is er een gelige verkleuring te zien. Blijkbaar is deze mix van aarde toch niet ideaal. De Florentus biologische aarde voor moestuin vertoont geen enkel probleem en de keuze is dus eenvoudig gemaakt.



    Licht, voeding en schema's
    Groei Zaterdag
    Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag
    Week 1
    15 dec 16 dec 17 dec 18 dec 19 dec 20 dec 21 dec
    Week 2 22 dec 23 dec 24 dec 25 dec 26 dec 27 dec 28 dec
    Week 3 29 dec 30 dec 31 dec 1 jan 2 jan 3 jan 4 jan
    Week 4 5 jan 6 jan 7 jan 8 jan 9 jan
    Bloei
    Woensdag
    Donderdag Vrijdag Zaterdag Zondag Maandag Dinsdag
    Week 1
    9 jan 10 jan 11 jan 12 jan 13 jan 14 jan 15 jan
    Week 2
    16 jan 17 jan 18 jan 19 jan 20 jan 21 jan 22 jan
    Week 3
    23 jan 24 jan 25 jan 26 jan 27 jan 28 jan 29 jan
    Week 4
    30 jan 31 jan 1 feb 2 feb 3 feb 4 feb 5 feb
    Week 5
    6 feb 7 feb 8 feb 9 feb 10 feb 11 feb 12 feb
    Week 6
    13 feb 14 feb 15 feb 16 feb 17 feb 18 feb 19 feb
    Week 7
    20 feb 21 feb 22 feb 23 feb 24 feb 25 feb 26 feb
    Week 8
    27 feb 28 feb 1 mrt 2 mrt 3 mrt 4 mrt 5 mrt
    Week 9
    6 mrt 7 mrt 8 mrt 9 mrt 10 mrt 11 mrt 12 mrt
    Week 10 13 mrt 14 mrt 15 mrt 16 mrt 17 mrt 18 mrt 19 mrt
    Week 11 20 mrt 21 mrt 22 mrt 23 mrt 24 mrt 25 mrt 26 mrt
    Week 12 27 mrt 28 mrt 29 mrt 30 mrt 31 mrt 1 apr 2 apr
    Week 13 3 apr 4 apr 5 apr 6 apr 7 apr 8 apr 9 apr
    Week 14 10 apr 11 apr 12 apr 13 apr 14 apr 15 apr 16 apr
    Week 15 17 apr 18 apr 19 apr 20 apr 21 apr 22 apr 23 apr
    Week 16 24 apr 25 apr 26 apr 27 apr 28 apr 29 apr 30 apr
    Week 17 1 mei 2 mei 3 mei 4 mei 5 mei 6 mei 7 mei
    Week 18 8 mei 9 mei 10 mei 11 mei 12 mei 13 mei 14 mei
    Week 19 15 mei 16 mei 17 mei 18 mei 19 mei 20 mei 21 mei
    Week 20 22 mei 23 mei 24 mei 25 mei 26 mei 27 mei 28 mei
    Week 21 29 mei 30 mei 31 mei 1 juni 2 juni



    Zaaien
    Voordat ik de test wilde gaan uitvoeren met de verschillende soorten aarde heb ik eerst de kweekpotten gereinigd en genummerd. De drie te gebruiken zaden gekozen en vervolgens de kweekpotten gevuld met aarde en deze bevochtigd (eerst de volledige aarde bevochtigd met een plantenspuit en daarna nog 10 ml water op de plek van het zaad).

    Er is duidelijk te zien dat aarde een het vocht totaal niet opneemt en twee en drie dit wel doen. Aarde nummer twee bevat geen perliet en nam het vocht het beste op en hield het vocht ook het meest lang vast. Nu is het wachten op ontkiemen. Het ontkiemen heeft ontzettend lang op zich laten wachten, (vrij koude bodem, geen bodemverwarming) maar liefst vijf hele dagen voor aarde twee en zes dagen voor aarde drie en zelfs elf dagen voor aarde een. Dat het kiemen wat langer duurt dan gebruikelijk is in dit geval te verwijten aan de lage temperatuur, ik had echter geduld omdat het slechts als een experiment voor de keuze van de aarde begon. De keuze viel op aarde twee die het best vocht opnam, vasthield en ook nog eens als eerste het zaad wist te laten ontkiemen. Later was ook te zien dat het zaadje zich beter thuis voelde in aarde twee omdat ze hierin minder strekte dan in aarde drie.

    De gekozen aarde is dus nummer twee, dit is een biologische aarde voor moestuin van Florentus.


    Groei
    30 december: Nu moest ik verder met twee van de drie ontkiemde zaden, de keuze werd echter voor mij gemaakt door natuurlijke selectie. Het zaadje dat bivakkeerde in aarde een besloot het voor gezien te houden, naar mijn idee omdat de aarde geen vocht wilde opnemen en geen structuur meer had. Echter liep dit zaadje ook een achterstand op vanwege de kiemtijd dus deze keuze had ik anders zelf ook gemaakt. In het begin van week 3 zijn de planten verpot naar 6,5 l potten en is er gefimmt na node vier in plaats van de derde node die meer gebruikelijk is.

    4 januari: De eerste wortels groeien al onderuit de 6,5 l potten.

    Er zijn enkele varenrouwmuggen te zien, zoals op het blad op onderstaande foto. Om te zien hoe erg de bodem besmet is met deze plaag heb ik geprobeerd larven aan te trekken met stukjes aardappel.

    Er zijn echter 24 uur later geen larven aangetroffen op de stukjes aardappel.
    7 januari: De groei zit er goed in, en de planten staan er gezond bij. Er is zelfs een verbrandde bladpunt te zien omdat deze vermoedelijk tegen de lamp aan is gekomen. Van varenrouwmug is op dit moment even geen teken.

    8 januari:


    Bloei
    Week 1

    9 januari: De 6,5 l potten zijn verruild voor 11 l potten.

    11 januari: De groei zit er weer goed in, de wortels komen na twee dagen al weer onderuit de nieuwe potten.

    14 januari: De verschillen tussen de twee worden iets groter, plant 3 (rechts) groeit iets harder en staat er ook iets mooier bij naar mijn mening.

    Week 2
    16 januari: Plant 2 (links) krijgt even geen water, deze houdt veel te veel vocht vast momenteel. Plant 3 heeft net water gehad en ziet er nog steeds erg mooi uit.

    18 januari:
    19 januari: Beide planten zijn gesnoeid, gediefd en tonen de eerste stampers. De eerste foto's zijn van plant 3 die mijn voorkeur heeft.

    Daarna was plant 2 aan de beurt; na enige overwegingen toch maar besloten rigoureus te snoeien en zelfs nogmaals te toppen (en flink ook) om zo (hopelijk) wat meer groei te krijgen onderin de plant.

    Tot slot een overzicht van hoe de twee nu weer in het hok staan, zoals altijd links plant 2 en rechts plant 3.

    22 januari: Plant 2 trekt een beetje bij qua groei, wel heeft ze meer last van overvoeding dan plant 3. Beide krijgen nu de komende week even alleen maar kraanwater in de hoop dat het stikstof overschot verminderd. Ze zien er verder keurig uit nu. Het stikstof overschot komt met name aan het licht aan de onderste twee bladeren van plant 2, je ziet duidelijk een zogeheten "nitrogen claw".

    Week 3
    23 januari: De groei lijkt wat meer te stoppen vergeleken met gisteren; wat natuurlijk typerend is voor de Indica soort. Het stikstof overschot toont zich met name bij plant 2 op dit moment. Voeding krijgt ze dus even niet meer tot het afgenomen is naar het gewenst niveau.

    26 januari: Niet veel bijzonders te melden vandaag, wel foto's om te laten zien.

    Week 4
    31 januari: Planten zijn even van plek gewisseld i.v.m. lamp hoogte. Anthocyaankleuring duidelijk aanwezig bij plant 2. Plant 3 vormt reeds mooie toppen en heeft een mildere anthocyaankleuring op enkele bladstelen.

    4 februari: Stikstof overschot is er inmiddels wel redelijk uit, de bloei is er wel door geremd lijkt het.

    Week 5
    8 februari: De bloei vordert zichtbaar, het stikstof overschot lijkt nu volledig opgelost te zijn.

    10 februari: Plant 3 steekt inmiddels ver boven plant 2 uit; plant 2 is wel een inhaalslag begonnen. De toppen beginnen langzaamaan meer vorm aan te nemen.

    12 februari: Plant 2 haalt niet zo heel snel in, de bloei vordert wel. Wellicht tijd om plant 3 te knakken om plant 2 meer licht te bieden.

    Week 6
    17 februari: Plant 3 is gedeeltelijk geknakt om de lichtverdeling wat eerlijker te maken, dit is pas laat gebeurd om zeker te zijn dat het fenotype niet meer veel zou wijzigen.

    19 februari: Geknakte toppen zijn keurig hersteld, licht verdeling is een stuk evenrediger nu. Plant 2 (rechts) is iets minder sterk (resistent) dan plant 3 en hersteld minder snel/vergt een hele andere aanpak. Qua fenotype verkies ik sterk plant 3, ze brengt haar toppen lekker snel naar de lamp wanneer er gefimmt wordt en groeit daarna lekker in de breedte. Ideaal voor een volgende scrog ronde die bedoeld is voor een goede oogst i.p.v. de contest.

    Week 7
    22 februari: Weinig nieuws, ze gaan beide langzaam, maar gestaag.

    25 februari: De onderlinge verschillen tussen de twee planten wordt steeds groter. Plant 3 (links) vordert het meest. De toppen van plant 3 zijn nogmaals geknakt, omdat ze te ver omhoog gingen staan.

    Week 8
    27 februari: De toppen die geknakt zijn herstellen vliegensvlug, de lamp moet alweer een stukje hoger er door.

    1 maart: Plant 3 gaat zoals altijd nog steeds beter dan plant 2. Qua vordering in de bloei gaat deze het snelst, ondanks dat beide planten behoorlijk onder stress gezet zijn om de resistentie (overbewatering, overbemesting, en zelfs bij toeval nog wat varenrouwmug) te testen. Het lijkt er op dat plant 3 mooi volgens schema uitgebloeid is en dat plant 2 er iets langer over gaat doen.

    5 maart: Het einde van week 8. De geknakte toppen gaan steeds meer rechtop staan waardoor toch weer verschil ontstaat in hoogte. Het is niet anders, deze kweek was toch al niet gericht op de opbrengst dus het geeft niets. Het ziet er naar uit dat plant 3 keurig op schema zit ondanks de vele stress en resistentie testen. Plant 2 heeft er duidelijk meer moeite mee, met name overbewatering lijkt dit fenotype slecht tegen te kunnen waardoor ze een achterstand heeft opgebouwd.

    Week 9
    7 maart: Het einde begint in zicht te komen, met name bij plant 3.

    9 maart: Trichomen zijn nog vrijwel allemaal kleurloos.

    Week 10
    16 maart:
    Ik blijf gigantische hoeveelheden bladafval opruimen en de ontwikkeling lijkt nog steeds door te zetten. De achterstand is vrijwel volledig te verwijten aan alle stress die benodigd was om de onderstaande tabellen te vormen.

    17 maart: Overzicht van onder andere de verschillende toppen

    Week 11
    22 maart:

    Week 12
    27 maart: Trichomen zijn nu vrijwel allemaal melkachtig

    Week 13
    5 april: De toppen groeien nog steeds!

    Week 14
    12 april: De toegenomen groei kenmerkt zich bij plant 2 met name in toename in blad in en rondom de toppen, bij plant 3 nemen de buds zelf vors toe en heeft het sterk weg van een 2e internode bloei. Het verschil in vorm van de toppen is ook steeds beter zichtbaar tussen de verschillende fenotypen. Mijn voorkeur is hierdoor toch verschoven naar het fenotype van de kleinere plant, plant 3 die rechts staat.

    Week 15
    18 april: Het verschil met vorige week blijft duidelijk zichtbaar. Toename in alle opzichten. De bloei is nu bijna op zijn einde gezien al ruim de helft van de stampers bruin is verkleurd. Trichomen zijn nog net niet op het hoogtepunt.

    21 april:
    23 april: Bijna oogst klaar: trichomen zijn nu allemaal melkachtig en een enkeling is amberkleurig.

    Week 16
    25 april:

    28 april:

    30 april: Plant 3 is geoogst, plant 2 moet nog afbloeien.

    Week 17
    6 mei:

    Week 18
    11 mei:



    Oogst
    Plant 3 is op 30 april geoogst:

    Plant 2 is op 2 juni geoogst:



    Fenotype en analyse:
    Vetgedrukte expressies zijn nog niet definitief.

    Kenmerk
    Expressie
    Zaadlob: vorm spatelvormig
    Zaadlob: kleur middengroen
    Hypocotyl: intensiteit anthocyaankleuring ontbrekend
    Plant: anthocyaankleuring ontbrekend
    Blad: intensiteit groenkleur midden tot donker
    Blad: lengte bladsteel kort tot midden
    Blad: anthocyaankleuring bladsteel sterk
    Blad: aantal blaadjes veel
    Middelste blaadje: lengte midden
    Middelste blaadje: breedte midden
    Tijdstip van de vrouwelijke bloei vroeg
    Bloeiwijze: anthocyaankleuring vrouwelijke bloem ontbrekend
    Bloeiwijze: THC gehalte n.v.t.
    Plant: aandeel tweeslachtige planten n.v.t.
    Plant: aandeel vrouwelijke planten hoog
    Plant: aandeel mannelijke planten n.v.t.
    Plant: natuurlijke hoogte n.v.t.
    Hoofdstengel: kleur middengroen
    Hoofdstengel: lengte internodium laag tot midden
    Hoofdstengel: dikte midden
    Hoofdstengel: dieptegroeven laag tot midden
    Hoofdstengel: merg in dwarsdoorsnede midden
    Zaad: 1000 korrelgewicht n.v.t.
    Zaad: kleur zaadhuid grijsbruin
    Zaad: marmering midden
    Kenmerk
    Expressie
    Kiemratio 100%
    Opbrengst hoog
    Resistentie midden tot hoog
    Bloeiduur n.v.t. i.v.m. overmatige stress
    Geur
    Smaak
    Effect

    Conclusie:
    De kwaliteit (kiemkracht) van de zaden is goed, in het juiste medium kiemen de zaden vlot en groeien snel uit tot krachtige planten met een dikke en gezonde stam.
    De opbrengst is potentieel zeer hoog (potentie gebaseerd op de opbrengst in verhouding tot de uitgevoerde experimenten en benodigde tijd in dit kweekverslag).
    Smaak en high zijn exact zoals omschreven door Spliff Seeds: aards en zeer fruitig, naar mijn mening helemaal geweldig.
    Qua verschillende fenotypen in dit ras is het wel jammer dat ze zo uiteenlopend zijn, echter geeft dit wel een prettige diversiteit in de oogst. Keuze is dus aan jou om te bepalen wat je liever hebt, homogeniteit of diversiteit.
    Al met al zeer tevreden en ik ga direct weer van slag met een nieuwe Blue Berry ronde, wederom indoor.

    P.S.
    Inmiddels is er een tweede partij Blue Berry zaden ontkiemt, wederom is de kiemtijd erg lang (4 dagen) waar de andere zaden van Spliff Seeds (Fast Bud Outdoor) die onder gelijke omstandigheden gezaaid zijn wel na 2 dagen al ontkiemt zijn. Het lijkt er dus op dat de Blue Berry wat traag zaad heeft.


    Spliff Seeds heeft op haar website een opiniepeiling staan over de kweekverslagen, zie hier: http://www.spliffseeds.nl/. Vind je het leuk om de kweekverslagen te volgen; steun ons dan door de website van Spliff Seeds te bezoeken en een stem uit te brengen op je favoriete verslag.
    Last edited by Exmember9813; 16 June 2013, 17:34.

    #2
    Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

    Sowiezo, meer gedult dan er wiet in mn weckpotten zit..

    Je kan alvast beginnen met water instralen eh.

    Comment


      #3
      Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

      Succes alvast! Ben benieuwd naar meer info.

      Comment


        #4
        Blue Berry (TNeon 72 W)

        Erg benieuwd

        Comment


          #5
          Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

          lokes Max ,

          leuk dat je ook gaat starten !!

          zal je effe helpen met iets ^^

          hier heb je deftige link van je blue berry gedoe !! Maxican met Blue Berry

          aub , tevens heb ik het al aangepast in spliffseeds topic en in mijn verslagje he

          groetjes
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

          Comment


            #6
            Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

            Na een hele dag zonder internet gezeten te hebben (glasvezelbreuk bij KPN langs de A2 en storing bij Telfort) dan eindelijk een start van mijn kweekverslag online!
            Hopelijk heb ik snel weer tijd om updates toe te voegen. Verder vind ik het zelf jammer dat ik nu niet exact weet wat de kiemdatum is maar dat geeft natuurlijk uiteindelijk niets. Ik ga pas over tot bloei wanneer of het hok te klein dreigt te worden of wanneer ik vind dat de plant er aan toe is. Vanaf het omschakelen naar bloei zal ik alles strak bijhouden.

            Comment


              #7
              Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

              Kijk, dan zet je stappen!

              Ben jij t primeurtje op JD, een kweekverslag zonder foto's maar gewoon skitterend omschreven??

              Baas!

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Dr stond gvd precies n fles whiskey voor je pica's verdammpt, ik zal volgende x s terugscrolleh..

              Proost eh, op mn moedert!
              Last edited by fl13r3flu1t3r; 4 January 2013, 23:07. Reden: Taalnazisme

              Comment


                #8
                Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

                Ik ontdekt zojuist toch nog drie 3 stuks varenrouwmug!
                Potverdomme!
                Zie foto in het verslag bij opmerkingen, je ziet het beestje zitten!
                Eens zien wat ik er aan ga doen... heb er twee dood gedrukt de derde is me ontsnapt helaas.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Heb er toch nog wat gezien, dit keer rond de zes stuks. Heb er vier te pakken gekregen en kapot gedrukt.
                Even een feestmaal bereid voor de eventuele larven en hopelijk komen ze hier op af zodat ik kan zien hoe erg de bodem besmet is met deze nare plaag.
                Vieze kriebel vliegjes, bah!
                Nieuwe foto's zijn bij de opmerkingen weer toegevoegd.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Om alles maar bij opmerkingen te plaatsen bevalt me niet dus toch even aangepast!

                Comment


                  #9
                  Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

                  Hey Maxican

                  succes met de kweek en het kille van die varenrouwmuggen!

                  grtz
                  Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                  A friend with Weed is a friend Indeed

                  Comment


                    #10
                    Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

                    Zonder varenrouwmug is er ook geen biologisch evenwicht eh.

                    Comment


                      #11
                      Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

                      Tot nu toe geen larven gezien bij de aardappelplakjes. Gisteravond toen ik even ging kijken waren er zelfs geen varenrouwmuggen te vinden. Misschien valt het dus allemaal erg mee. Ik ben wel van plan even een vliegenstrip op te hangen, dan hoef ik niet zo op zoek hopelijk en kan ik ze gewoon tellen wanneer ik ga kijken. Vanavond zal ik het verslag weer een update geven.

                      Comment


                        #12
                        Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

                        Ik merk nu dat er toch wel verschillen ontstaan tussen de twee planten. Plant 2 drinkt minder en houd meer vocht vast in de aarde en heeft een meer ontwikkeld wortelstelsel. Plant 3 drinkt meer (ruim de dubbele hoeveelheid) en staat met haar bladeren richting de lamp terwijl plant 2 hooguit horizontaal staat.

                        Wellicht zit dit verschil hem in de potgrond, omdat plant 3 deels gezaaid is in light mix. Ik vermoed ook dat het kleurverschil ik zaadlobben hier vandaan komt. Plant 2 heeft namelijk nog steeds groene zaadlobben terwijl plant 3 al vrij snel gele zaadlobben vertoonde. Qua groei en hoogte gaan de planten gelijk op.

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

                            Het is het einde van week 1, deze week sluiten we af met sneeuw. De temperatuur is helaas wat gezakt door de weersomstandigheden en de warmtekabel van 15 W lijkt nauwelijks wat uit te halen. Luchtaanvoer is daarom uitgezet en de luchtafvoer is van 4,5 V naar 3 V geschakeld. Morgen bij het begin van week 2 probeer ik weer nieuwe foto's toe te voegen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

                              lokes maxican

                              nr2 ziet er idd wel wat beter uit he :d

                              keep it up

                              Groetjes
                              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                              Comment

                              Bezig...
                              X