Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14

Topic: Aantal planten per M

Standaard Aantal planten per M

Wat ik me gewoon ff afvraag..
    Als de opbrengst per M afhangt van de lamp en niet van de hoeveelheid planten ( dus 20 gram per plant met 25 planten per M vs 100 gram per plant met 4/5 planten met een 600 watter ) Wat maakt dan het verschil van de keuze voor de hoeveelheid planten? Heeft dat te maken met eventuele ziekte op een plant of? Wilde het gewoon even weten
    Een handtekening? Nee, ben niet goed in handen tekenen

Registratie op
    Feb 2008
    Leeftijd
    24

Standaard

Nadeel van 4 5 planten onder een 600 watter is dat je waarschijnlijk toch zal moeten voorgroeien om de ruimte goed gevuld te krijgen (sog).
    Terwijl je met 25 planten de klok meteen op 12/12 kan zetten en de oogst dan ook vlugger binnen is.

Greetz,
    zion

Registratie op
    Oct 2008
    Leeftijd
    37

Standaard

je moet niet per plant rekenen maar per lamp een 600watt lamp haal je +/- 500 gr
    2 joints in the morning, 2 joints in the afternoon
    http://i21.photobucket.com/albums/b2...r/bazecopy.png

Standaard

ik hoop dat dat idd lukt met 4 en halve plant

Standaard

idd het is de wattage dat teld maar 100 gram van een binnenplant is toch veel hoor , dan moet je grote planten hebben , grote bakken miss nog eens verpotten ook
    ik opteer voor veel kleine planten , dat geeft voor mij de beste opbrengst ik zit meestal aan 1gr per watt en in de winter zelfs meer

Registratie op
    Dec 2008

Standaard

Met hoeveel planten dan misty??

mvg lacoste_18

Registratie op
    Jun 2008

Standaard

Als ik even mijn theorie aan de dag mag leggen over 'planten per vierkante meter vs. Wattage lampen'...
    In mijn opinie heb je als je met bvb een 400watter werkt een relatief maximale opbrengst van 400gr per vierkante meter. Als je neem nu 1 plant zet zal je tegen dat die ruimte mooi groen is toch een pak weken 'GROEI' mogen rekenen. Neem nu dat die ene plant als Fenotype eentje wordt met wat ze noemen 'luchtige toppen'. Dan gaat direct een pak van je potentieel maximum omlaag.
    Als je 16planten had genomen (4x4) dan had die ene plant wat minder uitgemaakt want al je andere planten zullen wel 'normaal' zijn wat topvorming betreft. Ik had bijvoorbeeld bij m'n eerste kweek 240gr op 4 planten met een 400Watter, waarbij 1 plant zat met enorm luchtige toppen. Weet wel dat de kwaliteit super bleef bij die plant maar qua gewicht verlies je wel wat. Ik gok er dan ook op dat ik zeker ( met een gemiddeld gewicht van 60gr per plant) uit die ene minder heb gehaald dan al die andere. Had ik dus met meer planten gewerkt had 1 minder goeie plant minder invloed gehad. Dus daarom alleen al zou ik aanraden van wat meer planten per M te nemen.

Neem nu dat je als beginner een maximum haalt van rond de 250gr, hoe meer planten je zet hoe meer je dat relatief maximum omhoog kan halen. Omdat er minder lucht tussen je planten zit, hoe meer planten je zet. Alles moet mooi groen zijn op je vierkante meter, dat haal je sneller met wat meer plantjes dan met bvb 4planten. Zo ook, als je dan eens een tegenvallende plant hebt, dan maakt het niet zoveel uit op 16planten als op 4 planten. Daar had ik een kleine tegenvaller meer dusjah, ik wilde je het even meezeggen.

Even terzijde: Persoonlijk vind ik dan ook de '1plant per volwassen persoon' ronduit belachelijk. Ze hadden beter 'een vierkante meter' genomen aangezien het eerder de oppervlakte betreft dan het aantal planten. Die oppervlakte zet je dan maar vol. Want wat zijn 10 lowryders ten opzichte van 1 powerplant? Je haalt makkelijk meer met die powerplant dan met die lowryders... En het is 1 plant tegen 10, dus vervalt alle logica van die politici direct h...

Dus: Ik raad aan: 3x3 of 4x4 (let op, velen doen het met nog meer hoor, hangt ervan af hoeveel je in zaden wil investeren)...

Greetzzz

Jona
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/picture.php?albumid=10&pictureid=66

Standaard

Ik had (staat niet in me verslag)3 ons droog met mijn 5 planten maar het gaat 4x4 worden

Standaard

ik zet ongeveer 50 planten op 1M ,( wat wel tamelijk veel is hoor )in 5 liter bakjes
    sommige blijven hopeloos achter maar de hoeveelheid planten maakt de opbrengst goed het is de wet ven da natuur, survival of the fittest lol ik heb ook geen groeifaase , daardoor kan ik veel oogsten doen op 1 jaar

Registratie op
    Oct 2008

Standaard

haha 50 planten op 1m2 dat kan toch nooit... of grow je soms verticaal

groet

Registratie op
    Aug 2008

Standaard

lijkt me ook heel veel voor en 1m te kunne krijgen

Registratie op
    Mar 2008

Standaard

.... vind het ook wel wat veel, dat dat past haha.... Wil wel eens een foto zien. Wel meteen in de bloei maar dan lijkt het me nog veel te krap....

Standaard

nou ja tis iets meer maar 1m bekt wa makkelijker lol . ik heb een bak gemaakt omdat ik ze niet 1 voor 1 water wil geven en ik zet die bak gewoon vol met 5 liter bakjes das ongeveer 50 (45 om precies te zijn )en dat gaat lekker hoge opbrengsten en tis da da telt voor mij ik zal proberen er wa fotos bij te zetten volgende keer maar ik heb zo geen dig fototoestel lol

Registratie op
    Nov 2008
    Leeftijd
    28

Standaard

ik gebruik bij een maat van mij voor lowriders 2literpotjes en daar gaan er 49 van in op 1.20 x 1.20...

grtzzz

Regels voor berichten