Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

    Vind het altijd erg leuk als wijsneuzen een stenen wiel hebben gezien en dan denken dat dat het enige wiel is wat je kan gebruiken ...........

    Zit weer achter mijn computert, dus ik kan ook plaatjes vinden die mijn absolute gelijk aantonen:
    DWC.jpg

    073009-0713-buildingade11.png

    dwc (1).jpg

    Geen twijfel over mogelijk dus? Plaatjes bewijzen het toch? De netpot MOET in het water hangen.

    Mijn planten hebben ook geen enkel probleem met het waterniveau. Het enige waar de planten een probleem mee hebben is dat ze uit de aarde zijn overgezet in een bak water. Dat is niet echt een success nee.
    Last edited by Wietefras; 19 February 2014, 19:34.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

      Bij mij doet die link niet van de foto's
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment


        Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

        Heb ze nou maar met de hand in mijn gallery gezet. Was blijkbaar niet gelukt met het inplakken van de URL. Alhoewel ik ze zelf wel kon zien.

        Voorbeeldje van het nadeel van een ruimte laten tussen pot en water (dikke nutteloze "cord roots"):
        cord_roots.jpg

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

          Toch nog maar een keer een update van hoe de plantjes ervoor staan.

          De Mystery Auto zaailing is lekker aangeslagen sinds een week geleden de lobblaadjes open gingen. Ziet er wel een beetje uit als een krop sla met die verfrommelde bladeren, maar de nieuwe blaadjes zien er al beter uit:
          20140222_MA_DWC_DSC4403.jpg

          Heb het reflectie spul onder de planten maar weggehaald, in de hoop dat dat wat meer vochtigheid in de lucht geeft. De blaadjes voelen wel iets minder verdroogd, maar de LV blijft nog steeds zo rond de 30% hangen.

          Het water verdampt blijkbaar wel, want de temperatuur van het water is een halve graad lager geworden.

          De Bubblegummer begint ook wat te groeien:
          20140222_BBG_DWC_DSC4407.jpg

          Bij deze Bubblegummer had ik alle aarde wortels eraan laten zitten. Bij de plant waar de wortels afgehaald zijn (hele plant omgezet naar stek zeg maar) is er nog geen groei.

          De Bubblegummer heeft inmiddels al aardig wat wortels (links ook de wortels van de Mystery Auto zaailing):
          20140222_BBG_Wortels_DWC_DSC4415.jpg

          Heb er ietsje voeding ingegooid om het geel worden van de grote plant te stoppen. Dat heeft gewerkt, want nu lijkt die vergeling gestopt.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

            Aan de ene kant ziet het er vet uit.. aan de andere kant ook weer smerig
            Ze zijn wel lekker wit de wortels, ziet er goed uit.
            If life keeps putting you down, You better stay high

            Comment


              Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

              Ha, ja, ze lichten wat extra wit op door de flits, maar de wortels zien er op zich goed uit (denk ik).

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                Ja ok, de flits.. zo worden ook je planten wat groener als je ze op de foto zet.
                De foto's worden vaak genomen in een donkere omgeving waardoor de flits weer meer als vervanging komt voor het missende licht.
                Hierdoor lijkt me dan toch wel weer meer een realiteit's weergave...

                of heb ik dat mis?
                If life keeps putting you down, You better stay high

                Comment


                  Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                  Nou die kleuren inderdaad. Dat is nog knap lastig om die goed te krijgen in foto's. Al heb ik daar dit keer geen moeite voor gedaan om het goed te krijgen.

                  Het is in dit geval lastig omdat er twee soorten licht door elkaar schijnen. De groei TL balkjes geven meer blauwig licht en de flits geeft de kleur van zonlicht (oogt gelig in verhouding).

                  Bij de foto van de wortels staat de plant zelf voornamelijk in het groeilicht en oogt daardoor wat blauwer. Bij de foto van de Bubblegummer plant zie je ook al dat de bovenkant blauwer/groener is dan de onderkant (bovenkant heeft relatief meer TL licht dan de onderkant). Dat printje erachter (met de lux meter) is in het echt meer blauw ipv het groen/turkoise wat je nu ziet, maar als ik daarop zou corrigeren dan zijn de bovenste bladeren weer veel te blauw. Zit er dus nu wat tussenin

                  Ik zou inderdaad de TL uit moeten zetten als ik foto's neem, maar dat is ook weer zo'n gekloot, omdat de camera dan soms niet lekker focust in het donker. Daar was ik in dit geval toch te lui voor

                  Die kleur van de Mystery Auto ziet er op mijn (gecalibreerde) scherm wel ongeveer zo uit als in de kast. De Bubblegummer heeft dezelfde kleur. De kleur van de wortels klopt ook, want die zijn alleen belicht door de flits. Alleen lijkt het nu haast wel alsof ze licht geven en dat doen ze niet Die foto heb ik trouwens ook met de hand scherpgesteld omdat het pikdonker is in die bak

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                    Dat wilde ik net zeggen, bijna al mijn foto maak ik gewoon met manual focus, beetje stoeien met witbalans en meestal kom je er dan wel uit
                    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                    Comment


                      Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                      http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_water_culture

                      En dan moet je vooral het laatste stukje lezen over het water niveau...als je Engels kan lezen

                      Maar hou het vooral zo aan dan zal je straks wel tegen de lamp lopen.....zeg dit soort dingen echt niet om interessant te doen of om jouw een loer te draaien ofzo hoor, weet uit ervaring dat het niet gaat werken om je potten IN het water te hangen na een paar weken groei en een dikke wortel bos....

                      Groeten van wijsneus naar ontwetende (laatste berichtje hier over.....)

                      Comment


                        Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                        Oorspronkelijk geplaatst door DenSchimmige View Post
                        Aan de ene kant ziet het er vet uit.. aan de andere kant ook weer smerig
                        Ze zijn wel lekker wit de wortels, ziet er goed uit.
                        Ik vind het waanzinnig interessant.

                        Goed verslag Wietefras
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment


                          Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                          Je zult het inderdaad vast goed bedoelen, maar het is net zoiets als discussies over dat watergeven van onder of bovenaf de enige juiste manier zou zijn.

                          Ik heb zat verslagen gezien van kwekers die de pot net het water laten raken. Heath Robinson is daar een bekend voorbeeld van.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                            De planten groeien lekker door:
                            20140301_Overzicht.jpg

                            De kleur is ook een stuk beter geworden door de toevoeging van wat extra voeding. Roep dus niet meteen "overvoeding" wanneer je bruine randjes ziet. Er zijn ook tekorten waarbij dat voor komt. Bijvoorbeeld een magnesium tekort.

                            In ieder geval die Bubblegummer heeft inmiddels mooie groene zacht glanzende bladeren. De mystery auto (links) ziet er een stuk minder gezond uit.

                            Ben overigens wel "tegen de lamp gelopen". Dus toch? Ja, inderdaad Plant groeide zo snel dat die tegen de lamp zat met een paar bruine bladpunten tot gevolg ...

                            Had de planten geprobeerd te fimmen, maar dat is niet gelukt. Zijn nu dan maar gewoon getopt.

                            Wortels zijn ook lekker bezig:
                            20140301_DWC_Wortels_DSC4431.jpg

                            Het waterniveau is wat gezakt en je ziet nu al dat het stukje wortels wat boven water zit het daar niet lekker doet.

                            Al zie je bij de middelste pot rechts onderaan ook wel een pluk "beige" wortels. Ben toch wel een beetje bang dat er van de oude aarde wortels een hoop afgestorven zal zijn en dat zit dan wellicht te rotten in de kleikorrels.

                            Planten overzetten van aarde naar hydro doe ik dus zeker nooit meer. Zeker niet als je ziet hoe makkelijk het is om gewoon een zaadje direct in de DWC te ontkiemen en opkweken.

                            Heb een osmose apparaat gekocht om de hoge EC van mijn kraanwater wat te compenseren. Was een ding van een paar tientjes, maar werkt boven verwachtingen. De EC gaat daarmee van 0.7 naar 0.06. Denk half om half kraanwater met osmosewater te mengen en ga er dan eindelijk ook echte hydro voeding bij doen. Hopelijk vandaag nog het water vervangen, maar dat lijkt me wel een klus.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                              Mooi zo je osmose apparaat, is denk ik geen slecht idee half om half te maken. Ik neem aan dat je dan een ongeveer een ec van 0.3 - 0.4 krijgt. Misschien is een water vitalisator ook wel iets voor je? Kan je ook zelf maken!!!
                              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                              Comment


                                Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                                Ha, dat is wel heel erg luxe. Dat osmose apparaat lijkt me al wat overdreven

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X