Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

    Dat wilde ik ook net zeggen Misschien is die super pc fan ook iets voor jou die een keertje in mijn topic hebt genoemd en die dan op een regelbare voeding aansluiten, maar zoiets had je al vast zelf al bedacht.

    Ohja, toen het een paar dagen gelden zo super heet was, had ik mijn fan iets harder gezet, maar een aantal bladeren zagen opeens wel stuk slecht uit. Dus ze vinden dat toch niet echt leuk als je lucht toevoer gaat veranderen.

    Succes kerel
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

    Comment


      Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

      Super pc fan zal wel meevallen, want die clipfan staat ook op de laagste stand. Dacht meer aan twee kleine fannetjes aan weerskanten van de lamp. Eigenlijk zou ik wel zo'n inblaas willen hebben die de luchttoevoer boven op de planten uitblaast. Zie alleen niet zo goed hoe ik dat in dat kleine tentje zou kunnen frommelen.

      Had nog even geprobeerd of de clipfan uit kan terwijl het licht uit was en toen schoot de relatieve luchtvochtigheid weer extra omhoog. Normaal gesproken zit die 10 procent punt hoger dan de LV van de omgeving, maar zonder clipfan floept dat meteen naar +20%. Met de huidige hoge LV kwam ik daardoor op 90% uit

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

        Ik heb in mijn tentje een badkamerventilatortje in de bovenste inlaat gehangen, met een snoer en schakelaar tussen.
        De inlaat bedekt met een dubbel gevouwen stuk zwarte katoen tegen lichtlekken. Een 38watt ventilator met een 170kub.m inzuig, waarschijnlijk gehalveerd door de stukken stof maar moet ik nog uitzoeken. De afzuiging 100 procent aan en de clipfan die op de grond staat te blazen. Zonder inzuig en afzuiging loopt de LV hier ook op naar 80 a 90%. Alles aan geeft een LV van rond de 60 a 65%. De actieve inlaat heeft door de algemene LV in de lucht wel geen effect zonder de afzuiging.

        Het is een beetje zoeken met dit weer, maar als de lamp aangaat zet ik meestal m'n tentje open en dit lijkt ook goed te helpen....
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

          Dus die actieve inlaat blaast dan naar beneden op de planten?

          De temperatuur is op zich niet zo'n probleem. Het is maar een 250W lamp in een 80x80 tent. Zo lang ik de luchtcirculatie aan heb staan gaat dat prima

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

            Precies die hangt wat naar beneden als je hem door de inlaat hangt, snoer langs buiten.
            In het begin maakte ik me wat zorgen over de koudere luchtstroom op de planten, maar die twee stukken donker katoen die ik uit een T-shirt heb geknipt zorgen voor een gedempte luchtstroom en daardoor minder tocht van koude lucht.

            Ik ben enkel nog op zoek naar een iets dunnere donkere stof om over de inlaat te trekken zodat ik mischien iets meer frisse lucht kan laten stromen. Hoewel dit mischien allemaal niet zo'n indrukwekkende resultaten geeft merk ik toch een aangenaam verschil waardoor ik toch een iets geruster hart heb bij dit weer en de algemene LV. Wel blijf ik graag een beetje voorzichtig met actieve inlaten omdat toch steeds het risico bestaat dat je bij overdruk in je kweekruimte je de geur uit je tent blaast.
            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

            Comment


              Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

              Ja, overdruk is altijd wel een gevaar met een actieve inlaat. Zal nog eens kijken hoe ik de boel er het beste inkrijg. Wat frisse lucht van bovenaf lijkt me toch ook wel het beste inderdaad.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                O ja, die hydro bezigheid van jou is me ook niet onopgemerkt voorbij gegaan, interessante bezigheid...... Boeit me wel.
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                  Hallo
                  Als het bij mij te warm word dan verleng ik mijn actieve inblaas naar de douche waar het graden,(bij mij wel 5*) kouder is dan de rest van het huis,zet je thermometer maar es in de douche scheelt een stuk.

                  Comment


                    Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                    @De Witte, Ja moet eigenlijk weer eens verder met die nieuwe tent.

                    @tuinbroek, De temperatuur valt nog wel mee. Temp met de lamp aan zit zo tussen de 28 en 29 graden. Het is meer dat ik de luchtcirculatie beter moet regelen. Kan er nou alleen niet lekker bij, dus die planten moeten zich maar redden zo. Ga alleen nog even proberen om de clipfan te vervangen door een kleine PC fan.

                    Ik merk zelf niet zo heel veel verschil meer qua temperaturen in het huis. Het hele huis is inmiddels wel opgewarmd naar 26 a 27 graden. Ook als het 's nachts buiten koeler is loopt dat helaas nauwelijks terug. Dat is dan wel weer de pest van die moderne geisoleerde huizen

                    Zat wel te denken om de lucht van buiten aan te zuigen. Zeker 's nachts. Nu is de nacht temperatuur ook 25 a 26 graden (in de tent is het iets koeler door de verdampende planten). Dat is dus maar 3 graden verschil met de "dag" temperatuur.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                      Airco misschien? Sins mij buren de airco aan hebben ruik ik in eens skunk lucht in me kamer. En kan niet van mij zijn aangezien ik gestopt ben.
                      sigpic

                      Comment


                        Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                        Ha, ha, daar moet ik dan dus ook mee oppassen

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                          Jah idd. Maar misschien alleen in de avond? Weet niet hoe je woont.. Maar misschien kanje dat doen..?��
                          sigpic

                          Comment


                            Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                            Ik heb wel zo'n mobiele airco inderdaad, maar ben wel bang dat dat veel stroom gaat kosten.
                            Ik zou dan de zolder waar de tent staat moeten koelen.

                            Wil eigenlijk een keer zorgen voor een inblaas van boven. Daar zou ik dan die airco mooi op aan kunnen sluiten. Kan er nu alleen niet bij met de planten en de lamp erin.

                            Zal het wel in de nieuwe tent inbouwen. Die is nog niet in gebruik. Wilde eigenlijk wachten tot de zomer voorbij is, maar als de stroomkosten van dat koelen meevallen dan zou dat misschien wel eerder kunnen.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                              je e.c is niet de boosdoener,die heb je lichtjes overschreden en snel hersteld.
                              waar jij mee kampt is met een overhittingsprobleem,maar jij zit in het verre begin stadia en als je hier snel handelt mee,zal het verder geen problemen geven meer.
                              als de blaadjes zo omhoog krullen, geeft de plant een teken van stress aan.
                              meet de tempratuur vanaf de blaadjes die zo krullen,je hebt kans dat alsnog je hps het probleem is,zoja probeer de lamp iets te verplaatsen.

                              laat maar eens weten wat de tempraturen zijn van de komende 3 dagen in je tent,ook op een warmere dag meten he!

                              en nee ik ben niet de Messias,of hoe je me noemde haha, ik ben slechts ook een hobbyist met dezelfde passie als iedereen hier,
                              en waar ik kan ook proberen te helpen zoals anderen ook wederzijds mij kunnen helpen.
                              succes

                              staff

                              Comment


                                Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                                De conclusie was eigenlijk dat het komt door dat ik teveel waai over de planten. De temperaturen zitten wel goed.

                                Planttemperatuur (PT=groene lijn) zit tussen de 24 en 26 graden en "ambient" temperatuur op tophoogte (AT top=gele lijn) tussen de 28 en 29 graden:
                                20140725_Climate.png

                                Probleem is hooguit dat de luchtvochtigheid soms wat te laag is. De VPD stijgt dan wel iets te hoog, maar nou ook niet al te extreem.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X