Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x HY-seeds in de ballenbak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4 x HY-seeds in de ballenbak

    Korting op 420shop
    Daar waren we weer met een nieuwe topic, alleen deze keer weer lekker terug op hydro en me ouwe vertrouwde systeempje

    We gaan deze ronde 4x Amnesia x WW neerzetten, wederom van HY-seeds

    De opstelling is als volgt;

    Wasmachine lekbak (70x70x10cm) dient als eb&vloedbak met 2 gaten erin van 1" 1 voor de vul en 1 voor de drain die er voor zorgt dat het water tot een bepaalde hoogte in de bak komt te staan en de bak wordt af gevuld met kleikorrels, daar komen 4 grote startblokken in te staan waar de kleintjes in komen. Die gaan we 1 a 2 weken voorgroeien en daarna gaat de klok op 12/12. Onder de eb&vloedbak staat een 75L watervat met een opvoer,- en circulatiepomp erin en een thermostaat om het water op temperatuur te houden. Verder is alles het zelfde als de vorige rondes wat lamp en afzuiging betreft.

    We gaan deze ronde verder met House&Garden voeding, en dan gaan we voor de H&G Aqua flakes deze ronde. Is speciaal voor recirculerende systemen zoals mijn systeem en ben erg benieuwd hoe die gaat werken. We hadden al de Multi-zym en Topbooster van hun dus moet alleen nog de wortel stimulator erbij hebben + de voeding en dan zijn we klaar voor weer een avontuur op hydro

    We moeten de zaden nog binnen krijgen en we moeten nog een paar spullen hebben voor we kunnen beginnen, maar wilde jullie alvast lekker maken

    Foto's zullen nog volgen en als het zover is dan zal ik jullie op de hoogte houden, tot die tijd
    Last edited by THC Dude; 17 December 2013, 16:56.

    #2
    Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

    Dit vind ik interessant.
    Mijn stoel staat weer maat.
    Succes deze ronde. Lekker knalle.
    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

    The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
    Spliff Strawberry in scrogg, klaar



    sigpic

    Comment


      #3
      Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

      Allejop suuces ermee
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

        Leuk, weer een nieuwe ronde!! Ik volg weer...

        Heel veel succes!
        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

        Comment


          #5
          Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

          Leuke setup ja, erg interessant! Heb je ook een foto van je systeem, of komt dat nog?
          Je hebt dr aan abbonee bij

          Comment


            #6
            Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

            Thx mensen erg leuk dat jullie weer komen kijken straks!!

            En er zal over een week of zo foto's gemaakt worden van het hele systeem en dan gaan we ook beginnen, moet eerst wachten tot de PP ronde af is.

            Comment


              #7
              Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

              In afwachting van de zaden mshn een foto plaatsen van je setup?
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment


                #8
                Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                Nog even lekker geduld hebben voor de foto's ..... En de set-up is nagenoeg het zelfde als wat ik nu heb alleen het medium en bak is anders....

                Comment


                  #9
                  Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                  Zal vanavond alvast wat foto's plaatsen van het systeem dan kunnen jullie daar alvast naar kijken, en de zaden heb ik gister binnen gehad dus we kunnen over een kleine 1 1/2 week beginnen met de hydro kweek

                  Comment


                    #10
                    Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                    Daar zijn we dan met een paar foto's van me systeempje en wat slechte foto's van de zaden dus zal alleen het buisje laten zien. Ben blij dat ze bij HY-Seeds buisjes gebruiken nu inplaats van een zakje veel beter nu

                    We gaan dus 2 Amnees X WW zetten en 2 NY Diesel neerzetten alle 2 zijn sativa dominant en gelijk aan bloeiweken dus het zou redelijk goed moeten gaan.


                    En dan nu een paar foto's van mijn bakkie, het is een heel simpel te maken systeem met een wasmachine lekbak, een paar filterzeefjes om er voor te zorgen dat er geen korrels de waterbak in komen, en een paar slangen en pompjes om het water op te pompen en te circuleren in de bak en klaar is klara...

                    De bak moet ik nog schoonmaken dus niet zeuren daarover voor de mensen die zich aangesproken voelen links achterin de bak zie je het vul filter, daat zitten zeer laag nog kleine gaatjes in om zoveel mogelijk water weg te laten lopen om er voor te zorgen dat er geen laagje water blijft staan. Rechts achter zit het drain pijpje met filtertje die zet het water tot 3/4 van de bak onder water en zorgt ervoor dat het water niet hoger gaat, zodra de pomp stopt met pompen loopt het water terug de bak in via de vul opening.


                    Je moet dan even de korrels erin denken, dan gaat er per waterbeurt 15L de bak in binnen 1 minuut met een 600L/pu pompje en de bak loopt leeg in ongeveer de zelfde tijd. Dus met 50L kan je makkelijk 2 weken doen in de eerste 3 a 4 weken, ii de bloei moet je elke week je vat verversen anders heb je kans op ophopingen. De grote start blokken gaan we straks hun jasje uittrekken en worden helemaal in de bak geplaatst dus je ziet straks niet meer de blokken zitten.

                    Het is nu afwachten op de PP ronde tot die klaar en dan kunnen we 2 weken later beginnen

                    Comment


                      #11
                      Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                      Pffffff rebel maat je laat me hier wel lang zitten zonder vertier.
                      Draai der is 1. Filmpje erbij. Anders hou ik da geen 2 weken vol.
                      Oja. Bier heel veel bier.
                      Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                      The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                      Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                        Misschien is het iets minder in weken maar je moet nog wel even geduld hebben....

                        Comment


                          #13
                          Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                          Ben benieuwd naar je ballenbskshow! Good luck!!
                          Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                          Comment


                            #14
                            Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                            Ik heb super goed ervaring met E&F, wel met andere planten...
                            Ik had wel en luchtpompje in de watervat met voeding zodat alles steeds in beweging blijft.
                            Ben wel zeer benieuwd hoe het gaat verlopen, ik volg iig!
                            succes!
                            -

                            Comment


                              #15
                              Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                              Daar heb ik een circulatie pomp voor van 400L/Pu om het water in beweging te houden, geen lucht pomp want dan stuitert je pH omhoog als een gek....geen goed idee!

                              leuk dat je er bij bent Lovis er is plek zat

                              Comment

                              Bezig...
                              X