Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klaar voor de Oogst ?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: Klaar voor de Oogst ?!

    Korting op 420shop
    Omdat ik nog vele vragen voorbij zie komen over het juiste moment van oogsten leek het me wel handig om dit even heel kort en duidelijk te beschrijven.. Velen kijken blijkbaar dus niet naar de trichomen, maar naar het budje zelf.. en jah.. die heeft bruine "HAARTJES"

    naamloos.JPG zie hier een budje met bruine haartjes..

    Om de trichomen te kunnen zien heb je een microscoop nodig.. zelf heb ik deze bij de growshop besteld.. Een handig klein dingetje, niet groter als een aansteker..

    20140206_123533.jpg zoom 60x - 100x

    Nu is het pas mogelijk om de trichomen te bekijken.. Ik heb met de genoemde microscoop en mijn mobieltje de volgende foto's weten te maken.. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...

    20140206_121522.jpg 20140206_120956.jpg

    De trichomen zijn de "steeltjes met die bolletjes" erop ...

    -in de eerste 'fase' zullen ze clear/doorzichtig zijn. De plant is nog niet klaar voor de oogst.
    -vervolgens worden ze milky.. dit zal een wat meer high effect geven , maar je hoeft nog steeds niet te oogsten.
    -opletten nu ! ze gaan van milky naar amber.. persoonlijk oogst ik het liefst tussen milky en amber in.. maar ieder zn ding
    -als ze amber worden ga je een stoned wietje krijgen...
    -en als laatste zullen ze zwart worden en ben je te laat met oogsten .. Hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar het klinkt als een enkeltje kliko. Of er moet misschien hash van te maken zijn, maar dat weet ik niet...

    Dit was even een hele korte en hoop duidelijke uitleg...

    note: verbeter indien nodig.. ik weet ook niet alles, maar na de vele vragen hierover heb ik toch wat in elkaar proberen te zetten..
    Attached Files
    Last edited by shivaman; 7 February 2014, 00:59.
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    #2
    Re: Klaar voor de Oogst ?!

    wist ik niet superhandig en ga me zeker zon microscoop aanschaffen

    Comment


      #3
      Re: Klaar voor de Oogst ?!

      Niks meer aan toe te voegen hier ? het lijkt me ook vrij duidelijk zo.... dan kan ie wel dicht...
      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
      (running)

      Comment


        #4
        Re: Klaar voor de Oogst ?!

        Zeer duidelijk,keer altijd naar de haartjes en oogste als deze 70 a 80% bruin waren,ga ik me ook halen voor de volgende ^^

        Comment


          #5
          Re: Klaar voor de Oogst ?!


          Gr Bella
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Klaar voor de Oogst ?!

            Ik ga ook oogsten via de trichomes. Een mix van melkachtige en amberkleurige trichomes doen het voor mij!


            Kali Dog LED Groei video:
            http://youtu.be/t6OcH6GCWjs

            Comment


              #7
              Re: Klaar voor de Oogst ?!

              Oorspronkelijk geplaatst door shivaman View Post
              Omdat ik nog vele vragen voorbij zie komen over het juiste moment van oogsten leek het me wel handig om dit even heel kort en duidelijk te beschrijven.. Velen kijken blijkbaar dus niet naar de trichomen, maar naar het budje zelf.. en jah.. die heeft bruine "HAARTJES"

              [ATTACH=CONFIG]216557[/ATTACH] zie hier een budje met bruine haartjes..

              Om de trichomen te kunnen zien heb je een microscoop nodig.. zelf heb ik deze bij de growshop besteld.. Een handig klein dingetje, niet groter als een aansteker..

              [ATTACH=CONFIG]216413[/ATTACH] zoom 60x - 100x

              Nu is het pas mogelijk om de trichomen te bekijken.. Ik heb met de genoemde microscoop en mijn mobieltje de volgende foto's weten te maken.. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...

              [ATTACH=CONFIG]216414[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]216416[/ATTACH]

              De trichomen zijn de "steeltjes met die bolletjes" erop ...

              -in de eerste 'fase' zullen ze clear/doorzichtig zijn. De plant is nog niet klaar voor de oogst.
              -vervolgens worden ze milky.. dit zal een wat meer high effect geven , maar je hoeft nog steeds niet te oogsten.
              -opletten nu ! ze gaan van milky naar amber.. persoonlijk oogst ik het liefst tussen milky en amber in.. maar ieder zn ding
              -als ze amber worden ga je een stoned wietje krijgen...
              -en als laatste zullen ze zwart worden en ben je te laat met oogsten .. Hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar het klinkt als een enkeltje kliko. Of er moet misschien hash van te maken zijn, maar dat weet ik niet...

              Dit was even een hele korte en hoop duidelijke uitleg...

              note: verbeter indien nodig.. ik weet ook niet alles, maar na de vele vragen hierover heb ik toch wat in elkaar proberen te zetten..
              Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
              [ATTACH=CONFIG]217837[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]217839[/ATTACH]
              Gr Bella
              Hoi Bella


              Netjes hoor bella zo ist voor eens en altijd duidelijk en je
              hebt nog keus ook, maar speelt de dna van de plant dan geen rol? Haze bijvoorbeeld daar word je altijd high van.
              Hoe verklaar je dat dan, of zou je hem dan zolang laten bloeien tot dat de trichomen zwart zijn?
              Gr Tuinbroek

              Comment


                #8
                Re: Klaar voor de Oogst ?!

                Klopt Tuinbroek,
                De head high en couch lock eigenschappen zijn inderdaad onder te verdelen tussen de sativa en indica strain.
                Maar je Trichomes werken hier nog bovenop.. zo kun je je Sativa Extra Sativa laten uitkomen. of je hebt juist iets van.. ik wil ook wel een beetje de indica feeling in mijn wietje dan oogst men de sativa met voornamelijk amber trichomes
                If life keeps putting you down, You better stay high

                Comment


                  #9
                  Re: Klaar voor de Oogst ?!

                  Zo'n soort stukje staat hier ook

                  En zelfs een speciaal topic, het heet: "wanneer oogsten".

                  't Is niet alleen een kwestie van niet weten, maar ook een gebrek aan de wil om iets op te zoeken.

                  vaak toch ..


                  Trichomen plaatjes :

                  IMG_0673.jpg IMG_0407.jpg IMG_0402.jpg IMG_0389.jpg

                  IMG_0218.jpg IMG_0194.jpg IMG_0051.jpg IMG_0047.jpg

                  IMG_0043.jpg IMG_0035.jpg IMG_0032.jpg IMG_0010.jpg

                  Milky.jpg Amber.jpg

                  btw. Ik oogst het liefst als ik de eerste paar zwarte zie verschijnen. Als ik het geduld kan bewaren.
                  Het is een kwestie van smaak en beleving, en die is voor iedereen anders. Er is niet 1 juiste manier.
                  Het tijdsbestek tussen de half milky/clear trichomen en volledig milky/amber kan wel oplopen tot 2-3 weken.
                  Genoeg tijd om te bedenken wat je wil.
                  Last edited by QnQ; 28 March 2014, 07:11.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Klaar voor de Oogst ?!

                    Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                    [ATTACH=CONFIG]217837[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]217839[/ATTACH]
                    Gr Bella
                    Wat zijn die blauwe en gele pijlen? De groene zijn de trichomes die cloudy zijn dan?

                    Comment


                      #11
                      Re: Klaar voor de Oogst ?!

                      ik ga 30% oogsten als ze allemaal milky zijn, 30 % als ze amber / milky zijn en 30 % als ze allemaal amber zijn...

                      mijn volgende oogst ga ik baseren op de resultaten van dit experiment ...

                      Comment


                        #12
                        Re: Klaar voor de Oogst ?!

                        @manzo: en de overige 10%? Ik ben wel benieuwd wat je bevindingen qua roken zullen zijn.

                        Comment


                          #13
                          Re: Klaar voor de Oogst ?!

                          Oorspronkelijk geplaatst door EViLSLT View Post
                          @manzo: en de overige 10%? Ik ben wel benieuwd wat je bevindingen qua roken zullen zijn.
                          33.33333333333333333333333333333333333333333333333 33333333333333333333333333333333333333333...3 % dan :p

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Oorspronkelijk geplaatst door CyayC View Post
                          Wat zijn die blauwe en gele pijlen? De groene zijn de trichomes die cloudy zijn dan?
                          denk eerdre dat de blauwe milky zijn ... groen clear & rood is kapot... niks.
                          en geel euh....
                          Last edited by Manzo; 28 April 2014, 13:05.

                          Comment


                            #14
                            Re: Klaar voor de Oogst ?!

                            zelfde microscoopje gekocht zoals jij. en pak wijzer geworden vandaag
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                            Comment


                              #15
                              Re: Klaar voor de Oogst ?!

                              Oorspronkelijk geplaatst door odyssee View Post
                              zelfde microscoopje gekocht zoals jij. en pak wijzer geworden vandaag
                              Hoeveel koste die microscoop?

                              Comment

                              Bezig...
                              X