Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vanaf wanneer heeft het wattage van de lamp invloed op de oogst ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: vanaf wanneer heeft het wattage van de lamp invloed op de oogst ?

    Korting op 420shop
    Medegrowers... ik vraag me af vanaf wanneer in de groei of bloei het wattage vd lamp invloed heeft op de oogst.. Zelf heb ik een 250W set die ik al een aantal ronde heb gebruikt.. maar ik heb ook een 400W set gekregen.. deze heb ik nog niet gebruikt.. Nou zat ik te denken om voortaan de 250W in de groei periode te gebruiken, en als ik de boel in bloei zet, het 400W setje aan te sluiten.. 250W geeft natuurlijk minder warmte en het scheelt in de kosten.. (ook brand ie natuurlijk 16 uur per dag dan)
    zal de groei onder 250W de oogst al beinvloeden? .. of ga je dat pas in de bloei merken..
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    #2
    Re: vanaf wanneer heeft het wattage van de lamp invloed op de oogst ?

    dit topic kwam niet goed door... breng het dus nog maar even onder de aandacht.. Heeft iemand hier een antwoord op ?
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #3
      Re: vanaf wanneer heeft het wattage van de lamp invloed op de oogst ?

      Ik heb zelf de indruk dat de planten sneller groeien onder bijv 600w hps dan bij en 2x75w t neon. Verder geen idee..
      -

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: vanaf wanneer heeft het wattage van de lamp invloed op de oogst ?

          Hey,
          Ik zelf heb ook voorgegroeid met 250 Hps en ben nu aant afbloeien met een 400 hps, ik zal voor de volgende ronde direct onder de 400 voorgroeien en dan zal ik het verschil pas kunnen zien.
          Ik denk persoonlijk dat de plantjes idd rapper groeien onder de 400 hps ,dat scheelt dan toch iets in de groeitijd (qua tijd)
          Ik heb ze 38 dagen op 18/6 gehad en dan overgeschakeld naar de bloei. Hopelijk kom ik nu toe met 20 dagen 18/6 voor ronde 2.
          De warmte heeft er niet zoveel mee te maken, de temperatuur moet je toch regelen met eender welke lamp, het is de oppervlakte doorstraling die het hem doet.
          Zodus denk ik dat het geen kwaad kan om direct onder 400 hps te groeien.
          grtz & good luck.
          Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

          Comment


            #6
            Re: vanaf wanneer heeft het wattage van de lamp invloed op de oogst ?

            De benodigde lamp sterkte hangt toch af van de grootte van het oppervlak wat je wilt belichten.

            Als je plantjes kleiner zijn (en dichter bij elkaar kunnen staan) dan heb je toch onder een minder zware lamp net zoveel licht per gebruikt oppervlak. Bijvoorbeeld 250W op 0,5m2, 400W op 0,8m2 of zelfs 100W op 0,2m2 is in alle gevallen 500W/m2.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: vanaf wanneer heeft het wattage van de lamp invloed op de oogst ?

              Dat is duidelijk uit gelegd

              Comment


                #8
                Re: vanaf wanneer heeft het wattage van de lamp invloed op de oogst ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                De benodigde lamp sterkte hangt toch af van de grootte van het oppervlak wat je wilt belichten.

                Als je plantjes kleiner zijn (en dichter bij elkaar kunnen staan) dan heb je toch onder een minder zware lamp net zoveel licht per gebruikt oppervlak. Bijvoorbeeld 250W op 0,5m2, 400W op 0,8m2 of zelfs 100W op 0,2m2 is in alle gevallen 500W/m2.

                Maakt het qua "diepte-straling" ook niet uit dan ? Ik heb hoe dan ook 3 planten op 60cmx80cm...
                Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                (running)

                Comment


                  #9
                  Re: vanaf wanneer heeft het wattage van de lamp invloed op de oogst ?

                  Als je het licht meer concentreerd heb je ook meer diepte. Zie bijvoorbeeld een laserstraal.

                  Als je de plantjes al direct ruim verspreid hebt staan heb je een hoop verliezen van licht wat naast je planten valt. Dan zou je dus direct ook een zwaardere lamp moeten nemen.

                  Of, zoals al gezegd, wat langer voorgroeien. Met minder licht duurt het dan iets langer.

                  In de bloei kun je dat niet meer doen, want dan heb je een vast aantal weken tot het klaar is.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment

                  Bezig...
                  X