Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

    Hahaha, ja dat heb ik ook last van als ik ze aanraakt. De paar hoofd toppen zijn echt flinke jongens hoor, maar dat zie je ook niet goed op de foto's, dat is wel super leuk zulke toppen. Maar sommige toppen die uitgerekt zijn, die zijn wel raar hoor!! Hoe dat nou komt weet ik nog niet helemaal. Misschien het licht, maar misschien toch ook iets van extra toevoeging van canna. Ik kom daar later nog op terug of iemand moet een idee hebben??

    Zo nu eens wat anders!!!!

    Wat foto's uit de tuin, waar het ook lekker gaat



    Veldje mais, waar van 1'tje begint te bloeien.
    DSC04546.JPG DSC04548.JPG

    Sla, heeft het wel moeilijk in de warmte. Eerst onwijs last van slakken gehad. Toen heb ik maar opnieuw sla gezaaid en deze in bakken opgehangen aan de schutting, dat gaat prima. Alleen zo als je ziet is het nu gewoon te warm weer en heb ook verder geen beteren schaduw plek als deze.
    DSC04544.JPGDSC04545.JPG

    Tomaten ben ik helemaal gek op en heb ook een aantal verschillende soorten van.
    DSC04554.JPGDSC04557.JPGDSC04558.JPG

    Kommer doet het eindelijk goed dit jaar en heb onderhand al lekker van gegeten!!
    DSC04559.JPG

    Courgette heb ik ook helaas problemen gehad met die vervelende naakt slakken( Ik kan nog steeds niet begrijpen dat hier een lid op het forum zo'n bijnaam heeft, hahhahaha escargot, maar het is geloof ik gelukkig geen naakt slak!! Dus als oplossing heb ik ook opnieuw gezaaid in twee grote potten. Moet nog net lukken hoop ik, kwa (oogst)tijd.
    DSC04560.JPG

    Dan hebben we nog paprika en de peper. De echte uit Suriname, peper madame jeanette. Gewoon gekocht op de markt en daar zaadjes uitgehaald, hahaha.
    DSC04551.JPGDSC04553.JPG

    En als laatste....... de sperziebonen. Zo mooi gaaf kan je ze niet kopen hoor in de winkel, daar hebben ze altijd wel een beetje last van vlekjes en plekjes!!!
    DSC04549.JPGDSC04550.JPG

    en wat denk je wat we vandaag gaan eten, nou lekkkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Hoooorrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
    DSC04561.JPG

    bon appetit......
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

    Comment


      Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

      Hangt wellicht ook van de genetica af. Ik heb een paar keer Ketama's geprobeerd en daarvan bleven de toppen ook maar doorgroeien terwijl ze al weken in de bloei stonden.

      Mooie groentetuin ook. Jouw mais is al een stuk verder. Die van mij had ik helaas wat te laat gezet. Hoop dat dat nog wat wordt. Toch altijd leuk om wat dingen uit je tuin te oogsten.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

          mooie groentjes man ziet e allemaal mooi uit grts
          Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

          Comment


            Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

            29-7-2014 7 weken bloei!!

            Geprobeerd wat macro foto's te maken. Nog niet helemaal naar me zin, maar ik was het zat nu een uurtje proberen. Ik heb een paar verschillende lenzen geprobeerd en ook met het licht gespeeld. Volgende keer hopelijk nog net wat beter, maar het is wel een gedoe met analoge lenzen!!

            DSC04593.JPGDSC04595.JPGDSC04597.JPGDSC04598.JPGDSC04599.JPGDSC04601.JPGDSC04614.JPG

            en met een wat andere opstelling.

            DSC04674.JPGDSC04673.JPGDSC04651.JPGDSC04641.JPGDSC04634.JPGDSC04629.JPGDSC04675.JPG

            Zoals jullie kunnen zien nog 1 a 2 weken wachten voor de oogst!!

            Ik hoop dat jullie ook met deze foto's een beetje kunnen genieten en zoals mij, maar volgende keer probeer ik het dus nog beter te maken.


            laterrrrrrrrrrrrrrrrr
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

            Comment


              Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

              Mooie foto's! Nou nog de laatste loodjes.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                Yeah ! Nice pics !
                Is wel een beetje gedoe waard
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                  Thx mannen. Ik denk zelf nog twee weken. Ik weet eigenlijk niet hoe langs het duurt om van clear naar milky naar amber te gaan, hoe lang dat duurt.

                  Ik Heb wel begrepen dat milky toch het beste is. Meestal zeggen ze dat 50/50, milky /amber dat dat het beste is, maar met amber kleur ben je al eigenlijk over de top heen. En als je gaat drogen, dan word zoiezio toch alles amber. Dus ik wil deze keer proberen zo veel mogelijk bij milky te gaan oogsten.
                  Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                  Comment


                    Comment


                      Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                      1-8-2014 bloei 7 weken 3 dagen!!

                      Het einde is in zicht!!!! Weer wat foto gemaakt van de trichomen!!


                      Plant nr 1 zonder toevoeging alleen groei en bloei voeding.
                      DSC04680.JPGDSC04681.JPGDSC04683.JPGDSC04684.JPGDSC04685.JPGDSC04686.JPG


                      Plant nr 4 de Aptus.
                      DSC04692.JPGDSC04691.JPGDSC04690.JPGDSC04688.JPGDSC04693.JPG

                      De trichomen zijn nu aan het wit worden. Zoals je kan zien nog niet allemaal, maar het schiet lekker op.

                      Ik ga over een paar dagen spoelen en dus ophouden met voeding geven. Maar nu weet ik eigenlijk niet of je afgezuurd water (ph-) moet geven of gewoon alleen kraanwater. Wie oh wie weet het???

                      Als je ph - geeft dat is natuurlijk ook voeding en volgens mij moet je dus gewoon kraanwater geven. Het heet toch ook niets voor niets spoelen. Ik denk dat de hoge ph waarde dan niet meer geeft. Maar zeker weten doe ik het dus niet.


                      Laterrrrrrrr
                      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                      Comment


                        Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                        Ooh, dat gaat lekker inderdaad. Het gaat snel nu.

                        Ik geef zelf afgezuurd water. In Hydro zal dat zeker wel moeten toch?

                        Bij de BioNova voeding gaf ik op het eind ook wel een soort melasse product. Dat mag blijkbaar ook. Zit toch ook voeding in.

                        Las toevallig laatst ook een stukje over dat je door dat spoelen inboet aan THC gehalte. Maar ja anders gaat het vies smaken. Al merk ik dat zelf niet zo.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                          Hmm ik zou iets kunnen zeggen hierop Morgen zonder zorgen maar momenteel ken ik er te weinig van.
                          Plus ben ik een beginnende buiten kweker dus sorry i dont know yet
                          Maar ik denk wel dat QnQ hierop zou kunnen antwoorden
                          Alleszinds ziet het er echt mooi uit man proficiat.

                          Comment


                            Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                            Nog iemand anders???

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            lekkers en mooie kleuren uit de tuin!!!

                            1.jpg2.jpg

                            De gele tomaten vind ik niet lekker, die ga ik nooit meer kweken.

                            De oranje zijn net het lekkerste, zoete smaak.

                            De black tomaat, die bij mij paars zijn en niet echt zwart zoals bij Wietefras, zijn ook echt super van smaak en net ff wat anders!!!!

                            Eigenlijk moeilijk te kiezen maar ga toch volgend jaar over op oranje, want die scheuren want minder snel als de black tomaatje volgens mij
                            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                            Comment


                              Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                              Ik gebruik wel pH- tijdens spoelen, eigenlijk voor het gemak, want dat kan ik in een vaatje doen en hoef ik dan niet meer naar om te kijken.
                              Je kunt ook citroen gebruiken om de pH aan te passen tijdens spoelen, maar dat moet je dan elke dag maken.
                              Maar ik kweek op grond, waterkwekers weten hier meer van.

                              Mooie tomaatjes !
                              Ik zal volgend jaar ook eens wat andere kleuren zetten, da's leuk.
                              Dit jaar zijn er een hoop weg geregend hier helaas. Heb nog 4 rode staan maar die zijn net begonnen met vruchtjes vormen.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                                Heb nog even de schema's van BioNova en GHE FloraNova gelezen en er staat niets expliciet in over afzuren tijdens het spoelen. Beide schema's voegen echter gewoon ook tijdens het spoelen nog van alles toe.

                                Geinig al die kleuren. Pest met die zwarte tomaten is inderdaad wel dat ze snel scheuren.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X