Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tegengehouden aan de growshop...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Tegengehouden aan de growshop...

    Voor mij is die winkel een klein plantencenter waar ze geen plantgoed verkopen.
    Maar ik kan er wel de nodige spullen kopen voor in mijn moestuin tewerken.

    Vorige jaar heb ik deel van mijn pompoenen wortelstimulator gegeven. dat ging heel goed.
    En mijn tomaten pk 13/14. moet je maar eens proberen.

    Comment


      #17
      A joint a day keeps the doctor away

      Comment


        #18
        Re: Tegengehouden aan de growshop...

        iedereen moet 23 en 24 maart de grens vermijden met spullen!

        dan is namelijk de grote controle weer in de grensstreken,en plukken ze alles van de weg af.

        Comment


          #19
          Re: Tegengehouden aan de growshop...

          Oorspronkelijk geplaatst door coolsmoe View Post
          Ik zeg nee en ze vragen of ze eens in de koffer mogen kijken. Daar ze hebben gezien wat ik in de wagen heb geladen bij de winkel, heb ik de koffer open gedaan om ze een kijkje te laten nemen. Ze zien daar dus een paar zakken Batmix, een 600w lamp, wat Plagron spul etc.
          Mag dit eigenlijk zomaar? Kan een agent zonder reden vragen in je koffer te kijken? Ik ben even gaan googelen en kwam voor Nederland op deze link:

          http://www.lokalepolitie.be/5358/vra...controle-.html

          De fouillering kan slechts plaatsvinden wanneer de politiemensen, op grond van gedragingen of op basis van omstandigheden van tijd of plaats redelijke gronden hebben om te denken dat het voertuig of vervoermiddel werd gebruikt, wordt gebruikt of gebruikt zou kunnen worden:om een misdrijf te plegen of
          om opgespoorde personen een schuilplaats te geven of te helpen ontsnappen of
          om een voor de openbare orde gevaarlijk voorwerp, overtuigingsstukken of bewijsmateriaal in verband met een misdrijf op te slaan of te vervoeren
          http://elfri.be/doorzoeking-van-een-voertuig

          7.7. Tegenhouden van een voertuig/vervoersmiddel (artikel 44/15, derde lid, WPA)

          - een inbreuk te plegen
          - of er voor de openbare orde gevaarlijke voorwerpen, overtuigingsstukken of bewijselementen van het misdrijf mee te vervoeren.
          De agent van politie gaat niet over tot de doorzoeking van het voertuig; hij houdt het slechts tegen tot een politieambtenaar tussenkomt, en desgevallend overgaat tot de nodige bestuurlijke of gerechtelijke zoeking.



          Een gelijkaardige situatie dus als in Nederland.


          Nu, wat zijn de implicaties hiervan? Waar ik vooral 'schrik' van heb is dat ze die gegevens doorspelen naar de Belgische collega's en dat ze bij mij wel eens aan de deur zouden kunnen staan en daar heb ik geen zin in natuurlijk.
          Ik weet niet zeker of daar een kader voor bestaat.

          http://www.polfed-fedpol.be/crim/crim_coop_nl.php

          Politiediensten kunnen enkel persoonsgegevens uitwisselen om misdrijven te voorkomen of op te sporen. Deze gegevens worden niet langer dan noodzakelijk bewaard.schriftelijk je toestemming daartoe geeft hang je. Of het kan de aanleiding zijn om je te surveilleren, maar ik denk dat ze wel wat betere dingen te doen hebben...


          Maar afin, vermoeden ze misschien ook dat dit een hamburgertent is?



          Bij de nieuwe Alien shop...
          Is dat die in Terneuzen? Ik ben er niet geweest, maar als ik mij niet vergis is daar een Aldi vlakbij. Zou het geen goed idee zijn om de wagen daar te parkeren, meestal zijn de Nederlandse winkels toch wat goedkoper, dus zo vreemd lijkt het me niet als daar een Belgische wagen staat of vergis ik mij?

          Ik denk dat ik me eens een strafrecht advocaat ga raadplegen en horen wat hij zegt ivm van deze 'zaak' en of NL BE mag informeren als er niets illegaals gebeurds is. Vermoedens zijn maar vermoedens... Alsook eens opvragen bij de NL politie welke gegevens ze van mij nu hebben opgeslagen (inkijkrecht?).
          Hou ons op de hoogte!

          Oorspronkelijk geplaatst door ok13 View Post
          En in belgie is er aveve die bijna de hele lijn van plagron verkoopt. en zelf lampen en reflectors.
          Dan heb ik niet goed uit mijn ogen gekeken de laatste keer dat ik bij de plaatselijke Aveve langs ging.

          ik weet een horta zijn waar je een reflector kan kopen met in gebouwde ballast voor een 250W MH of HPS.
          http://www.acd-serres.be/nl-9508-534...mp-sirius.html

          ACD doet ook al mee... HPS kweeklamp te koop...

          Comment


            #20
            Re: Tegengehouden aan de growshop...

            Oorspronkelijk geplaatst door Jojen Weed View Post
            Mag dit eigenlijk zomaar? Kan een agent zonder reden vragen in je koffer te kijken? Ik ben even gaan googelen en kwam voor Nederland op deze link:

            http://www.lokalepolitie.be/5358/vra...controle-.html

            De fouillering kan slechts plaatsvinden wanneer de politiemensen, op grond van gedragingen of op basis van omstandigheden van tijd of plaats redelijke gronden hebben om te denken dat het voertuig of vervoermiddel werd gebruikt, wordt gebruikt of gebruikt zou kunnen worden:om een misdrijf te plegen of
            om opgespoorde personen een schuilplaats te geven of te helpen ontsnappen of
            om een voor de openbare orde gevaarlijk voorwerp, overtuigingsstukken of bewijsmateriaal in verband met een misdrijf op te slaan of te vervoeren
            http://elfri.be/doorzoeking-van-een-voertuig

            7.7. Tegenhouden van een voertuig/vervoersmiddel (artikel 44/15, derde lid, WPA)

            - een inbreuk te plegen
            - of er voor de openbare orde gevaarlijke voorwerpen, overtuigingsstukken of bewijselementen van het misdrijf mee te vervoeren.
            De agent van politie gaat niet over tot de doorzoeking van het voertuig; hij houdt het slechts tegen tot een politieambtenaar tussenkomt, en desgevallend overgaat tot de nodige bestuurlijke of gerechtelijke zoeking.



            Een gelijkaardige situatie dus als in Nederland.
            Tja, ik vermoed dat de agent het altijd kan vragen... maar zoals ik al zei, ze hedden al gezien wat er ingelegd werd aan de shop. En er zat niets illegaals bij, dus zag geen reden om 'nee' te zeggen.



            Oorspronkelijk geplaatst door Jojen Weed View Post
            Ik weet niet zeker of daar een kader voor bestaat.

            http://www.polfed-fedpol.be/crim/crim_coop_nl.php

            Politiediensten kunnen enkel persoonsgegevens uitwisselen om misdrijven te voorkomen of op te sporen. Deze gegevens worden niet langer dan noodzakelijk bewaard.schriftelijk je toestemming daartoe geeft hang je. Of het kan de aanleiding zijn om je te surveilleren, maar ik denk dat ze wel wat betere dingen te doen hebben...
            Deze link had ik ook gevonden. Dus ik vermoed dat ze dat inderdaad niet zomaar mogen doorgeven. Toch zeker niet als er niets illegaals gebeurd is. Maar ik wil zeker zijn... Ze komen iig enkel mijn huis maar in als ze een huiszoekingsbevel hebben, anders niet (ook al is er niets illegaals aan het gebeuren).

            Oorspronkelijk geplaatst door Jojen Weed View Post

            Maar afin, vermoeden ze misschien ook dat dit een hamburgertent is?
            Rofl... zo'n antwoord had ik idd moeten geven, maar op dat moment dacht ik daar niet aan.

            Oorspronkelijk geplaatst door Jojen Weed View Post

            Is dat die in Terneuzen? Ik ben er niet geweest, maar als ik mij niet vergis is daar een Aldi vlakbij. Zou het geen goed idee zijn om de wagen daar te parkeren, meestal zijn de Nederlandse winkels toch wat goedkoper, dus zo vreemd lijkt het me niet als daar een Belgische wagen staat of vergis ik mij?
            Yup. Maar ik ga niet met een paar zakken Batmix over straat lopen sleuren.

            Oorspronkelijk geplaatst door Jojen Weed View Post
            Hou ons op de hoogte!
            Ga ik zeker doen, hopelijk heb ik eerstdaags contact met een strafadvocaat.

            Eerstdaags vertrek ik op vakantie via Schiphol, als ik daar gestripsearched word, dan weet ik gelijk dat ik in het systeem sta als crimineel!

            Thanks voor je antwoord iig!

            Comment


              #21
              Re: Tegengehouden aan de growshop...

              Bij de Aldi parkeren..lol

              En dan met een filter van 40Kg op je rug over straat ?

              Dan kunnen ze je toch ook gewoon staande houden ? Dat kan prima volgens de wet.
              Naam doorgeven kan ook gewoon. En dat kan bewaard worden als het eens van pas komt.
              Dit is geen reden voor huiszoeking, maar daarvoor hebben ze ook eigenlijk geen echte reden nodig.

              Wordt je over 2 maanden met een kilo wiet onder je jas op straat staande gehouden dan komt deze info misschien wel boven.
              Dan lopen ze -ook misschien- wel even met je mee naar huis om daar eens rond te kijken.
              Binnen de wet kan dat gewoon allemaal.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #22
                Last edited by Jojen Weed; 25 March 2014, 07:41.

                Comment


                  #23
                  Re: Tegengehouden aan de growshop...

                  Idd, Jojen. Better safe than sorry.
                  Doe ik ook altijd, zo'n dingen.
                  Liever een uur omlopen dan gepakt worden/boete betalen/wagen kwijt/...

                  Check ook altijd spot die controle op facebook. Wou dit weekend gaan, maar zag melding dat er veel grenscontroles waren (net ook gelezen in dit topic)... Dan wacht ik wel een weekje.

                  Comment


                    #24
                    Re: Tegengehouden aan de growshop...

                    er was idd veel grenscontrole,
                    woon zelf aan de grens en hier hebben de marecheus wel 5 dagen na elkaar staan controle doen
                    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                    Comment


                      #25
                      Re: Tegengehouden aan de growshop...

                      Wie je daar mee uitlacht is een rund, niks mis met doordacht en voorzichtig te zijn, integendeel!

                      Comment


                        #26
                        Re: Tegengehouden aan de growshop...

                        Dit soort pesterijen is echt wel smerig. Ik neem aan dat de zaak ginder nog niet zo lang open is (op Google Streetview is het nog een bakkerij als ik het goed voor heb, juli 2009) en dit soort dingen is nefast voor een nieuwe zaak, zeker als hier voor gewaarschuwd wordt op fora en sociale media. Ik neem aan dat klacht neerleggen door de zaakvoerder tegen dit soort stalking niet nuttig is?

                        Comment


                          #27
                          Re: Tegengehouden aan de growshop...

                          Lol ik ben vandaag op de hoogte gebracht van het feit dat er controle is geweest bij mijn Urban garden shop,voor alle duidelijkheid heeft deze winkel niks met aliengrowshop te maken en ben ik ook geen growshop want dat is zo 2011.
                          Als je een stad bezoekt waar een goede 40000 mensen wonen en werken wil het wel eens voorkomen dat je een politie agent tegen komt die je controleert op eventuele verboden artikelen die hier niet aanwezig waren.
                          Ik heb er die desbetreffende dag met coolsmoe over gepraat en hem ook gezegd dat als hij 10 min eerder of later was vertrokken geen vuiltje aan de lucht zou zijn geweest,ik moet er ook bij vermelden dat terneuzen jarenlang de coffeeshopstad is geweest en dat daardoor een belgisch kenteken als een rode lap op een stier werkt,wat het uiteindelijk doel van zo,n actie is is wel duidelijk met dit topic.
                          Als er een angst is om gepakt te worden met dingen te doen die wettelijk gezien verboden zijn zou ik zeggen bestel online of zoek een andere hobby.


                          ALLEEJUPPAAAHHH BUKAKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
                          Last edited by Urban; 25 March 2014, 18:58.

                          Comment


                            #28
                            Re: Tegengehouden aan de growshop...

                            Wat ik niet goed snap... Wat is het 'wettelijke' verschil tussen een tuincentrum en een growshop dan? Waarom denkt de politie dat je een growshop bent?

                            Comment


                              #29
                              Re: Tegengehouden aan de growshop...

                              Tsja coolsmoe leg mij de definitie groeiwinkel eens uit,het zijn gewoon hersenspinsels naar mijn idee waar ze tot op heden nog niet uit zijn,de nieuwe wetgeving qua growshops is weer uitgesteld dus 1 april is er nog geen nieuws en dat komt naar mijn idee dat ze totaal niet weten hoe ze de problemen die ze daarmee uiteindelijk gaan tegen komen op moeten lossen,je kunt immers niet zomaar het personeel van de boerenbond op straat zetten omdat ze per ongeluk een zak aarde aan achteraf gezien een wietkweker hebben verkocht zonder dat te weten.
                              Dat er gedacht word dat ik een growshop ben is waarschijnlijk omdat ik apparatuur verkoop die ook in de professionele tuinbouw word gebruikt,ik heb geen andere verklaring daarvoor,daarnaast zijn er veel artikelen die ik verkoop ook verkrijgbaar bij een standaard tuincentrum waar ze dan ook het vermoeden van kunnen hebben dat het een growshop is.

                              Comment


                                #30
                                Re: Tegengehouden aan de growshop...

                                Dat voorstel over de growshops is aangenomen in de tweede kamer en wacht op op stemming in de eerste kamer. Is verder geen uitstel of onduidelijkheid meer over hoor.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X