Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

juiste filter en afzuig ? en eventueel tent voor 5 plantjes ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    juiste filter en afzuig ? en eventueel tent voor 5 plantjes ?

    Korting op 420shop
    ..first time WW and still running..

    #2
    ofwel 1.45 *8 =
    Let op dit werk goed voor normale temperaturen, hier moet je ook rekening houden met de temperatuur die zal oplopen door je kweekmateriaal vooral de lamp. dus je zal extra zuigkracht erbij moeten nemen. en vergeet je koolstoffilter niet erbij te rekenen.

    Daarom hebben wij de Wet van Bernoulli http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Bernoulli en dit rekenwerk mag je zelf doen



    grtt en su6 met de opbouw en kweek
    Last edited by odyssee; 30 March 2014, 15:56.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

    Comment


      #3
      Re: juiste filter en afzuig ? en eventueel tent voor 5 plantjes ?

      odyssees, thx.
      dat wil dus nu ook zeggen dat mijn filter niet veel nut heeft vermits het 20% meer moet zijn dan de afzuiging.
      althans was dit wel op advies van de verkoper in de growshop.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
      ..first time WW and still running..

      Comment


        #4
        Re: juiste filter en afzuig ? en eventueel tent voor 5 plantjes ?

        hoi volgens mij is hij zwaar genoeg met mijn lekenkennis. Mocht ik verkeerd zijn zal er wel een ervaren rot mij hier wel verbeteren.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

        Comment


          #5
          Re: juiste filter en afzuig ? en eventueel tent voor 5 plantjes ?

          Dat is vooral gebaseerd op de hoeveelheid lucht die plantjes nodig hebben denk ik, maar wij zuigen vooral af om de temperatuur goed te houden.

          De temperatuur in de tent is vooral afhankelijk van de temp. van de lucht die de tent in komt.
          De lucht die je de tent in gaat brengen gaat nooit koeler worden, alleen maar warmer.
          Om die reden kun je soms (in kleine kamertjes) niet de lucht uit dezelfde ruimte, dan warmt de kamer steeds verder op.
          Gevolg is vaak dat je wat meer slang nodig hebt om de lucht uit de tent naar een andere ruimte te krijgen, of naar buiten ofzo.

          Elke 90 graden bocht in een luchtslang kost je tientallen procenten capaciteit !
          Elke meter gestrekte slang kost je ook enkele procenten. Zo heb je natuurlijk al snel te weinig power van een afzuigertje.
          Probeer de slang zoveel mogelijk uit te rekken, en zo min mogelijk lengte te gebruiken.

          Dan krijg je vaak nog dat zo'n afzuigding best veel geluid maakt op volle toeren, dus dan wil men graag een beetje dimmen om dat te verminderen.
          Met een 400W lampje zou ik -als ik nu alles nieuw moest kopen- gaan voor een 500m3 slak en filter.
          Die 500m3 heeft genoeg capaciteit om wat flauwe bochten door te komen en kan ik nog een stukje dimmen met een variac om het geluid te beheersen.
          Eventueel nog een stukje extra power voor de warme zomernachten. ('s zomers draai je natuurlijk 's nachts

          Mgoed, misschien kan er beter iemand reageren die met HPS in een tentje werkt.
          Die kan je zo vertellen hoe de praktijk is.
          Ik heb in al die jaren geleerd dat je sommige dingen beter iets ruimer kunt hebben, dan hoef je niet zo snel wat nieuws te kopen

          In een 3x4 slaapkamertje met 4x36W tneon in een tentje van 80x80x160 en 250m3 afzuiging is het 's zomers net rond de 30 graden te houden.
          Met een 250W hps wordt het te warm.

          Er is trouwens een heel uitgebreid topic over: Wat heb je nodig !
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            ..first time WW and still running..

            Comment

            Bezig...
            X