Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Steenwol blokjes in hydro korrels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Steenwol blokjes in hydro korrels

    Korting op 420shop
    Dag Hydro experts

    Ik heb mijn zaadjes in kleine steenwol blokjes gedaan. Toen de wortel uit de onderkant van de blokje kwam heb ik ze overgezet in een Waterfarm. Ik heb ze echt in het medium ingegraven.

    Door het drip systeem blijf de bovenkant van de blokjes behoorlijk nat.

    Had ik beter de blokjes gewoon op het medium kunnen zetten?
    Loop ik de risico op stamrot als de stam de hele tijd nat is?

    image.jpg

    Alle suggesties welkom.

    Groeten

    DR

    #2
    Re: Steenwol blokjes in hydro korrels

    late reactie maar mischien bruikbaar voor toekomstige lezers:

    je plant vind het prettig als je het blokje helemaal in de korrels zet, zo kan er geen licht bij je wortels komen.

    om problemen met wortelrot schimmels te voorkomen is het aan te raken de bovenkant van je steenwol af te dekken met korrels. daardoor kan er dan minder tot geen licht bij je steenwol komen waardoor schimmels minder makkelijk groeien. (wortelrot schimmels houden van licht, warmte en hoge PH waarden).

    het overmatig spetteren van de waterfarm is precies de reden waarom veel mensen die druppelring maar 1x gebruiken en dan vervangen voor iets anders.
    een tweede probleem van de waterfarm is dat de bak niet lichtdicht is, waardoor je voeding 1 groot bacteriezwembad word en je ph als een jojo op en neer blijft gaan.

    persoonlijk zou ik een waterfarm alleen als vuilbak gebruiken. maargoed ik ben dan ook niet de meest positieve in het land

    Comment

    Bezig...
    X