Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goed of niet goed ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Goed of niet goed ?

    Als ze dorst hebben:p dat is wanneer de pot bijna leeg is. Ieder plantje heeft een andere behoefte til iedere dag ff de pot op dan voel je wel het verschil. Twijfel je kan je aan de zijkant een sateprikker erin steken. Dat moet je natuurlijk niet te vaak doen dan kan je de wortels beschadigen. Als de prikker droog blijft is het tijd voor water.

    Het is ff oefenen en het plantje laat snel genoeg zien dat het niet goed gaat

    Comment


      #17
      Re: Goed of niet goed ?

      ok bedankt

      Comment


        #18
        Re: Goed of niet goed ?

        Zelf controleer ik of het tijd is voor water door m'n vinger in de aarde te stoppen. Deze mag droog zijn tot (en met, komt met ervaring) mijn 2e vingerkootje. Zo niet dan wateren. Maar er zijn betere methodes zoals het gewicht van de pot in de vaten houden. Moet je even zoeken, staat her en der uitgebreid beschreven. (Water geven hoeft - afhankelijk van je methode - ook niet dagelijks) (en beter te weinig dan teveel)

        De afstand van de lamp meet je, zoals al een paar keer gezegd, van de bovenkant plant tot de onderkant van je lamp (echt de bulb (het peertje) zelf).

        Succes!

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Je weet wel dat het snachts voor de plantjes echt aardedonker moet zijn he? Doelend op je tent openzetten vraag.

        Met de groei iets mimder boeiend dan de bloei, maar tis toch echt een moetje.

        Mijn tent heeft onderin 3 grote flappen die ik t.b.v
        de frisss lucht open kan zetten. Die staan altijd open maar de tent staat verder, in zijn geheel, in een aparte kamer (waar t donker is als dat moet.)
        Rough! Rough! Arrrr..

        Comment


          #19
          Re: Goed of niet goed ?

          ja het is 35cm tot aan de bulb en snachts doe ik het verfris ding toe zodat het donker is ik heb een timer en mijn lamp springt uit van 00u tot 05u :p

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          moet ik dan snachts de ventilatie aan laten staan koolstoffilter etc?

          Comment


            #20
            Re: Goed of niet goed ?

            In de groei kan of mag dat, in de bloei moet dat.

            Grtz.

            Comment


              #21
              Re: Goed of niet goed ?

              Want de geur en de temperatuur wil je ermee beheersen.
              Rough! Rough! Arrrr..

              Comment


                #22
                Re: Goed of niet goed ?

                dus nu mag ze af sdtaan ?

                Comment


                  #23
                  Re: Goed of niet goed ?

                  Lol! En je LV trouwens! Bedacht ik me net :
                  Want de geur en de temperatuur en de luchtvochtigheid wil je ermee beheersen.
                  Maar nu ze nog klein zijn mag tie nog wel eventjes uit. Dalijk als ze net wat groter zijn gaan ze met licht uit veel vocht uit wasemen en dan moet de afzuiger wel aan. Je kunt de eerste paar weken zolang het nog niet stinkt, het filter loskoppelen. Dan hoeft de fan minder hard aan.
                  Rough! Rough! Arrrr..

                  Comment


                    #24
                    Re: Goed of niet goed ?

                    ik heb gewoon mijn fan afgezet en mijn ventilator aan is dat goed zo ?

                    Comment


                      #25
                      Re: Goed of niet goed ?

                      Zou zelf afzuiger aan en fan uit.
                      Rough! Rough! Arrrr..

                      Comment

                      Bezig...
                      X