Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietplantjes naar buiten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietplantjes naar buiten?

    Korting op 420shop
    Hallo,



    Ik heb gisteren drie white widow's overgezet in de potgrond en wil deze graag buiten verder kweken. Ik heb ze 2 april te ontkiemen gelegd en vervolgens een tijdje in de stekgrond gedaan. Dit was allemaal binnen onder een tl lamp. De reden dat ik ze graag naar buiten wil hebben is ivm de grootte van de potten, deze passen eigenlijk niet meer onder de lamp en als ze dadelijk wat groter worden al helemaal niet meer. Waarschijnlijk gaan ze straks ook harder ruiken waardoor ik ze ook liever niet binnen heb.

    Mijn vraag is, kan ik ze op dit moment al buiten neerzetten en zo ja, waar moet ik dan rekening mee houden? Ik kan ze een plekje geven waar de zon het langste schijnt, maar dit zal nooit 18u zijn ben ik bang. Ook is het buiten wat wisselvalliger weer. Is het daarom slim om er een soort van kasje om heen te bouwen met wat hout en transparante folie?

    Ik hoor graag van jullie!

    Groetjes!
    ✓ Eet twee ons groenten per dag!

    #2
    Re: Wietplantjes naar buiten?

    Ik ben zelf ook nieuw, maar volgens mij moet je vooral opletten of het gaat vriezen.
    Eb dan haal je de planten dus nachts binnen.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #3
      Re: Wietplantjes naar buiten?

      Ja klopt, vanaf 15 mei is de kans op vorst het kleinst. Waar ik me vooral zorgen om maak is het, met name de 18u licht, temperatuur, regen en harde wind.
      ✓ Eet twee ons groenten per dag!

      Comment


        #4
        Re: Wietplantjes naar buiten?

        Bij mij zijn er al twee kapot gewaaid.
        Het advies wat ik hier kreeg, was de plant meteen naar buiten doen als hij boven de grond komt.

        Of je moet iets van een kas bouwen.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #5
          Re: Wietplantjes naar buiten?

          Kan best hoor buiten... Als t egt nog tegen t vriezen aankomt.. Zet je ze n nachtje binnen... Liefst zoveel mogelijk zon... Volgens mij is t nergens 18 uur licht... Laat staan 18 uur zon... Dr staan al wat buitenkweekjes hier, die al lekker op dreef zijn... Ik zou zeggen.. Lekker buiten laten... ! En als t egt regent ff een tafeltje erboven zetten

          Suc6

          Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

          Comment


            #6
            Re: Wietplantjes naar buiten?

            Dankje! Ik ga ze vandaag gewoon buiten zetten en er proberen om iets omheen, of ieder geval erboven te bouwen (soort van kas). Zou ik ze 's avonds wel gewoon binnen moeten zetten? En op slechte dagen dat het veel regent en donker is, toch maar even onder de lamp misschien?
            ✓ Eet twee ons groenten per dag!

            Comment


              #7
              Re: Wietplantjes naar buiten?

              Enige waar je op moet letten met zulke kleintjes is dat de grond niet zeiknat wordt met een buitje regen, geen licht wegnemen.
              En natuurlijk niet van binnen meteen in de volle zon zetten, dan vallen ze flauw, dat kan na een paar dagen.
              Regen en wind kan een plantje tegen, en zo niet was het een zwakkeling.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Wietplantjes naar buiten?

                Oke, daar ga ik opletten! Alweer bedankt QnQ!
                ✓ Eet twee ons groenten per dag!

                Comment


                  #9
                  Re: Wietplantjes naar buiten?

                  Planten voor buiten zaai je best van eerste keer buiten. Past die zich al aan aan de omgeving en zal die al veel resistenter zijn tegen de omstandigheden buiten. Regen is beu maar daar heb je het meest last einde bloei.Maar om buiten te zaaien moet je geduld hebben en wachten tot na ijsheiligen om te zaaien anders ga je voor autoflowers.

                  Grtz.

                  Comment


                    #10
                    Re: Wietplantjes naar buiten?

                    Thanks! Ik heb ze nu toch buiten gezet, helaas wordt het weer wat minder nu maar ze staan in ieder geval droog en redelijk in de zon.
                    ✓ Eet twee ons groenten per dag!

                    Comment


                      #11
                      Re: Wietplantjes naar buiten?

                      Zijn mijn plantje nu te veel aan het strekken? Ze staan nu buiten (zoveel mogelijk in de zon) en 's nachts onder het afdak.
                      Attached Files
                      ✓ Eet twee ons groenten per dag!

                      Comment

                      Bezig...
                      X