Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VICE Documentaire Nederlands wietbeleid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: VICE Documentaire Nederlands wietbeleid

    Korting op 420shop
    Beste leden van het jointjedraaien.nl forum,


    Ik zal me even voorstellen: mijn naam is Guus Ritzen en ik werk voor VICE News. Voor VICE Nederland zijn wij bezig met het voorbereiden van een documentaire die we internationaal willen launchen. Hij gaat over het repressieve wietbeleid van de afgelopen jaren in Nederland. Ik weet niet of jullie met VICE bekend zijn, maar we maken reportages over alles van oorlog in Afrika tot striptenten in Atlanta, en de weg daartussen is geplaveit met verhalen over alle soorten drugs die er te krijgen zijn.

    Wij verbazen hier ons elke dag op kantoor over de nieuwe bizarre maatregelen die worden ingevoerd om het roken van een Nederlandse joint zo moeilijk mogelijk te maken, en daarom willen we de docu zo goed mogelijk maken voor een internationaal, breed publiek. Wij zijn het er dan allemaal over eens dat we ook de achterdeur van het beleid goed in beeld moeten brengen.

    Nu zijn wij voor ons docu nog op zoek naar een Nederlandse, professionele kweker. Mijn vraag was of iemand van jullie wellicht iemand kent die wiet kweekt die hier (anoniem) aan ons over zou kunnen vertellen. Het gaat ons om grootschalige kweek, dus meer dan de wettelijke toegestane hoeveelheid van 5 planten. We zouden met een camera en Engelse interviewer langs willen komen bij de kwekerij zelf. Als het een breekpunt is, hoeft er niet eens een interview op locatie plaats te vinden. We willen het in de eerste plaats gewoon zien.

    Voor de duidelijkheid: wij kunnen volledige anonimiteit garanderen. De kweker hoeft geen seconde in beeld te zijn, zijn stem kunnen we zelfs onherkenbaar maken, en desnoods gaan we er geblinddoekt heen.


    De afgelopen weken hebben we enkele artikelen gepubliceerd mbt het repressieve wietteel-beleid in NL. Zie:

    -http://www.vice.com/...d/doede-de-jong
    -http://www.vice.com/...-moet-een-boete

    We hopen dat er iemand is die ons hiermee kan helpen. Het Nederlandse beleid is zo repressief geweest, dat het voor ons tot op heden moeilijk is geweest een kweker te vinden.

    Ik ben bereikbaar op het e-mail adres guus.ritzen@vice.com. Je kunt me ook bellen: 06 2010 5060.

    Bedankt voor jullie tijd en vriendelijke groet,

    Guus Ritzen

    #2
    Re: VICE Documentaire Nederlands wietbeleid

    VICE is bij mij wel bekend, leuke reportages meestal. Succes in ieder geval.

    Comment

    Bezig...
    X