Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Oma ging bladluizen te lijf met rook, knoflook en uien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Oma ging bladluizen te lijf met rook, knoflook en uien

    Dat plakband zou inderdaad simpel te proberen zijn. Ga ik proberen.

    Wat doe je precies met die groene zeep oplossing dan stafford? Dat sproei je over de mieren of giet je dat over hun nest ofzo? Zou niet eens weten waar ze vandaan komen, maar dat moet ergens te vinden zijn uiteraard.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #17
      Re: Oma ging bladluizen te lijf met rook, knoflook en uien

      dat nevel je over de plant heen waar ze zitten en over die rotzakken zelf,
      een dag later zul je zien dat ze allemaal dood zijn,
      het richt geen schade aan de plant aan,
      je kunt ook waar hun nest is wat nevelen,


      ik doe het al jaren op die manier met succes,

      Comment


        #18
        Re: Oma ging bladluizen te lijf met rook, knoflook en uien

        Ik heb vooraan men afdak gewoon wat teentjes look in de grond gedaan en die gaan groeien en houden veel zuigende instecten weg, Nee geen vampieren maar dat zou dus ook lukken. Dus dan heb je ook geen last van vampieren. Weerwolven daar weet ik nog niets op nee serieus. ajuin planten is ook een middel al kruiden die een zware irritante doordringende geur hebben. O.a lavendel maar ik riek dat niet graag dus dan zou ik hier verdreven worden en dat is ook niet de oplossing :p
        Leve oma ze waren de beste

        Greetz.

        P.S ik heb ook een spray gemaakt met look extract, 1 koffie lepel olijfolie, 1 kofielepel gewone vloeibare zeep. Dit houd verschillende beestjes weg. Niet 100% maar toch 85%. de rest doe ik handmatig weg en dat lukt
        voorbeeld van mijn manier Foto0132.jpg
        achter een gewone groene draad waar spinnetjes er zich gaan nestelen. Bioschild
        hier staan ze buiten gewoon en af en toe komt er eens een luisvliegje maar die gaat er zo rap aan door mijn boddygaurds en mijzelf natuurlijk.
        Foto0140.jpg
        Foto0141.jpg
        alles doe ik biologisch geen enkel chemisch gedoe op men planten.
        Ik heb hier veel geleerd door verschillende mensen hier en ik heb het rap geleerd

        Dit is mijn eerste kweekje ooit (maar niet mijn laatste )

        Comment


          #19
          Re: Oma ging bladluizen te lijf met rook, knoflook en uien

          Het is inderdaad de combinatie van allerlei methoden die 't 'm doet.
          Als je bijvoorbeeld alleen een teentje knoflook in de pot erbij plant zal dit maar heel beperkt werken.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #20
            Re: Oma ging bladluizen te lijf met rook, knoflook en uien

            Heb een stuk tape op de stam gedaan en daar raakten ze knap van in de war
            20140521_Mieren.jpg

            Heb er later ook nog wat duct tape bij gedaan, omdat ze over deze plakband toch wel heen konden lopen als ze maar genoeg hun best deden. Helaas gingen ze vervolgens in andere planten zitten.

            Kon niet verzinnen wat ik nou met zeepsop zou moeten beginnen tegen de mieren met een nest tussen mijn planten. Niet zonder ook de planten te mollen althans.

            Heb dus toch maar gewoon een lokdoos gezet. Inmiddels is er daar geen mier meer te bekennen.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #21
              Re: Oma ging bladluizen te lijf met rook, knoflook en uien

              Ai ja een mieren nest er juist tussen is ook wel pech hebben maar gelukkig is het nu oplgelost

              Comment


                #22
                Re: Oma ging bladluizen te lijf met rook, knoflook en uien

                koffiedik heb ik vorige maand bewaard in de keuken en op den duur op de groentetuin gegooid.. het ging na een tijdje wel schimmelen in de keuken.
                van de week ook wat nieuwe koffiedik op de potten met wiet gegooid.. ook daar bespeur ik wat schimmel.. heel lichtjes.
                het kan door de regen komen.. geen idee.. het is nu droog en ik heb het wat weggeschept maar als het aanhoudt dan grijp ik naar ecostyle
                Baas in eigen brein.

                Comment


                  #23
                  Re: Oma ging bladluizen te lijf met rook, knoflook en uien

                  Sommige grootmoeders bespuiten de planten met een emmer water met spiritus en/of groene zeep. Echt goed voor de planten kan dat toch niet zijn, dacht ik zo.

                  Waarom maak je nu ineens een uitzondering?
                  Bij de gebruikte dosis is er niks loos.

                  En wat denk je dat er in "bio" flesjes zit waar vetzuren op staat?
                  In bijna alle gevallen kalizeep. zachte of groene zeep inderdaad.
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #24
                    Re: Oma ging bladluizen te lijf met rook, knoflook en uien

                    Die verhouding spiritus/water/zeep is wel belangrijk. Ik heb er wel eens een prachtige clematis mee gesloopt
                    Baas in eigen brein.

                    Comment


                      #25
                      Re: Oma ging bladluizen te lijf met rook, knoflook en uien

                      Geld ook voor mij, bij de juiste dosis leer je heel veel, bij overdosering legt je brein op straat.
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment

                      Bezig...
                      X