Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onbekende ec meter gevonden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onbekende ec meter gevonden

    Korting op 420shop
    Schermafbeelding 2014-06-29 om 21.07.42.png
    Ik vond deze meter onlangs voor 5 euro( rommelmarkt).
    Ik heb enkel ervaring met pH meters van dit formaat. Als ik de meter onderdompel in gewoon kraanwater-tot aan het kleine streepje- wordt het meetbereik overschreden,denk ik tenminste : CIMG1974.jpg
    Als ik de meter uit het water haal is even een waarde van 11,6 te lezen, waarna het langzaam tot nul zakt.
    Staat deze meter extreem fout gekalibreerd?

    Wat mij bij de volgende vraag brengt: Als je met een weegschaal perfect 1,00g zout kan afwegen en oplossen in 1l gedemineraliseerd water, kun je dan op deze manier de meter kalibreren?
    Paf ze!
    Last edited by weibei; 29 June 2014, 23:20.

    #2
    Re: Onbekende ec meter gevonden

    Het zou een calibratie fout kunnen zijn, maar wellicht is die meter ook gewoon stuk. Ik had bij een EC meter ook dat ie op een gegeven moment veel te hoge waardes aangaf. Ding was met het calibratie schroefje achterop ook niet meer in het bereik te krijgen.

    Ik had in mijn notities nog een verhaal staan over een zelfbouw EC meter en volgens dat verhaal zou 1g zout in een liter water een concentratie van 1000ppm moeten opleveren. Wat dat dan in EC is zou ik niet weten.

    In plaats van een liter gedistilleerd water weggooien zou je ook een flesje calibratie vloeistof kunnen proberen. Kost iets van 5 euro voor een kwart liter. Of minder als je een kleinere hoeveelheid koopt. Weet je tenminste zeker dat het klopt.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: Onbekende ec meter gevonden

      http://www.manicbotanix.com/hydropon...ion-chart.html

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment

      Bezig...
      X