Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DWC stekbak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    DWC stekbak

    Korting op 420shop
    Dit is de 2e versie van mijn hydro-opstelling om stekken te maken. De eerste bewees reeds haar succes met stekken van tijm en basilicum, er stond zelfs een struikboon in voor een goeie 3 weken.
    Omdat de MKI esthetisch en functioneel niet helemaal ok was, ben ik nu aan de slag gegaan met beter materiaal.

    Het reservoir bestaat uit een witte IKEA bak van een 8 tal liter, de "pot" bestaat uit een gereedschapsbakje met in de bodem een 30-tal gaatjes geboord.
    CIMG1994.jpg
    Er staat een Sera 110 plus luchtpompje, met een debiet van 1,8l/minuut, aangesloten op een lege infuuszak waar ik met een naald wat gaatjes in heb geprikt.
    CIMG1995.jpg CIMG1993.jpg
    Mijn bruissteen is plotseling volledig uiteengevallen tijdens vervoer,vandaar de infuuszak.
    De infuuszak wordt op de bodem van het reservoir geklemd. Hierboven komt dan de bak met kleikorrels. Die hangt zo dat er een dun laagje water van .5-1cm staat in de ballenbak.
    Alles afdekken om zo goed mogelijk lichtdichtheid te bekomen(dit faalt momenteel nog, ik haal wel eens een bus zwarte verf) en een plastieken dakje erboven om de vochtigheid omhoog te houden.
    CIMG1991.jpgCIMG1990.jpg
    Momenteel staan de stekjes 3 dagen in de bak, met enkel verzuurd water (om een pH 6 te bekomen) en een drupje clonex gel, je weet nooit dat het helpt.
    Nu staan er maar 1 cannabisstekje in, de top van een autoflower. De rest zijn tomatendieven en wat andere brol.
    Last edited by weibei; 4 July 2014, 12:30. Reden: verzuren afzuren aanzuren opzuren -ik weet het niet meer!

    #2
    Re: DWC stekbak

    Grappig, om te zien dat jij een totaal andere weg in bent geslagen als ik met mijn bubble cloner. Ik heb net zoiets gemaakt (bak water met een luchtpomp) maar dan met van die ronde schuimkraagjes erop waar de plant ingestoken wordt in plaats van kleikorrels. Uiteindelijk komt het natuurlijk op hetzelfde neer.

    Lastig inderdaad dat die bakken tegenwoordig haast allemaal doorzichtig zijn. Valt nog niet mee om het dan lichtdicht te krijgen.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: DWC stekbak

      Zou je hiervoor schuursponsjes kunnen gebruiken, of nemen die teveel water op?

      Comment


        #4
        Re: DWC stekbak

        Nee, die worden inderdaad knap nat lijkt me. Ik heb zo'n zwemnoedel in plakjes gesneden. Zo'n ding kost 1 tot 3 euro.

        Heb ik er zo'n vorm in gesneden (bovenkant is de dikte van de noedel en daaronder heb ik het wat kleiner gesneden):


        Maar dat heb je verder toch ook niet nodig? Het gaat toch gewoon ook goed zo met die kleikorrels?

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: DWC stekbak

          Hehe, een luchtpomp in de vijver en volsteken met drijvende stekjes
          Goh nee ben niet direct van plan dit ook te doen(zolang mijn manier ook gaat) maar het blijft soms geniaal hoe ver je geraakt door zowat alles in huis niet te gebruiken waarvoor het dient.
          (In Amerika zou er al een sticketje aanhangen met "not for hydroponic use" om rechtzaken te voorkomen)

          Nu wel een nadeel ontdekt, ik kan zo goed niet zien of de stekken al beworteld zijn. Ik zou kunnen wat kleikorrels wegnemen om te kijken, maar vrees dat ik dan de haarwortels ga beschadigen(voor zover die er al zijn )
          Last edited by weibei; 4 July 2014, 12:15.

          Comment


            #6
            Re: DWC stekbak

            Ik vind het ook wel grappig dat je dwc doet, maar waarom niet gebruik je niet gewoon een donker emmer met deksel niet zoals ik die gebruik. Vraag het gewoon aan de snackbar in de buurt. Kost je niets en je bent gelijk aan het recyclen . Kijk maar even op mijn dwc topic. Trouwens ik zal echt wel even een bruissteentjes kopen hoor.!!

            succes
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

            Comment


              #7
              Re: DWC stekbak

              Dit zal ik opschrijven voor de MKIII !
              Momenteel zit de EC op 1,4ms en pH op 6,5 (ik zal straks wat aanzuren)
              Ik heb nu wel helemaal geen idee welke EC stekjes nodig hebben, dat wordt wat leeswerk
              1 van de tomatenstekjes begint wortels te vertonen:CIMG2016.jpg
              CIMG2015.jpg
              CIMG2017.jpgDit is het topje van de autoflower

              Comment


                #8
                Re: DWC stekbak

                Een EC van 1,4mS lijkt me wel vrij hoog. EC hou ik zelf op 0,5 (of ik gebruik kraanwater en dan is het 0,7 oid)

                Stekken hebben volgens mij niet al te hoge EC nodig. Stek en zaaigrond is toch ook altijd vrij arm. Ik zet ze liefst in een mengsel van kraanwater en RO water (gedistilleerd water maar dan met een reverse osmose filter) om de EC laag te houden.

                Maar goed, je stekken doen het er zo te zien wel prima op.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: DWC stekbak

                  Autoflower is er aan :p Dit was wel te verwachten, aangezien het een stekje was van nog geen 2 cm, en 't is dan nog een autoflower ook.
                  Mijn groeilamp heeft het begeven dus zit de bloeilamp er tijdelijk in. Ik kijk wel nog voor een tl setje.
                  CIMG2026.jpg

                  Het systeem is wat aangepast , met dank aan Wietefras en Morgen Zonder Zorgen!
                  Ik heb wat vijverfolie in mijn waterreservoir gelegd, zo is de bak iets groter en lichtdicht.
                  In deze bak staan 2 zwarte plastiek bloempotten. In elke pot zit een bruissteen.
                  Bij wijze van experiment heb ik in de ene pot de netpotjes net tot aan het water gehangen, en in de andere er boven, zodat enkel de spettertjes de korrels bereiken.
                  CIMG2022.jpgCIMG2023.jpg
                  Ik moet wel nog een beter materiaal vinden op op de potten te leggen waar de netpotjes inhangen, momenteel is dit radiatorfolie maar dit is echt op het randje van te flexibel.
                  De pH is 4,5 (oeps , wat te enthousiast geweest met salpeterzuur :p dit zal ik direct effe corrigeren) en de EC is 1,23.
                  Last edited by weibei; 10 July 2014, 16:46.

                  Comment


                    #10
                    Re: DWC stekbak

                    De stekken zijn volgens mij nu ongeveer klaar voor verpotting. Ze hebben redelijk wat stress gehad, zijn enkele malen uit hun potjes gehaald geweest en hebben extreme ph waarden doorstaan.
                    Ook al zijn de stekken een succes, de pH blijft maar omhoog gaan. Ik zuur af met salpeterzuur tot 5,8 en soms is 3 uur later de pH alweer op 7-7,5.
                    De korrels zijn zeer goed uitgespoeld, en hebben al een maand in een vorige hydro bak gehangen, dus hieraan kan het normaal niet liggen.
                    Ik weet dat een luchtpomp voor pH verhoging kan zorgen, maar dit lijkt me toch wat extreem.
                    Ik snap er effe niks meer van...
                    Last edited by weibei; 14 July 2014, 16:15.

                    Comment


                      #11
                      Re: DWC stekbak

                      Weibei, die stekker maar even goed verwennen en niet meteen op 12/12 zetten, anders zit de kans er dik in dat het een man of herma wordt.

                      Ik heb onlangs ook een stekken bak gemaakt. Ik wilde hem vorige keer al postten maar doen deed de plaatjes uploader het niet.

                      foto 3 (1).jpg Hetzelfde principe als de bak van Wietefras, van hem ik m ook afgekeken .

                      foto 1 (1).jpgfoto 2 (1).jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: DWC stekbak

                        Geen zorgen , ik zet mijn tomatenplantjes nog niet in bloei!
                        Er staan zaailingen te groeien naast de stekbak, de beste hiervan zal de toekomstige moederplant zijn. Dan komen er wel cannabisstekjes in te staan.

                        Comment


                          #13
                          Re: DWC stekbak

                          Ziet er leuk uit die bak...
                          Dat met die ph schommeling had ik ook last van bij mijn eerste hydro kweek.
                          Ik gebruik nu canna aqua voor recirculerend systeem, en heb dat toen ook aangeschaft.
                          dit zou kunnen helpen, tegen de schommeling.
                          Ik zelf gebruik een klein (aquarium )circulatie pompje in mijn tank en mijn ph blijft stabiel.
                          Je kan nog proberen om zonder bruis steen te proberen met alleen het slangetje in de bak.

                          Comment


                            #14
                            Re: DWC stekbak

                            Flesje ph min kopen. Ik heb ook voeding van house of garden. En ook super stabiele ph. Heb nu een aantal stek bakken gezien. Nu ga ik er ook 1 maken. Maar heb nog tijd. Mijn moeder plant is nog aan het groeien.

                            Comment

                            Bezig...
                            X