Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heeft deze AF voeding nodig?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Heeft deze AF voeding nodig?

    okay, ja, hier is het rond de 8, dus moet altijd aanzuren.
    je kan het best je plantje beoordelen in daglicht of in ieder geval zonder de ledlamp aan.
    ik zou qnq's advies in ieder geval proberen: overpotten in een grotere pot.

    Comment


      #17
      Re: Heeft deze AF voeding nodig?

      Ja, denk dat ik dat morgen ff doe, na de verjaardag waar wij zo heen moeten en het NL elftal.
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


      Comment


        #18
        Re: Heeft deze AF voeding nodig?

        pH van je kraanwater 5.9 ? Hoe meet je dat ?
        Is dat niet heel erg laag, of woon je in 't buitenland ?
        Dan moet je de pH omhoog brengen nadat je voeding hebt toegevoegd.

        Ohja, en het is onder LED.
        Da's ook wel van grote invloed, had je beter even kunnen vermelden.
        Onder LED gaan de planten langzamer, drinken ze minder, hebben nog minder voeding nodig, krijgen geen compleet spectrum etc..
        Maar als je de batmix ook gespoeld hebt dan zullen ze na 4 weken wel honger hebben.
        Dan helpt overpotten in ieder geval, maar ze zullen misschien nog wel bloeivoeding nodig hebben later.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Re: Heeft deze AF voeding nodig?

          Ik gebruik vrijwel altijd regenwater maar als dat een keer niet zou kunnen uiteraard gewoon water.
          De standaard hardheid van ons leidingwater vond ik hier http://www.vitens.nl/overvitens/wate...thardheid.aspx, ik meet het zelf af en toe een keer en het klopt aardig.

          De Batmix is inderdaad goed gespoeld en ik heb daarom ook alleen wat Canna Flores gegeven na 4 weken, vandaag pot ik de plant even over, hopen dat ze er blij van wordt
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


          Comment


            #20
            Re: Heeft deze AF voeding nodig?

            pH is niet hetzelfde als hardheid Mich, pH zegt iets over de zuurtegraad van het water. Over het algemeen is die ruim boven de 7 in Nederland. Een wietplant kan pas goed alle voedingselementen opnemen bij een pH van 5,5-6.
            zie bijvoorbeeld hier http://www.lenntech.nl/samenstelling.htm voor een indicatie.
            Last edited by Meglow; 6 July 2014, 11:18.

            Comment


              #21
              Re: Heeft deze AF voeding nodig?

              Yep, da's wat anders. De pH van drinkwater in Nederland moet wettelijk tussen de 7 en 9.5 zijn, daarom viel het me op.
              Kijk anders bij vitens hier, selecteer dan je provincie, en dan je water'station' dan krijg je een PDF met alle gegevens van het drinkwater wat bij jou uit de kraan komt.

              * Dit soort gegevens zijn bij alle drinkwatermaatschappijen online te vinden.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #22
                Re: Heeft deze AF voeding nodig?

                Ja, ik had wel op de site gekeken alleen maakte ik een domme beginnersfout door te denken dat de hardheid hetzelfde als de Ph waarde was, die is volgens jouw link idd 7.1 - 7.3.
                Toch maar meer regenwater verzamelen dan hahahahaha.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Zag trouwens een set met voordelige Ph en Ec meter liggen, is dit voldoende voor een beginnende hobby kweker als ik?
                http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-...reviousPage=lr
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                Comment


                  #23
                  Re: Heeft deze AF voeding nodig?

                  ha die Mich,

                  Ik heb alleen een pH meter, voeding doe ik volgens de aanwijzingen op de fles. Mijn mening is dat een Ec-meter vnl. van belang is voor kwekers die echt optimale oogsten willen met een optimale hoeveelheid voeding of die met hydro kweken. Als ik me goed herinner werkt het sowieso niet goed met biologische voeding.

                  Vergeet niet dat regenwater juist weer redelijk van de zure is.
                  Gelukkig is aarde redelijk vergevingsgezind. Ook hebben diverse voedingsfabrikanten hun voeding zo gemaakt dat je al aardig in de buurt komt van de juiste pH, maar ook dan zijn ze afhankelijk van welk water jij gebruikt. Soms wordt er zelfs aangeraden om kraanwater te gebruiken, zodat de pH goed uitvalt als je het met hun voeding gebruikt.

                  Ik vind de prijs van die meters verdacht laag en weet niet of dit zo'n slimme koop is. Vergeet trouwens niet twee flesjes calibreervloeistof (pH 7 en pH4) bij je meter te kopen. Die pH7 is ook van belang voor het bewaren van je kwetsbare pH-meter, anders (dr)loogt deze uit en kun je hem weggooien.

                  Ik zie je denken.... is dit echt allemaal nodig? Alles wat ik weet is dat een foute pH een veelgemaakte fout is, zie het forum voor talloze posts over dit onderwerp.

                  Is je plantje al aan het opknappen trouwens??

                  Comment


                    #24
                    Re: Heeft deze AF voeding nodig?

                    Ik haal toch maar een meter of koop desnoods een partij van die papieren

                    Plantje gaat nu weer redelijk ja, je ziet op een paar bladeren donkerbruine vlekjes sinds ik de dag ervoor toch voeding gaf, denk zelf echt dat ik daar de fout in ben gegaan maar ja, van je fouten leer je het snelst niet?

                    Hoe gaat ie daar me de volle mep lampen erop?

                    Ik heb er trouwens nog een oude versie 150 watter bij gekocht, hang ik er ook maar bij, tis toch weer extra licht
                    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                    Comment


                      #25
                      Re: Heeft deze AF voeding nodig?

                      hmmm... donkerbruine vlekjes?? lijkt het hier op??

                      https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=231387

                      er is veel te vinden op google als je zoekt op LED cal-mag deficiency. Heb nog steeds geen keiharde conclusie gevonden waarom het redelijk vaak optreedt bij LED. Enige probleem dat ik heb gehad is ijzertekort (zie verderop in het gelinkte draadje).

                      als dit klopt is een beetje epsom-zout wellicht de oplossing.

                      leuk he, indoor kweken

                      ps nieuwe foto in mijn draadje

                      Comment


                        #26
                        Re: Heeft deze AF voeding nodig?

                        Ja wel wat alleen is het nu nog veel minder erg, gelukkig hahahahaha
                        Ik moest toch water geven dus heb CaMg Boost meegegeven van Aptus, kijken wat het doet!

                        Echt leuk ja indoor kweken, je loopt in het begin van het 1 in het ander
                        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                        Comment


                          #27
                          Re: Heeft deze AF voeding nodig?

                          Mich
                          In regenwater zit haast geen calcium,dus ik weet niet hoelang je alleen regenwater hebt gebruikt maar daar kan ook de oorzaak liggen

                          Comment


                            #28
                            Re: Heeft deze AF voeding nodig?

                            Ja, ik ben overgestapt naar gewoon water en het probleem is weg
                            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                            Comment


                              #29
                              Re: Heeft deze AF voeding nodig?

                              Kan een slotje op!
                              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                              Comment

                              Bezig...
                              X