Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Nieuwe bladeren geel/wit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe bladeren geel/wit

    Korting op 420shop
    Goedemiddag,

    Laatst had ik nogal last van bladluis, weinig hielp ze bleven maar terug komen. Toen besloot ik maar biologische bestrijdingsmiddelen te kopen. Alleen heb ik er nu volgens mij teveel op gespoten want bij 1 van mijn planten beginnen alle nieuwe bladeren geel/wit te worden. Bij een andere plant is het wat minder. Wat kan ik hier aan doen en gaat het nog weg?

    foto 1.JPGfoto 2.JPG

    #2
    Re: Nieuwe bladeren geel/wit

    In wat voor grond staan ze? ph eventueel?

    Het kan best wel eens een ijzergebrek zijn namelijk.

    Comment


      #3
      Re: Nieuwe bladeren geel/wit

      Ze staan in universele tuinaarde van de tuinland.

      Comment


        #4
        Re: Nieuwe bladeren geel/wit

        Je kunt zien dat het om een gebrek in de aarde gaat omdat alleen de nieuwe groeischeutjes wit zijn. Er mist dus een element uit de grond dat zorgt voor de groene kleur van de scheutjes.
        Wat het best is om te doen is de plant verpotten in andere aarde.

        Maar voordat je actie onderneemt, hoe heb je water gegeven? en wat voor water?

        Comment


          #5
          Re: Nieuwe bladeren geel/wit

          ijzer tekort!!!

          Comment


            #6
            Re: Nieuwe bladeren geel/wit

            gewoon kraanwater, heb er eerst nooit problemen mee gehad

            Comment


              #7
              Re: Nieuwe bladeren geel/wit

              https://www.google.be/search?q=iron+...nabis&tbm=isch

              Comment


                #8
                Re: Nieuwe bladeren geel/wit

                Das idd ijzer gebrek denk zelf ook zinkgebrek, beide zijn niet mobiele elementen dus je ziet dit meteen in je nieuwe jonge blad. Mogelijke oorzaken: te nat staan, verkeerde bodem PH.

                Comment


                  #9
                  Re: Nieuwe bladeren geel/wit

                  Denken jullie dat ze het wel een weekje uithouden, aangezien ik morgen op vakantie ga. Als ik terug ben dus direct nieuwe potgrond.

                  Comment


                    #10
                    Re: Nieuwe bladeren geel/wit

                    Ijzer en zink is niet mobiel, ze kan dit dus niet uit oudere bladeren halen, je nieuwe groei zal het ijzer missen en dat wordt dus met de dag erger!!!! Dit is ook niet op 1 nacht verschenen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Nieuwe bladeren geel/wit

                      Klinkt raar maar het is toch wel ineens verschenen, ik dacht eerst dat het met de bestrijdingsmiddelen te maken had aangezien ik dat die dag daarvoor had gebruikt.

                      Comment


                        #12
                        Re: Nieuwe bladeren geel/wit

                        Dit lijkt niet het gevolg van bestrijdingsmiddelen maar een ijzergebrek in combinatie met zink gebrek of blokkade van beide. Ik ie op je foto dat de bovenste twee nodes er last van hebben , dat groei niet op 1 dag. dus het was al eerder aanwezig, mischien minder zichtbaar. Omdat beide spoorelementen niet mobiel zijn zie je dit het eerst in je allerjongste blad.

                        Advies: bodem PH nameten, maar gezien je gewoon kraantjeswater gebruikt ga ik ervan uit dat je geen PH meter hebt. Voor een beginnende kweker is een PH metertje toch echt wel noodzakelijk. Ik kan het niet mooier maken dan het is helaas, als je dit zo een week laat staan dan zal al je nieuwe groei naar de maan zijn.

                        Comment


                          #13
                          Re: Nieuwe bladeren geel/wit

                          Hier gaan idd geen toppen aan komen als er niet verpot wordt. Volgend jaar beter

                          Comment


                            #14
                            Re: Nieuwe bladeren geel/wit

                            Oke, toch bedankt mensen. Dit topic kan dicht wat mij betreft

                            Comment


                              #15
                              Re: Nieuwe bladeren geel/wit

                              Ik heb hetzelfde probleem, gebruik ook kraantjeswater maar ph waarde zit volgens mij netjes, 6.2 . Ijzertekort kan je toch aanvullen?
                              High girls with High standards

                              Comment

                              Bezig...
                              X