Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help! nieuwe scheuten worden geel/bruin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help! nieuwe scheuten worden geel/bruin

    Korting op 420shop
    Goedeavond,

    na 3 weken voorgroei binnen heb ik vorige week de hollands hope plantjes buiten gezet op het zonnige dakterras in nieuwe potgrond en een bamboe ernaast geprikt.
    Na 1 dag ontdekte ik een paar luizen en heb toen alles op het dakterras bespoten met bio insectenspray uit de bouwmarkt.
    2 dagen later begonnen de blaadje wat naar binnen te buigen en de nieuwe scheuten iets lichter te kleuren.
    Nu 4 dagen later zien ze er zo uit en begin me een beetje zorgen te maken. Nu was ik zelf een beetje bang voor overbemesting en heb er wat kalk (stoepkrijt) bijgegooid. vandaar de kleuren in de aarde.

    Iemand die weet wat dit is en hoe ik het kan verhelpen?

    20140720_193044.jpg

    20140720_193003.jpg

    Een paar nieuwe scheuten in de oksels onderin vertonen het zelfde.

    Alvast super bedankt!

    groet,
    Rob

    #2
    Re: Help! nieuwe scheuten worden geel/bruin

    Die lijken idd erg verbrand
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Help! nieuwe scheuten worden geel/bruin

      Voorgegroeide planten.zijn niet erg sterk heb ik.ook en met dit zonnige weer verbranden ze heel snel ik zet ze tussen. 2 en 4 uur smiddags altijd. In de schaduw

      Comment


        #4
        Re: Help! nieuwe scheuten worden geel/bruin

        Heb je ze in de zon bespoten ?
        Wat is de samenstelling van de bio insectenspray, niet alles waar bio op staat
        is goed voor een wietplant.
        Waarom heb je ze voorgegroeid ?
        Mijn zaadjes gaan dag of 2 na ontkiemen naar buiten, kunnen ze beter wennen aan het buitenleven, zon regen, wind etc.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: Help! nieuwe scheuten worden geel/bruin

          Yep, nooit nat spuiten in de zon.
          Usererror.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            http://natria.nl/nl/products/27/49/duoflor-spray-1-ltr

            Voorgroeien heb ik gedaan op advies van de zadenwinkel.

            Enig idee hoeveel dagen ik ze in de schaduw moet gaan zetten?

            Een ander ding is dat ik ze gisteren op advies van iemand ook heb getopt!? Ik was er zelf niet zo zeker van dus heb ze niet allemaal getopt.

            20140720_201415.jpg
            20140720_201529 (2).jpg

            Gaat dit nog goed komen????

            Comment


              #7
              Re: Help! nieuwe scheuten worden geel/bruin

              Ik snap niet waarom je nu de bladeren eraf hebt gehaald inclusief een gedeelte van de stam. Dat duurt wel even voordat dat weer hersteld is volgens mij.. Waar was dat Duoflor spray eigenlijk goed voor? Had je last van ongedierte of deed je dat preventief?

              Comment


                #8
                Re: Help! nieuwe scheuten worden geel/bruin

                Dat heet toppen Jessy.
                Goeie zet denk ik. Dat bovenste was toch nooit meer goed gekomen en een bron voor infecties.
                Kost wel een weekje stilstand op deze manier, maar met dat verbrande blad erop was het ook niet snel meer gegaan.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Help! nieuwe scheuten worden geel/bruin

                    Voor de duidelijkheid:
                    20140724_203116.jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: Help! nieuwe scheuten worden geel/bruin

                      Mjah..dan zou je moeten kijken hoe snel er nieuw blad ontwikkelt bovenin de plant.
                      Het kost sowieso wat tijd om te herstellen, en blad waar weinig groen meer inzit doet ook niet zoveel meer voor de fotosynthese en zit -in mijn optiek- alleen maar in de weg voor de rest.

                      Dat kalken zou ik niet meer doen nu, dat was op de eerste foto in dit topic al wat veel.
                      Door teveel kalk wordt de balans met Mg ongelijk en heb je kans dat je Mg tekortjes gaat zien.
                      Ook loopt de pH in de grond hierdoor op, en kunnen er blokkades van diverse stoffen volgen.

                      Ik zou alles toppen, en (ik weet niet of je voeding hebt) binnenkort eens met 'n halve dosis groeivoeding beginnen.
                      Maar dit zijn jouw planten, jij beslist heh, je kunt ook de ene helft toppen en de andere niet, en dan afwachten welke het best ontwikkelen, misschien zit ik er wel helemaal naast.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Help! nieuwe scheuten worden geel/bruin

                        Oke ik heb de laatste 2 ook getopt. Zag al wel bij een aantal dames dat de nieuwe scheuten al 2 cm zijn gegroeid. Wel met hele dunne bladeren en een beetje misvormt. De kalk wat op de aarde lag heb ik weggehaald en de 2 slechtste dames heb ik bio nova soil supermix gegeven in een halve dosis als aangegeven op de fles. Ik zal volgende week weer nieuwe fotos plaatsen om een goed beeld te krijgen van de vooruitgang.

                        Kan het trouwens ook zo zijn dat ik de wortels heb beschadigd met het prikken van de bamboe? Ik heb namelijk na het overpotten de bamboe net naast de stam geprikt.

                        Comment


                          #13
                          Re: Help! nieuwe scheuten worden geel/bruin

                          Ook binnen voorgroeien met laag wattage licht (spaarlampen bijvoorbeeld) kan er voor zorgen dat ze niet gewend zijn aan de zon die duizenden keren sterker is.
                          Trekt wel bij, maar het heeft wat tijd nodig.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Help! nieuwe scheuten worden geel/bruin

                            Geruststellende reactie LR2 we gaan het zien. Van et weekend zal ik weer wat fotos plaatsen.

                            Maar even voor de duidelijkheid.. mocht ik ze in februari binnen voorgroeien en in april buiten zetten dan is de kans op verbranding ook een stuk minder neem ik aan?

                            Comment


                              #15
                              Re: Help! nieuwe scheuten worden geel/bruin

                              Heb dat ook gehad het lijkt een sterk ijzer tekort ,mischien medium te nat (op elke foto zie ik water druppels) en/of te koud. Ph checken en aangetaste bladeren bespuiten met ijzer houdende blad voeding aangezien ijzer niet transportable is in de plant. Ik spoot zelf met GROENKRACHT van Pokon na verloop van tijd zie je verbetering.

                              Succes
                              Last edited by Greenland; 30 July 2014, 23:05.
                              If You Don't Smoke It,Don't Grow It!

                              Comment

                              Bezig...
                              X