Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren Slap van Stekjes buiten kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren Slap van Stekjes buiten kweek

    Korting op 420shop
    Hey, ik was laatst begonnen met het planten van zaadjes maar dat was niet echt een succes er leven er nog 2 en het duurt me te lang!!

    Nu heb ik 2 stekjes gehaald. Heb ze buiten in een plantenbak met watergaten in de onderkant staan. Ik zet ze snachts onder een afdak en smiddags in de zon.

    Ze hebben met de regen gewoon buiten gestaan. en ze stonden vol in de zon.

    Maar nu een paar dagen later zijn de bladeren gaan hangen... is dit overbewatering ? of te weinig voeding ? Op mijn zak van Potgrond (terra) stond dat er nog voeding in zat voor 4 tot 6 weken. Ik heb ze nog geen extra voeding gegeven is dit wel nodig ?

    Zijn ze gezond ?? of vergeet ik iets te doen? Iemand goeie tips voor me ?

    En Is het normaal dat er bij de stekjes de bovenkant van de stengel is afgeknipt/ afgesneden ? want dat lijkt namelijk wel zo, Dit is de eerste keer dat ik Stekjes plant.

    Hier onder wat foto's van mijn plantjes;



    IMAG1295.jpgZo heb ik ze opgehaald.
    IMAG1310.jpg
    IMAG1311.jpg Hier waren ze net geplant en bewaterd.
    IMAG1312.jpg
    IMAG1326.jpgdit was vandaag ik zag dat de bladeren hingen en ik heb ze even onder het afdak gezet, weet niet of dat goed is......
    IMAG1331.jpgIMAG1332.jpgIMAG1330.jpgIMAG1329.jpg

    En dit zijn de plantjes die nog over zijn gebleven van de zaadjes die ik had geplant. Maar denk niet dat ze het nog gaan redden...
    IMAG1327.jpgIMAG1328.jpg
    Last edited by Blesstheherbs; 22 July 2014, 20:12. Reden: Foto vergeten.
    #Jonkotime!!

    #2
    Re: Bladeren Slap van Stekjes buiten kweek

    zie je wel eens planten wandelen van schaduw naar zon?
    Zaad plantje over potten naar grote pot en tot de eerste blaadjes toen in graven en dan worden het mooie planten
    Planten na over potten moeten altijd even wennen . laat ze 2 dagen in de schaduw en dan vast plekje in de on en niet meer verplaatsen
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Bladeren Slap van Stekjes buiten kweek

      Niks mis mee volgens mij.
      Als de potten erg zwaar zijn (erg nat) even geen water geven, lekker op laten drogen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Bladeren Slap van Stekjes buiten kweek

        Hey, Dankje voor de tip Belladonna. Ik ga het zeker proberen !! haha en inderdaad heb nog nooit een plant zien wandelen dus me stekjes gewoon een vaste plek geven en niet meer verplaatsen ! En QnQ me bakken zijn inderdaad een beetje zwaar zal ze vandaag geen water geven!!

        En zal ik ze al bij gaan voeden of is de voeding die al in me potgrond zit nog even genoeg voor nu ?

        xxxxxxxxx
        #Jonkotime!!

        Comment


          #5
          Re: Bladeren Slap van Stekjes buiten kweek

          Ik denk dat je ze morgen ook nog geen water hoeft te geven.
          Beter iets te droog dan iets te nat. Te natte aarde kan zorgen voor allerlei problemen
          en in ergste geval rottende wortels. Te droge aarde gaan de bladeren wat hangen maar dit trekt bij zodra je ze wat water geeft. Het is per plant verschillend hoeveel ze drinken, ook van een soort onderling zal de een meer vocht vragen dan de ander. Dus de pot wegen met je handen zoals Q zegt is een goede manier om dit in te schatten.

          Voeding moet je ook voorzichtig mee zijn. Teveel brengt je plant onherstelbare schade aan terwijl tijdig opgemerkte tekorten nog redelijk tot goed zijn aan te vullen.
          Check van te voren de bladprobleemsectie van dit forum en lees veel kweekverslagen,
          dan lees je wat je tegen kan komen en waar je op moet letten.

          Beestjes komen ook op je plant, niet gelijk in paniek raken en de boel platspuiten
          meestal eten beestjes elkaar buitenop of kan je ze gewoon van je plant afvegen.
          Sommigen vereisen wel een ingrijpen. Check dus ook de beestjes sectie van dit forum
          en bekijk de onderkant van je bladeren met een loep, dan zie je ze beter. Stekken worden vaak met spint geleverd, dus hou dit in de gaten.

          Schimmels zoals meeldauw of toprot is weer een ander verhaal, zijn vaak funest voor je
          plant (delen) maar ook daarover kan je genoeg vinden op het forum.

          De zoekfunctie op dit forum werkt niet zo handig voor mij, ik google dus het onderwerp met de naam jointje draaien dan vond ik gemakkelijk de onderwerpen op dit forum terug.

          Lees dus veel !

          Veel kweekplezier !
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Bladeren Slap van Stekjes buiten kweek

            IK heb gehoord dat als er een te harde zon op schijnt dat de bladeren dan ook geel kunnen worden. ( ze verbranden dan )
            Zo zag mijn plantje er vanochtend uit.
            IMAG1353.jpg

            Dus heb ze nu verplaats omdat de plantjes in de grotere bakken niet onder me ene afdakje paste dus ik heb ze omgewisseld.. (ook omdat het vandaag zou gaan stormen en heel veel regenen. en ze hebben al te veel water gehad. )
            Kan ik ze altijd onder het afdak laten staan of vangen ze dan te weinig licht ?? ik kan het afdak eventueel verplaatsen.
            IMAG1355.jpgIMAG1356.jpg
            * Kan het heel veel kwaad als je ze op een andere plek zit ?

            Tnks voor de reacties xxxxxxxx BlessTheHerbs

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            IK heb gehoord dat als er een te harde zon op schijnt dat de bladeren dan ook geel kunnen worden. ( ze verbranden dan )
            Zo zag mijn plantje er vanochtend uit.
            IMAG1353.jpg

            Dus heb ze nu verplaats omdat de plantjes in de grotere bakken niet onder me ene afdakje paste dus ik heb ze omgewisseld.. (ook omdat het vandaag zou gaan stormen en heel veel regenen. en ze hebben al te veel water gehad. )
            Kan ik ze altijd onder het afdak laten staan of vangen ze dan te weinig licht ?? ik kan het afdak eventueel verplaatsen.
            IMAG1355.jpgIMAG1356.jpg
            * Kan het heel veel kwaad als je ze op een andere plek zit ?

            Tnks voor de reacties xxxxxxxx BlessTheHerbs
            #Jonkotime!!

            Comment


              #7
              Re: Bladeren Slap van Stekjes buiten kweek

              Hi,
              Check het plaatje bij reactie 31 in
              http://www.wietforum.nl/topic/69636-...a/page__st__20
              Zo zou je de aarde kunnen afdekken tegen de regen, dus niet de plant zelf !

              Onder het afdak krijgen je planten veel te weinig licht !
              De gele bladeren komen naar mijn idee door een veels te natte grond!
              De zon is een goede vriend van je planten ze zien hem graag. Alleen als je planten binnen of andere donkere plek hebben gestaan moet je ze even laten wennen aan een felle zon, maar dat is met dag of 2 bekeken.

              Too much love will kill you, dat doe jij met je plantjes
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: Bladeren Slap van Stekjes buiten kweek

                Hoe meer je de plant beschermt, des te minder sterk de planten worden.

                Mijn plantjes, stonden al buiten op het dak van een schuur, toen het zaadje nog ontkiemen moest.

                Ik heb ik het begin wel een dun stokje gebruikt, dat er voor zorgde dat het erg jonge plantje, niet al te veel kon buigen in de wind.
                Een ruime lus om het stokje en de stam van de plant.

                In mijn nog maar jonge ervaring, hoef je voor regen en lichte hagel niet bang te zijn.
                Wel voor te harde wind.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #9
                  Re: Bladeren Slap van Stekjes buiten kweek

                  Heb het plaatje bekekenStemma en dat lijkt me wel een goed idee voor de komende paar dagen want ze zijn veelste vochtig. De gele blaadjes moet ik er wel laten aan zitten toch ? had namelijk ergens gelezen dat de plant daar nog stoffen uittrekt... . En ik ga dat forum ook even doorlezen

                  Oke dat stelt me wel gerust dus ik kan ze gewoon lekker rustig buiten laten staan! En als het hard begint te waaien zal ik dan een soort van windscherm opzetten, of wat doe jij GPS als het hard waait ?? ik ga je link ook even door lezen!

                  Ik heb gelezen dat de plantjes pas voeding nodig hebben na een 4-6 weken ? Ik heb worstelsimulater en Terra voeding gewoon kun je die samen mixen met het water of moet je die apart geven ?? kom er niet goed aan uit met het schema wat er bij zit....
                  #Jonkotime!!

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladeren Slap van Stekjes buiten kweek

                    Credits naar Q, daar had ik de tip weer van
                    De planten kunnen tegen wind, moeten juist in de wind want daar krijgen ze sterke
                    stengels van die hun toppen kunnen dragen.

                    Zolang de aarde kletsnat is geen voeding geven met water in de aarde want dat is weer extra vocht. Als het aarde voor wietplanten is, kan je er denk ik wel op vertrouwen wat ze beloven aan voedingstermijn.

                    Als je vragen hebt over de voeding bel je toch hun klantenservice ?
                    Heb ik ook wel eens gedaan. In principe kan je voeding uit 1 lijn samen gebruiken.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladeren Slap van Stekjes buiten kweek

                      Ik heb ze nu zo staan. en ik laat ze nu ook wel een tijdje staan op dezelfde plek voordat ze stress krijgen !





                      Ik kan dus 5ml wortelsimulator + 5ml terravoeding samen mixen op 1 liter water en dan die ene liter water Per plant geven of kan ik 1 liter gemixed water verdelen over 5 planten ?

                      xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
                      Last edited by Blesstheherbs; 25 July 2014, 21:00.
                      #Jonkotime!!

                      Comment


                        #12
                        Re: Bladeren Slap van Stekjes buiten kweek

                        Eerst de aarde laten drogen ! Dan pas voeden. Kleine plantjes, kleine beetjes water en voeding.
                        Je regen jasjes zijn te klein, moeten over potrand hangen, nu loopt het regenwater nog de pot in. Had je wel iets plastics gebruikt ? Vuilniszak inknippen kan ook.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          Re: Bladeren Slap van Stekjes buiten kweek

                          vuilnis zak is idd beter idee. had nu harde papier uit folder gebruikt. tnks x haha skaffatimes. dat ik daar niet aan gedacht heb .

                          denk ook aan t zand en de potgewicht te voelen dat er maar 2 t nodig gaan hebben.

                          IMAG1360.jpg
                          Last edited by Blesstheherbs; 25 July 2014, 20:58.
                          #Jonkotime!!

                          Comment

                          Bezig...
                          X