Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Donkergrjze bladpunten (Fosfor?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Donkergrjze bladpunten (Fosfor?)

    Korting op 420shop
    Beste growers en smokers,


    Het is al een tijdje geleden dat ik een kweekverslag heb gepost op het forum hier.
    Een tijdje geleden heb ik weer een kweek gestart met 2 overblijvende Crimea Blue zaden, jammer genoeg was 1 van de jonge plantjes verschrompeld en verdort zoals in m'n vorige run Crimea Blue. Daarom had ik nog zaadjes besteld van GHS: Jack Herer Auto.

    Het slechte plantje Crimea had ik buiten gezet omdat ik de hoop had opgegeven, nu is deze wel gegroeid tot een mooie grote plant
    DSCN3594.jpgDSCN3591.jpgDSCN3590.jpgDSCN3595.jpgDSCN3574.jpgDSCN3588.jpgDSCN3582.jpgDSCN3581.jpgDSCN3580.jpgDSCN3579.jpgDSCN3578.jpgDSCN3577.jpgDSCN3576.jpgDSCN3589.jpg

    Verloren bladeren (op dag van schrijven):
    DSCN3585.jpgDSCN3584.jpgDSCN3583.jpgDSCN3586.jpg2O5)."
    Aangezien ik dit ook nog nooit pH-regelaars heb gebruikt zijn m'n vragen ook
    1) hoelang zou ik pH min moeten toevoegen? continu de ph in de gaten houden?
    2) Voeg ik dit toe aan de voeding zelf of maak ik een aparte oplossing?

    Thx bij voorbaat!
    2x Green House Seeds - Green-o-Matic
    2x Barney's Farm - Crimea Blue

    #2
    Re: Donkergrjze bladpunten (Fosfor?)

    Ten eerste verliest de plant niets, je plukt het blad zelf. Ten tweede zou ik niet met PH- werken, maar een laag turf aan de bodem toevoegen. Ik denk trouwens dat ze gewoon overvoed zijn. Dan verband het blad ook op die manier.
    Als je toch met PH- gaat rommelen, dan zul je wel constant de PH moeten blijven checken. Je kunt het aan de voeding toevoegen, maar dan moet je even je binas checken of P2O5 een neerslag vormt met de aanwezige elementen in je voedingwater.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Donkergrjze bladpunten (Fosfor?)

      Hey LR2,

      Thx voor de reply en voor de turftip.
      Overvoeding heb ik ook al aan zitten denken, maar voor mij is het niet makkelijk om een diagnose te stellen natuurlijk.
      Hmmm het feit dat er een mogelijke reactie zou kunnen plaatsvinden was niet eens in me opgekomen.
      Normaal gezien krijgt de plant morgen nog voeding, best even afwachten, gewoon wateren en zien hoe de situatie evolueert?

      Groeten.
      2x Green House Seeds - Green-o-Matic
      2x Barney's Farm - Crimea Blue

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Donkergrjze bladpunten (Fosfor?)

          In mij ook niet opgekomen hoor, maar ik moest het toevallig pas een keer doen als opdracht.
          Omdat ik zo vriendelijk ben, kan ik je vertellen dat P2O5 waarschijnlijk neerslaat met Fe, Mg, en Ca. En dat je daar dus gebreken in kan verwachten tot het uitgespoeld is.
          In mijn eigen topic heb ik een tijdje terug lekker veel P-rijke voeding aan de grond toegevoegd, en veeeeel teveel water. Maar de eerste tekorten (met name Ca) komen wel door de hoge P-waarde.

          Die turf truc gebruik ik trouwens al bij het aanmaken van mijn grondmengsel. Toch zo handig. En kost weinig.

          Zoals flintstoned zegt; aankijken is een goede oplossing voorlopig.

          Als het niet erger wordt: dan is het opgelost. Als het wel erger wordt, dan mag je dat vertellen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Donkergrjze bladpunten (Fosfor?)

            Merci voor de reply en tips FlintStoned, kan zeker van pas komen. Ik zal het zijn gang laten gaan en zien waar het heen gaat. De potten zijn slechts 6,5 liter doordat ik m'n grow klein moet houden.

            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            In mij ook niet opgekomen hoor, maar ik moest het toevallig pas een keer doen als opdracht.
            Omdat ik zo vriendelijk ben, kan ik je vertellen dat P2O5 waarschijnlijk neerslaat met Fe, Mg, en Ca. En dat je daar dus gebreken in kan verwachten tot het uitgespoeld is.
            In mijn eigen topic heb ik een tijdje terug lekker veel P-rijke voeding aan de grond toegevoegd, en veeeeel teveel water. Maar de eerste tekorten (met name Ca) komen wel door de hoge P-waarde.

            Die turf truc gebruik ik trouwens al bij het aanmaken van mijn grondmengsel. Toch zo handig. En kost weinig.

            Zoals flintstoned zegt; aankijken is een goede oplossing voorlopig.

            Als het niet erger wordt: dan is het opgelost. Als het wel erger wordt, dan mag je dat vertellen.
            Ik zal sowieso wel wat turf bij m'n grond gooien volgende keer. Ik zal zeker eens in m'n oude chemieboeken duiken om te kijken of die mogelijkheid bestaat. Ondertussen ga ik eens naar je verslagen kijken LR2.
            Indien het verergert hou ik jullie op de hoogte.

            Thanks mannen!
            2x Green House Seeds - Green-o-Matic
            2x Barney's Farm - Crimea Blue

            Comment

            Bezig...
            X