Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Nieuwe scheuten beginnend geel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe scheuten beginnend geel

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

    Sinds vandaag valt het me op dat nieuwe scheuten geel van binnenuit kleuren.
    Of ik ben gek en dit was al zo of dit duid misschien op en tekort.
    Ik ben dit jaar pas voor het eerst bezig dus nog geen ervaring hiermee.
    Weet iemand wat dit zou kunnen betekenen?
    De dames staan in dame blanche plantgaten.
    Het enige wat anders is aan deze plantgaten is is dat ik de gaten pas in juni heb gemaakt.

    20140801_173111.jpg

    #2
    Re: Nieuwe scheuten beginnend geel

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...dings-tekorten

    hier een handig topic over voedingstekorten, mischien heb je er wat aan.
    oja, en plaats anders ff een foto van je hele plant, kunnen de pro's ff kijken voor je

    greetzz
    1 a day keeps the doctor away

    Comment


      #3
      Re: Nieuwe scheuten beginnend geel

      Die had ik al gezien had ook al gezocht en veel voorbeelden gevonden.
      Alleen niet eentje die precies op die van mij lijkt.
      Ik ben bang om het verkeerde toe voegen.
      Bij deze nog meer foto's van 1 van de planten.
      Ze vertonen allemaal hetzelfde symptoom.
      Die oranje verbranden bladeren komt van de insecten spray....
      20140801_181324_resized.jpg20140801_181342_resized.jpg

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Ik zat er nog eens over te denken en ik heb nog een plant in pot op een ander kweekmedium die exact hetzelfde symptoom heeft.
      Deze krijgt vloeibare voeding van Canna.
      Het enige wat alle dames gemeen hebben is dat ik ze twee dagen geleden heb ingespoten met dat spul van Bayer.
      Kan het wellicht zijn dat dit de verkleuring veroorzaakt?

      Comment


        #4
        Re: Nieuwe scheuten beginnend geel

        Niemand een idee?
        Het wordt steeds erger

        * Ik denk zelf trouwens een ijzertekort na heel veel foto's vergelijken maar ben er niet zeker van.
        Ook zou ik niet weten waarom er te weinig ijzer in de grond zou zitten.
        Zeker bij de plant in pot die krijgt canna terra vega.
        Last edited by Nism0; 2 August 2014, 21:33.

        Comment


          #5
          Re: Nieuwe scheuten beginnend geel

          Zink tekort denk ik.
          Omdat het de jongste bladeren zijn die vergelen.
          Ik had eerst Mg tekort zitten typen, maar dat begint nooit bovenin de plant.
          Het lijkt een tekort aan sporenelementen dus.

          Op te lossen met een voeding die Zn, Fe en Mn bevat.

          Aptus Fulvic Blast zou ik in zo'n geval wel eens willen proberen.
          Volgens 'het etiket' is deze erg goed geschikt hiervoor, maar ik heb het nog nooit gebruikt.
          Da's geen advies heh, ik werk niet bij Aptus ofzo, het is iets wat ik tegen kwam en goeie verhalen over gehoord heb.
          Niet alleen op mijn hersenspinsels afgaan
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Nieuwe scheuten beginnend geel

            Ook zou ik niet weten waarom er te weinig ijzer in de grond zou zitten.
            Zeker bij de plant in pot die krijgt canna terra vega.
            Als je plant niet mobiele (sporen)elementen mist dan zie je dit terug in je jongste blad boven in de plant. Het element kan wel in je aarde aanwezig zijn maar de plant kan het eventueel niet opnemen door een te zure of te basische zuurtegraad van de bodem of door een overdaat van een ander element.

            Zink is noodzakelijk voor de strekking van de stengel en de middennerven van de bladeren. Daarnaast is zink betrokken bij de vorming van eiwitten en groeistoffen. Het element beweegt zich traag door de plant. Zink is van belang voor het afweersysteem.
            Een tekort aan zink wordt gekenmerkt door korte internoden, wat leidt tot dwerggroei. De bladeren zijn licht van kleur en tussen de nerven ontstaan gele vlekjes en afgestorven plekken.
            Bij een overmaat is de kop van de plant zeer licht van kleur. Er ontstaat verbranding aan de randen van de oudste bladeren. Soms krullen de bladeren zich ook om.


            IJzer speelt een belangrijke rol in de ademhalingsketen en bij de fotosynthese (de aanmaak van chlorofyl). De opname van ijzer is sterk afhankelijk van de bodem PH. Hoe hoger de PH, hoe moeilijker de opname verloopt.
            IJzergebrek leidt tot een necrose in de jonge bladeren. In extreme gevallen kleurt het blad bijna wit terwijl de nerven nog groen zijn. Als de plant erg snel groeit, kan er door te traag transpot een tijdelijk gebrek ontstaan.
            Een overmaat zorgt vaak ook voor mangaangebrek. IJzer en mangaan behoren in evenwicht te zijn voor een mooi groen en actief gewas.


            Invloed van het ene element op de opname van een ander. Hier zie je een overzicht:
            Bij veel: Dan lagere opname van:
            NH4 (ammonium) Ca (calcium)
            K (kalium) Ca (calcium)
            K (kalium) Mg (magnesium)
            NH4 (ammonium) Mg (magnesium)
            NO3 (stikstof) MoO4 (molybdeenoxyde)
            Mg (magnesium) NH4 (ammonium)
            Mn (mangaan) Fe (ijzer)
            Hoge EC Ca (Calcium)


            Regeling PH Voor een goede opneembaarheid van hoofd en spoorelementen is een juiste PH belangrijk. Een PH hoger dan 6.5 leidt in het algemeen tot een lagere beschikbaarheid van veel spoorelementen. Een PH tussen de 5,5 en de 6,5 is voor de meeste hoofd en spoorelementen optimaal.
            Om stabiliteit in de PH te krijgen is het belangrijk dat het bicarbonaatgehalte (HCO3) rond de 0,5 mmol ligt. Deze stabiliteit zorgt ervoor dat, na het bijmesten met zuur of basiswerkende meststoffen, de PH niet te sterk wijzigt. Grote schommelingen van de PH tijdens de teelt zijn gevaarlijk voor de gezondheid van de wortel. Een slechtere opname van meststoffen is het gevolg.

            leestip, http://www.arts-info.eu/bemesting.html

            Comment


              #7
              Re: Nieuwe scheuten beginnend geel

              Ik heb in de tijd zo een picture van het internet afgehaald dat mij al veel geholpen heeft voor het determineren welk blad probleem ik had.
              gallery_31061_13940_82617.jpg

              Comment


                #8
                Re: Nieuwe scheuten beginnend geel

                Ok heel raar maar het is ineens minder geworden.
                Bij alle planten zijn de scheuten weer groen aan het worden.
                Zou het door de regen komen i.v.m. het PH verhaal?
                Bedankt voor de reacties!

                Comment


                  #9
                  Re: Nieuwe scheuten beginnend geel

                  Uw planten zitten in volle grond heb ik gezien denk ik
                  Wel daar kan de natuur zelf ervoor zorgen dat de PH goed komt of beestjes die anderen opeten de wortels van de plant zoekt dan ook zelf naar een bron van voeding.
                  Soms moet je ze een beetje helpen maar meestal kan de plant hier zelf voor zorgen
                  Ik heb ook 1 plant in volle grond en bij die moet ik amper ingrijpen.
                  Ik zou het gewoon in de gaten houden en als het enorm verslecht ingrijpen.
                  Aan de PH zou ik echt niet mee knoeien. Ik heb dit ook in het begin gedaan omdat ik dacht dat het daaraan lag toen maar knoei niet met de PH de natuur gaat dit zelf in balans brengen
                  Deze gouden tip heb ik gehad van pro mensen hier

                  Succes

                  Hmm toch gezien dat ze in potten zitten
                  op het vlak van PH niets doen, enkel als het erg wordt

                  Comment


                    #10
                    Re: Nieuwe scheuten beginnend geel

                    Ok dan laat ik het voor nu zo.
                    Ik heb 1 plant in pot en 4 in de grond.

                    Comment


                      #11
                      Re: Nieuwe scheuten beginnend geel

                      Ik denk dat het toch niet helemaal goed gaat met de dames.
                      De nieuwe scheuten zien er nu wel beter uit maar nu vergelen de oudere bladeren.
                      Vinden jullie dat ik misschien toch actie moet ondernemen?
                      Wellicht het spul wat QnQ adviseerde?

                      20140805_181605_resized.jpg20140805_181528_resized.jpg20140805_181643_resized.jpg20140805_181654_resized.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: Nieuwe scheuten beginnend geel

                        Ja nu dat de jonge scheuten ok zijn kan je die voeding gebruiken zoals QnQ zegt. Je kan natuurlijk de speciale voedingen gebruiken maar zoals ik zie doe je dit ook liefst met bio voedingen enzo. Nu ik probeer dit ook zoveel mogelijk maar voor dit probleem gebruik ik algemene buxus voeding waar al die ellementen inzit zoals ijzer en zink. Hierin zit ook stikstof, fosfor, kalium, mangaan dus eigenlijk alles wat je nodig hebt.

                        even nog ter info

                        Substral vloeibaar voor buxus

                        Mijn planten vinden dit heel goed

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Ik ben wel vrij zeker dat je nu even met een stikstof tekort zit daarom toon ik je dit maar jij kiest natuurlijk zelf welke voeding je gebruikt

                        Comment


                          #13
                          Re: Nieuwe scheuten beginnend geel

                          Ziet er opzich goed uit ook niet heel erg prijzig.
                          Ik dacht dat ik al meer dan genoeg voeding in de grond had met al die kippenmest maar ok dan maar bijvoeden.
                          Ik heb ook nog Canna Terra Vega.
                          Kan ik dat ook geven aan de dames in de grond?

                          Comment


                            #14
                            Re: Nieuwe scheuten beginnend geel

                            Ja die Canna kan je zeker geven heeft een NPK van 3-1-4 en dient voor snel groeiende planten dus 3 N = Stikstof 1P= fosfor en 4K= Kalium e deze zijn nu de belangrijkste voedings elementen voor onze planten

                            Comment


                              #15
                              Re: Nieuwe scheuten beginnend geel

                              Ok net een liter water met 10 ml verdund en aan 1 van de dames gegeven.
                              Nu maar afwachten...

                              Comment

                              Bezig...
                              X