Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Temperatuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: Temperatuur

    Korting op 420shop
    bloei laat plaatsvinden kan de temperatuur wat omhoog
    Probeer de temperatuur van je kweekruimte te meten op verschillende plekken en de meter niet direct in het licht plaatsen. De meter kan (in het directe licht) zelf ook opwarmen en geeft dan niet de omgevingstemperatuur goed weer.
    En zoals Jona al zei niet te koud maar zeker niet te warm, Te warm betekent dat de huidmondjes van de bladeren zich sluiten en de planten niet meer kunnen ademen. (Je stikt ze dus)
    Last edited by Jointjedraaien; 13 May 2010, 02:00.

    #2
    Re: Temperatuur

    Probeer de temperatuur van je kweekruimte te meten op verschillende plekken en de meter niet direct in het licht plaatsen. De meter kan (in het directe licht) zelf ook opwarmen en geeft dan niet de omgevingstemperatuur goed weer.

    En zoals Jona al zei niet te koud maar zeker niet te warm, Te warm betekent dat de huidmondjes van de bladeren zich sluiten en de planten niet meer kunnen ademen. (Je stikt ze dus)

    Peace

    Comment


      #3
      Re: Temperatuur

      Wellicht is een thermostaat op je kachel ook handig. Ik heb er ene met een stuk draad van 2 m met een losse voeler. Die kun je dan overal plaatsen om je kachel op de gewenste temp te laten aanslaan/uitschakelen.

      Zo voorkom je dat je kachel je hok opwarmt, en je fancontroller probeert uit alle macht te zorgen voor een koeler hok.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Re: Temperatuur

        wat is de beste tip als je luchtvochtigheid meter LO aan geeft en op hoeveel hoort het te staan in het begin ????

        Comment


          #5
          Re: Temperatuur

          Lo is meestal low , dus je moet de lucht bevochtigen

          Comment


            #6
            Re: Temperatuur

            bij mij gaan de lampen om 20:00 uur aan en 8:00 uur weer uit als ze aan zijn is het op zolder 32 graden en als ze uit zijn soms wel 18 graden dat is dus helemaal niet goed als ik het goed begrepen heb

            Comment


              #7
              Re: Temperatuur

              dat heb je goed begrepen hoe minder schommelingen hoe beter, en niet onder de 18
              daarnaast is snel af koelen en opwarmen erger dan langzaam grotere temp schommelingen dus isoleren als kan

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Temperatuur

                  En wat zijn nu de beste manieren om de temperatuur hoog te houden als de lampen uit zijn?
                  Hier vind ik namelijk niet echt veel info over.
                  Vooral in een klein hok kan je namelijk geen kachel zetten want de hitte verbrand de bladeren van de planten.
                  En een warmtemat is iets waar bijna niet valt aan te geraken (welke winkel verkoopt warmtemat?) of zeer duur.
                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Temperatuur

                    Een warmtekabel is een optie. Hierbij leg je deze op de bodem van je tent/kweekruimte en doe je er (wit) zand over. Deze gaat dan je hok verwarmen. De kabel verbruikt zo'n 70w max.

                    Daarnaast is het ook een optie om je cyclussen andersom te zetten. Hiermee bedoel ik dat je de dagcyclus moet laten draaien tijdens onze nacht wanneer de verwarming uit is van je huis en dus je lampen voor warmte zorgen. Omgekeerd is dan dat je overdag de warmte van je centrale verwarming (eigenlijk je gewone kamertemperatuur zeg maar) gebruikt om je planten op temperatuur te houden.

                    Een kachel IN je kweektent zetten is inderdaad niet altijd een goed idee. Wat echter wel een mogelijkheid is, is dat je gewoon de kamer waar je hok in staat gaat verwarmen zoals je hele huis (kan wel wat verbruiken, dat zeg ik erbij).

                    Mag ik vragen wat je minimale temperatuur is? Misschien is het nog zo erg niet

                    Greetzzz

                    Comment


                      #11
                      Re: Temperatuur

                      Met een donkerstraler (broedlamp) van zo'n 15 euro kun je de temperatuur sturen. Omdat zo'n lamp een Ohmse weerstand heeft kan er ook een dimmer voor worden geplaatst. Terzijde: een donkerstraler zendt beslist geen zichtbaar licht uit.

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Temperatuur

                          Niet zichtbaar voor mens en dier, maar hoe zit het met planten ?
                          Ik heb even gezocht, maar kan er weinig over vinden, anders dan dat men voor planten meestal warmtekabels, of warmtematten gebruikt.
                          Warmtelampen worden vooral in dierenverblijven gebruikt.

                          nb. Een warmtekabeltje van 3.5 meter die maar 15 Watt verbruikt heb je voor hetzelfde geld.
                          Als je echt 100W wil verbruiken heb je voor 25 euro 12 meter verwarmingskabel
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Temperatuur

                            Midden en Ver IR is geen PAR licht, maar warmtestraling.

                            Comment


                              #15
                              Re: Temperatuur

                              Ja, maar daar overtuig je me niet mee
                              Infrarood is wel "zichtbaar" voor een plant.

                              Quote van deze site:

                              Nu blijkt er nog een belangrijk effect plaats te vinden met infrarood licht in het sponsparenchym. Infrarood wordt door het bladgroen zonder problemen doorgelaten, terwijl groen licht wordt weerkaatst. Het infrarode licht dringt dus diep in het blad door en de rest van het licht niet.
                              Hier komt het terecht in de holle ruimtes gevuld met lucht in het sponsparenchym. Hier vindt diffuse weerkaatsing (=alle kanten op) plaats. Door de grote holle ruimtes kan het infrarode licht als het ware heen en weer blijven kaatsen totdat het weer naar buiten komt. Er komt dus veel infrarood licht weer naar buiten.

                              Maar ik heb alleen ervaring met warmtekabels.
                              Zo'n lamp heb ik nooit geprobeerd o.a. om bovenliggende reden.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X