Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 38

Topic: coffeeshops in spanje ! ? !

Registratie op
    Aug 2009

Standaard coffeeshops in spanje ! ? !

mijn vader woont in spanje, ik ben er nu even voor 3 weken op vakantie, en heb gehoord, van 2 nederlanders dat ze iets verder in de rij een coffeshop gaan beginne, inderdaad !
    heel de dagen zijn ze aan het opknappen en er staat een bestelbusje van nederland.
    wel heb ik al een adver. gezien over een growshop happyflowers ! hihi.
    volgens hun zijn er al zo een 700 coffeshops in spanje !
    wisten jullie dit ? zo ja weten jullie er meer over ???

grtz ! dollyh !

Registratie op
    May 2009
    Leeftijd
    43

Standaard Re: coffeeshops in spanje ! ? !

Hoi dolly,

Nee daar had ik geen idee van. das best veel 700. maaja is ook een groot land he.

Leuke info

Grtz

Registratie op
    Jun 2009

Ben je gek?

In Spanje worden er erg hoge straffen gegeven als het gaat om drugs.
    Als je daar aan wiet wilt komen zul je bij wat plaatselijke hangjongeren moeten zijn, die het illegaal verkopen.
    Maar coffee shops? No way.
    Dikke onzin.

Peace
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/image.php?type=sigpic&userid=3591&dateline=1258354  428

Registratie op
    Apr 2009

Volgens mij, maar weet niet zeker hebben ze daar soort rookclubs waar je je bij kan aanmelden en waar gerookt mag worden.

Registratie op
    Jun 2009

In Spanje mogen enkele burgers blowen..
    Maar dat betekend niet dat mensen die daar op vakantie zijn ook wiet mee mogen nemen.
    Dit zal een hoge boete of zelfs een een gevangenis straf opleveren.
    En handel word bestraft met minstens 5 jaar en op zijn hoogst 19 jaar.
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/image.php?type=sigpic&userid=3591&dateline=1258354  428

Registratie op
    Apr 2009

Registratie op
    Jun 2009

Leuk artikel maar t is een feit, de handel van cannabis in Spanje is illegaal dus er staat een straf op die redelijk hoog kan zijn.
    En daarbij komt, je mag niet zomaar een coffeeshop beginnen, zelfs niet in Nederland.
    Je hebt daar toestemming voor nodig.

Registratie op
    May 2009
    Leeftijd
    25

In Arnhem hebben ze daar zo'n krom belijd in, je mag geen shop meer openen, alleen nog via de familie, als familiebedrijf dus.
    Onkruid vergaat niet.
    ~Mythbusters~ ''I reject your reality and substitute my own..''

Registratie op
    Apr 2009

Het is ook een feit dat de handel in Canabis in Nederland ook illegaal is. Ik heb het zelf ook niet over coffeeshops gehad. Alleen over rookclubs/cannabis societies waar inderdaad geen toeristen bij mogen.

Er zijn trouwens wel veel growshops in spanje en sommige verkopen waarschijnlijk stiekem ook wel wiet.

Registratie op
    Nov 2008
    Leeftijd
    31

Ah, maar ik dacht dat het legaal was om wiet te kweken in Spanje, vroeger had ik al eens van mensen op een forum gelezen dat ze gerust wiet mochten kweken op hun balkon, dat overigens ook bomvol wiet struiken stond, en de buren hadden er ook geen probleem mee...
    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

Registratie op
    Apr 2009

Ze hebben niet voor niks zoveel growshops.

Registratie op
    Nov 2008
    Leeftijd
    31

Ja, voila, dus t'word wel gedoogd dan?
    Anders ben ik weer een illusie rijker.
    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

Registratie op
    Apr 2009

Denk dat als je in huisje in binneland zit, dat ze niet zo moeilijk doen. Maar als toerist zal je wel moet oppassen, want ze zullen misschien strenger zijn bij de popularen toeristen plekken.

Registratie op
    Jun 2009

Het zal best kunnen dat het gedoogd word, maar de handel erin word zwaar gestraft, en daarbij komt dat je niet zomaar eventjes een coffeeshop kunt openen

Registratie op
    Oct 2007
    Leeftijd
    28

Ga maar eens naar Barcalona, daar is een soort gedoogbeleid.

Er hangt geen neon bordje uit met coffeeshop erop... maar als je naar cafetjes zoekt waar veel jongeren zijn heb je grote kans dat er ook geblowd word (weet het nu niet zeker meer omdat er een nieuw rookbeleid is)

Maar coffeeshops zoals hier in Nederland heb ik daar nog niet gezien

Registratie op
    Feb 2008
    Leeftijd
    24

Er is een stadje in het Baskenland waar je boven een skateshop een growshop hebt.
    Er zijn heel wat lampen, ventilatoren, meststoffen, enz te krijgen.
    Ik heb er zelfs men guanomest gekocht
    De shopverantwoordelijke zei dat er heel erg veel mensen in het Baskenland kweekte.
    En daar doet de politie ook niets als ze je een joint zien roken. Zolang je maar niet op de dijk een joint zit te roken.

Heel tollerant daar dus. Maar het is ook een autonome regio.

Greetz,
    zion
    Laatst gewijzigd door zion; 29th December 2009 om 15:19

Registratie op
    Aug 2009

wel ik zal het jullie met 1okt met zekerheid kunnen zeggen ! dan is hun openingsdag !

wil volgende zomer zelfs foto's nemen voor de ongeloofelijken!

grtz dolly

Registratie op
    Jun 2009

Als hun daar toestemming voor hebben, dan zal t wel waar wezen
    Als ze zomaar in een pand wiet gaan verkopen zullen ze wel opgesloten worden.
    Laatst gewijzigd door wigyour; 21st August 2009 om 09:32

Dat verbaast mij niks spanje is nu eenmaal een soepel land op gebied van drugs en alchol daar doen ze niet zo moeilijk als je onder invloed in je wagen rondrijd.Ik hoop dat de spaanse regering de shops ook daar legaal maakt zoals in Nederland maar helaas niet in het kut belgeland.

Registratie op
    Aug 2009

Coffeeshops in spanje neen onder de toonbank in sommige cafeetjes ja ,
    ik ben mei jongstlede in spanje geweest ,heel goede hasj goedkoop en echt kwaliteit voor 2,5 euro de gram heb je echte polm of zero zero ,wil je wiet kopen dan betaal je minimum 10 euro de gram op straat ,bij dealers thuis weet ik niet ,ik was bij mensen die in de horeca werkten,verder ben ik gaan speuren in de streek van Valencia en daar heb ik verscheidene growschops gezien ,het is illegaal in spanje te verkopen (lees vette tekst onder) ,en als je als buitenlander wordt gepakt kom je er nooit meer in ! Een land dat nu een der meest getroffen van europa is met de crissis het leefde enkel van bouw en tourisme en beiden liggen stil , ik was geschrokken van de toestand daar en toch blijf ik het een fantatisch mooi land vinden ik hoop er zelfs te emigreren eens de gasten groot zijn grtzzz l@tin

@dolly kan jij even jou lokatie uit spanje posten waar dat dan wel wezen mag ?
    na een keer googlen had ik volgende adressen
    Cafés & Coffee Shops in Spain

Browse by type

Coffee Shops

Dit is een andere link

From Drug Policy Alliance (linked below):

Spain was one of the first modern European countries to decriminalize marijuana. Spain’s marijuana policy is rather unique in that it encourages marijuana smokers to grow their own product. Personal consumption and home cultivation have been decriminalized, but buying or selling marijuana/hashish remains a criminal offense.
    Sources: http://www.drugpolicy.org/global/dru...rneurop/spain/
    oddbob's Recommendations

Pot Planet: Adventures in Global Marijuana Culture

Amazon List Price: $15.00
    Used from: $4.42
    Average Customer Rating: 5.0 out of 5 (based on 4 reviews)

Spain

Spain was one of the first modern European countries to decriminalize marijuana -- and one of the last to implement needle exchanges. The Spanish government paid a steep price for their initial reluctance to allow harm reduction measures. Spain has the highest HIV rates in Europe among intravenous drug users. These days needle exchanges - including needle exchanges in prisons - pill testing at raves, methadone maintenance and heroin maintenance trials are among the many public health interventions that are supported by autonomous regions throughout Spain. Drug use and possession for personal use do not constitute a criminal offence under Spanish law. However, public consumption is penalized with administrative fines.
    Due to its proximity to Morocco and historical ties to Latin America, Spain serves as a transit point for Moroccan hashish and South American cocaine. Like the Netherlands, Spain treats drug consumption as a health problem, but participates in global interdiction efforts and has signed bilateral anti-drug agreements with third countries, especially in Latin America and Europe. Laws against trafficking are among the most severe in Europe. Spain’s marijuana policy is rather unique in that it encourages marijuana smokers to grow their own product. Personal consumption and home cultivation have been decriminalized, but buying or selling marijuana/hashish remains a criminal offense.
    By U.S. standards Spanish drug policy is very permissive. Spain’s drinking age for alcohol ranges from 16 to 18, depending on the autonomous region. Treatment instead of incarceration initiatives like drug courts are designed to mainstream illicit drug offenders and as such do not preclude social welfare benefits denied to drug offenders in the U.S. Drug offenders in Spain are eligible for unemployment benefits. As one of the last countries in Europe to embrace harm reduction, Spanish drug policy continues to evolve. Public drug consumption that was once common during the post-Franco cultural revolution of the 1980’s is now frowned upon. Administrative fines for public consumption once thought to exist on paper only are now enforced in many autonomous regions. In response to a growing problem of alcohol intoxication among teenagers at ad hoc street parties, public consumption of alcohol was outlawed in March of 2002. Outdoor cafes and bars with patios are exempted from “La Ley del Botellon.”

effe spammen maarze zijn de moeite die filmpjes

Espero les guste
    Laatst gewijzigd door latindos; 21st December 2009 om 22:40
    <a href=http://img704.imageshack.us/i/smokezh2.png/ target=_blank>[img=http://img704.imageshack.us/img704/9771/smokezh2.png]</a>
    Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke Discussies

1. Coffeeshops in Breda
    By Jointjedraaien in forum Coffeeshops Noord-Brabant
    Reacties: 165
    Laatste Bericht: 3 Dagen Geleden, 14:05
  2. Kweken in Spanje
    By Verkeyn in forum Overige Vragen
    Reacties: 25
    Laatste Bericht: 2nd March 2014, 10:38
  3. Spanje - 2 Stuks - Velen Vragen
    By Oscar in forum Vragen buitenwiet kweken