Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ik wil kweken met led

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ik wil kweken met led

    Korting op 420shop
    hallo allemaal.

    ben nu bezig met het ontkiemen van men zaadjes.
    en ze beginnen al op te komen.
    maar ik ga nu voor het eerst kweken met led verlichting. hier voor heb ik altijd gekweekt met 600w lampen in een zelf gemaakte kweek kast in deze kast wil ik door gaan kweken aleen nu met led's (heb de lamp al gekocht). kan ik met led's gewoon de zelfde handelingen doen als met een gewonen lamp of moet je daar nog iets extra's of minder te doen dan bij gewone lamp.

    lamp/ kast info

    de kast maat is H 190 cm B 110 cm D 80 cm
    met schroeven aan de zijkant met een plank die je op de schroeven legt
    om in hochte te verstellen.

    de lamp heeft mooi scherpe rood/blauwe led's.
    150 whatt
    bevesticht aan het plafont
    met tijdschakelaar (lijkt me logiesch)


    ik hoop dat er meer mensen zijn die met led's kweken en mis al een oogst er uit hebben. dus mocht je wat tip's hebben voor het kweken met led's hoor ik het graag.

    MVG sshgrower

    #2
    Re: ik wil kweken met led

    Ah leuk een led kweek. Ga dat zeker volgen.


    [ATTENTIE]Topic naar binnenwiet kweekverslagen verplaatst.

    Grtz Monty[/ATTENTIE]
    Last edited by monty; 7 October 2009, 00:05.

    Comment


      #3
      Re: ik wil kweken met led

      hey sshgrower
      je tempratuur zal lager zijn dan met een 600 watt HPS
      maar je kunt het beter eerst even aanzien voor dat je dingen gaat veranderen
      meschien heb je zelfs nog een kacheltje nodig om op de 24 gr te komen.

      ik weet niet als je een fancontroller hebt maar dat is wel een mooie optie
      vooral in de groei tijd dan kun je de afzuiging iets lager zeten om zo wat meer tempratuur in je kweekhok te krijgen

      verder wens ik je veel suc6 en ik ga dit zeker volgen

      Comment


        #4
        Re: ik wil kweken met led

        oke bedank voor de info
        de thempratuur is helemaal goed als de lamp aan staat is het 28 graden en als hij uit staat zakt hij naar 21 graden want ik heb er een mini camping kaggel in staan. om de tehempratuur als de lamp aan staat op 21 graden tehouden.

        ik heb gisteren de stekken onder de lamp gezet en ze beginnen echt mooi tegroeien.
        je moet ze wel wat dichter op de lamp zetten dan dan een gewonen 600 w om het srekken te voor komen. maaar alles gaat tot nu toe helemaal goed ik ga kijken of ik nog wat fotos er op kan krijgen om te laten zien hou het gaat.

        mvg sshgrower

        Comment


          #5
          Re: ik wil kweken met led

          Ben zeer benieuwd je topic ga ik zeker volgen.
          Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

          Comment


            #6
            Re: ik wil kweken met led

            Ik ben ook erg benieuwd naar een kweek met leds die niet door handelaren of fabrikanten wordt gesponsord. Ik hoop dat je succes hebt. In mijn kennissenkring is het ook gelukt met de volgende setting op 1 m2: 4 ufo's bloei van 90 watt en 3 tl buizen full spectrum. Deze kweker haalde 250 gram bij een kweektijd van 17 weken. De soort was Sannies Jack. Dus met 360 watt aan leds en ruim 100 watt aan tl's behaalde deze kennis 250 gram met een 4 weken langere bloeitijd. Ik hoop dat jouw rendement beter uitvalt. Ik blijf dit topic volgen. Terzijde: deze
            kennis is toch maar teruggekeerd naar zijn HPS-er. De ufo's heeft hij mij cadeau gedaan. Misschien zal jouw topic er mij toe verleiden ook eens leds te gaan inzetten.

            Succes,

            Xtreme
            Last edited by Xtreme; 8 October 2009, 16:36.

            Comment


              #7
              Re: ik wil kweken met led

              een camping kachel is heel goed krijg je ook nog eens een extra dosis co2
              wat positief is voor je schattjes

              en de lampen kun je idd het beste 40cm boven de plant houden maar dat is mijn idee en dan elke 3 dagen corrigeren

              ik ga dit volgen

              Comment


                #8
                Re: ik wil kweken met led

                Beste,
                Wordt dit kweekverslag nog upgedate en verder vervolgt?
                Anders zal deze z.s.m. worden gesloten.

                Mvg,
                De microsectiecrew
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                Comment

                Bezig...
                X